התושבים נלחצו; הפרסומות בערבית הוסרו - סרוגים

התושבים נלחצו; הפרסומות בערבית הוסרו

שלטי חוצות המקדמים את הסדרה 'פאודה', עליהם כתובות בשפה הערבית שנתלו במיקומים מרכזיים, הלחיצו את התושבים. בתגובה הורו ב'קרית גת' ו'נשר' להסירם. מנגד טוענים: "ידיעת השפה הערבית חסרה בציבור הישראלי"

התושבים נלחצו; הפרסומות בערבית הוסרו
  שלט חוצות בשפה הערבית סמוך ל'נשר' (קרדיט: צילום מסך מתוך פייסבוק)

במסגרת קמפיין שעלה לאחרונה, לקראת חזרת הסדרה 'פאודה', נתלו ברחבי הארץ שלטים בערבית לקידום הסדרה. "תתכוננו, אנחנו בדרך אליכם", נכתב בין היתר בשלטי הפרסומת השחורים. בערים 'קרית גת' ו'נשר דרשו התושבים להוריד את השלטים בשל הטענה כי הללו 'מפחידים אותם'.

במהלך הימים האחרונים הוצבו ברחבי הארץ פרסומים לסדרת המסתערבים 'פאודה', הכיתובים" ״בדרך אליך״, ״תכף יתחיל האקשן״, ״ותכינו את עצמכם״. מסתבר, כי אנשים ברחבי הארץ נבהלו לאחר שראו את שלטי החוצות הגדולים עליהם כתובות בערבית התלויים במיקומים מרכזיים. בעקבות כך, התקשרו חלק מהם למוקדים העירוניים וביקשו להסיר את השלטים.

שלט לקידום הסדרה פאודה. (צילום:ללא קרדיט)

על כן, בשביל למזער את חששות התושבים, הורה ראש עיריית קרית גת אבירם דהרי לפקחי העירייה להסיר כבר מחר בבוקר את השלטים בעיר. גם בעיר 'נשר', הדבר עורר מהומה, ובעקבות כך התקבלה במקום החלטה דומה בתחילת השבוע.

העיתונאית אושרת קוטלר התייחסה לקריאות ואמרה הערב בפתח מהדורת החדשות בערוץ 10 כי "אם שלט בערבית מפחיד אתכם אז לכו ללמוד ערבית, אולי הגיע הזמן. אני בטוחה שאחרי שתלמדו מילה או שתיים בשפה הרשמית השנייה של ישראל,תפסיקו לפחד, ואולי מי יודע יקרו עוד כמה דברים טובים בדרך, אינשאללה. אה, בעצם סליחה אם הפחדתי אתכם".

כך גם נשמע מפי מאיר ליוש, דוברו של ח"כ יואב קיש המשמש גם שמרצה ללימודי השפה הערבית בישראל, שכתב בעמודי הרשתות החברתיות שלו כי "הבהלה שנוצרה סביב שלטי הטיזרים לעונה השנייה של פאודה, וכל מיני אחוזי בהלה שהתריעו שמדובר בקמפיין של דאעש- מבהיר לי שוב כמה ידיעת השפה הערבית חסרה בציבור הישראלי".

בחברת 'יס' מסרו בתגובה: "הסדרה פאודה של yes, העוסקת ביחסים המורכבים בין הצדדים הישראליים והפלסטינים, דוברת את השפה הערבית והשפה העברית, לכן, באופן טבעי, עונתה השנייה מקודמת בכל העולם באמצעות שתי שפות אלה".

פרק הבכורה של העונה החדשה, ישודר ב31.12  ב-yes. 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גם אוזבקיסטנית אנחנו לא יודעים, אז בא נשים שלטים באוז..
דודי | 31-12-2017 0:08
השמאל רוצה להפוך את המדינה בכוח לאנטי יהודית, זה לא יעזור כי יש למדינה בורא עולם עם ישראל חי