נתניהו ובנט הכריזו: חוק ירושלים יעבור עוד השבוע - סרוגים

נתניהו ובנט הכריזו: חוק ירושלים יעבור עוד השבוע

לאחר שדחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את קידומו  של חוק ירושלים רבתי של השר נפתלי בנט, בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, היום הודיעו השניים כי החוק יעלה להצבעה כבר בשבוע הבא

נתניהו ובנט הכריזו: חוק ירושלים יעבור עוד השבוע
  בנט בישיבת הסיעה (צילום: פלאש 90)

לאחר שדחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את קידומו  של חוק ירושלים רבתי של השר נפתלי בנט, בטענה לניכור עיניים מול האמריקאים בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, היום, (שני) הודיעו השניים כי החוק יעלה להצבעה כבר בשבוע הבא.

על פי החוק שיזם השר נפתלי בנט וקידמה ח"כ שולי מועלם רפאלי, בכל הצעה עתידית למסירת או חלוקת ירושלים, יידרש רוב של 80 חברי כנסת כדי לאשר אותה.

בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי אמר בנט כי ראש הממשלה נענָה להעלות את חוק יסוד שריון ירושלים להצבעה לקריאה שניה ושלישית כבר בשבוע הבא" החוק יעלה – ויעבור, כי בשביל זה אנחנו כאן."

"אנחנו צריכים להפריד בין עיקר לתפל – ירושלים היא נצח, ונשקיע כל הניתן כדי לבסס את מעמדה בעולם. הבית היהודי פעל ויפעל תמיד לכונן חוקים לאומיים וערכיים שמחזקים את מחנה הימין ולא לחוקים שמחלישים אותו, או את אמון הציבור בו", סיכם בנט.

גם יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה על המהלך המבורך. "ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי ועלינו למנוע היתכנות של פגיעה בה ומסירת חלקים ממנה לזרים", אמרה חברת הכנסת.

לדבריה, "כבר ראינו כיצד ראשי ממשלה קנו חברי כנסת כדי להגיע לרוב דחוק לקידום מהלכים דוגמת אוסלו ותכנית ההתנתקות. החוק ישמור על בירתה של ישראל מפני מהלכים מדיניים מפוקפקים", הבטיחה מועלם.

במקביל, אמר גם נתניהו בישיבת סיעת הליכוד כי יעביר את חוק ירושלים ובהמשך  יעבירו בהסכמה את חוק הלאום, על שניהם סביר להניח שעוד נשמע ארוכות לאור אי ההסכמות וההתנגדויות שיש באופוזיציה ואף בקואליציה.

בהמשך התייחס בנט להחלטת ישראל לפרוש מאונסק"ו, על כך אמר: "מתוקף תפקידי כנשיא הוועד הישראלי של אונסק"ו, הנחיתי הבוקר את הוועד הישראלי לאונסק"ו להיערך לְפרישה מידית מהארגון".

בנט פירט: "הדרג המקצועי יכין את כל התשתיות להיפרדות וליום שאחרי הפרישה. אנו ממשיכים את מה שהתחלנו בחודש אוקטובר האחרון בו ניתקנו בפועל את שיתוף הפעולה עם הארגון. ארגון שאינו מכיר בזיקה היהודית לעיר ירושלים, הופך את עצמו ללא רלוונטי, והגוף הזה ייעלם מן המפה לאורך השנים", אמר השר.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אולי נתחיל בזה שהבית היהודי יעבירו את כל
חוק | 25-12-2017 19:24
משרדי הממשלה עליהם הם ממונים לירושלים ?
2
שיעבירו גם חוק שאפשר להפיל את הממשלה רק ברוב
זאת ועוד | 25-12-2017 19:36
של 80. וגם שאפשר לפנות ישובים רק ברוב של 90. ולפתוח מרכולים בשבת ברוב של 100. תתחילו למשול!