אנטישמיות בברלין: נער יהודי הותקף בבית ספר - סרוגים

אנטישמיות בברלין: נער יהודי הותקף בבית ספר

תלמיד תיכון יהודי בגרמניה הותקף באנטישמיות על ידי בני כיתתו. התקיפה התרחשה לאחר שהביע את דעתו במהלך דיון בכיתה על ישראל והתנגד להקמה של מדינה פלסטינית

אנטישמיות בברלין: נער יהודי הותקף בבית ספר
  בית הספר בברלין שבו התרחש התקיפה (צילום: עמוד הטוויטר של אתר Glitzerkolektiv)

האנטישמיות באירופה נמשכת: יום לאחר שאדם חרדי הותקף מילולית בלונדון, כעת נרשם אירוע אנטישמי נוסף בגרמניה. במסגרת האירוע, נער יהודי בן 18 הלומד בבית הספר "ארנס רויטר" בברלין הותקף על ידי בני כיתתו לאחר שהביע תמיכה בישראל.

בתקשורת המקומית דיווחו כי האירוע התרחש במהלך דיון שהתנהל בכיתה בנוגע לסכסוך בין ישראל והפלסטינים. במסגרת הדיון הנער הביע את דעתו, תמך בישראל ואמר שהוא יתנגד להקמה של מדינה פלסטינית. בתגובה חלק מהתלמידים בכיתה הקיפו אותו והחלו להכות את הנער.

התלמידים התוקפים גם קראו לעברו קריאות אנטישמיות. "היטלר היה אדם טוב בגלל שהוא רצח יהודים כמוך" אמרה אחת התלמידות. אחרים אמרו ש"צריכים לכרות לכם את הראש" וקראו לנער "רוצח ילדים חפים מפשע". הנער נשאר בכיתה במהלך ההפסקה בתום השיעור מחשש שיותקף שוב.

בתגובה לאירוע הקשה, התלמיד הגיש תלונה על התקיפה למנהל בית הספר. "ניסיתי להישאר רגוע, לחייך ולהציג את העובדות, אבל החלטתי שאני לא יכול לעבור בשתיקה על ההערה על היטלר" אמר הנער.

בעקבות הפניה, מנהל בית הספר פרסם הודעה המגנה את האירוע. "התקרית הזאת חשפה גישה אנטישמית, אנטי יהודית ואנטי ישראלית שגרמה לנו להגיב, ואנחנו נמשיך לעשות כן" אמר המנהל. "ננקוט צעדים שיבטיחו שתקריות כאלה לא יטויחו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו