בתגובה להצבעה: ארה"ב תקצץ את תקציב האו"ם - סרוגים

בתגובה להצבעה: ארה"ב תקצץ את תקציב האו"ם

המשלחת האמריקנית לאו"ם הודיעה כי היא תקצץ 285 מיליון דולר מהתקציב השנתי המועבר מארה"ב לארגון. כספי הסיוע של ארה"ב מהווים כיום 22 אחוז מתוך תקציב האו"ם השנתי

author-image
בתגובה להצבעה: ארה"ב תקצץ את תקציב האו"ם
  תזכה לפחות סיוע מארה"ב. המועצה הכללית של האו"ם (צילום: אבי אוחיון\פלאש 90)

ארה"ב נוקמת: ארבעה ימים לאחר ההצבעה בעצרת האו"ם הכללית שמגנה את הכרתה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל, המשלחת האמריקנית לאו"ם הודיעה הבוקר כי כוונתה להפחית את כספי הסיוע שארה"ב מעבירה לארגון האו"ם. על פי הודעת המשלחת, כתוצאה, תקציב האו"ם בשנת 2018 יקוצץ בסך של 285 מיליון דולר.

בהודעה נכתב כי "בנוסף לחיסכון העצום, אנחנו נפחית את הוצאות התמיכה המנופחות, נחזק את התמיכה בנושאים הנמצאים גבוה יותר בסדר היום האמריקני, ונשליט יותר משמעת ואחריות אישית במערכות האו"ם".

המהלך מגיע לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים בשבוע שעבר להפסיק לסייע כלכלית לאו"ם ולמדינות שיתמכו ביוזמה הפלסטינית המגנה את החלטתו בנושא ירושלים. הנשיא התבטא מספר פעמים בעבר נגד האו"ם, כאשר לטענתו הארגון אינו משרת את האינטרסים האמריקניים.

בירכה את ההחלטה. שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי (צילום: שאטרסטוק)

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי בירכה את הקיצוץ המתוכנן. "זהו צעד משמעותי בכיוון הנכון" אמרה. "זה לא סוד שהאו"ם ידוע בבזבוז הכספים משווע ובחוסר התועלת שלו. אנחנו לא נסכים לניצול הנדיבות של האזרחים האמריקנים. נמשיך למצוא דרכים לשפר את יעילות הארגון תוך שמירה על האינטרסים שלנו".

בשנתיים האחרונות תקציב האו"ם עמד על סך של כ-13.3 מיליארד דולר לשנה, כאשר מתוכם 5.4 מיליארד דולר הלכו לתקציב העצרת הכללית ו7.8 מיליארד דולר הוקצו לתקציב משימות השלום ברחבי העולם. התרומה האמריקנית לתקציב עמדה בשנתיים האחרונות על סך של 3.3 מיליארד דולר לשנה, המהווים 22 אחוז מהתקציב השנתי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו