לפני MeToo: הדרכה לכלות דתיות שהותקפו מינית - סרוגים

לפני MeToo: הדרכה לכלות דתיות שהותקפו מינית

כנרת פולק, דתיה לאומית שעברה תקיפה מינית, הבינה כי כלות שנפגעו והוטרדו זקוקות למענה אחר בנושא הדרכת הכלות והקימה, במסגרת ארגון 'רבני צהר', הדרכת כלות לנפגעות תקיפה מינית מן המגזר

author-image
לפני MeToo: הדרכה לכלות דתיות שהותקפו מינית
  כנרת פולק (צילום מסך מתוך ynet)

כנרת פולק, דתיה לאומית שעברה תקיפה מינית, הבינה כי כלות שנפגעו והוטרדו זקוקות למענה אחר בנושא הדרכת הכלות והקימה, במסגרת ארגון 'רבני צהר', הדרכת כלות לנפגעות תקיפה מינית מן המגזר.

בראיון לאתר ynet סיפרה פולק כי "לטראומה של פגיעה מינית יש השלכות רבות ומקיפות. לדוגמה, מישהי שנרתעת ממגע באופן אינסטינקטיבי. יש צרכים ייחודיים שבמהלך השנים נחשפתי אליהם ברמה המקצועית והאישית, ולאט-לאט פיתחנו מענה ייחודי לקשיים מסויימים שעלולים להתעורר".

"ישנן הלכות ייחודיות הקשורות לחיי הנישואים, ועלולות להיות מורכבות יותר עבור אישה שעברה פגיעה מינית", אומרת פולק. "צריך לדעת את זה, וצריך לדעת גם שיש לזה מענה. אבל אם לא יודעים על כך, אז הוא לא קיים מבחינת הזוג שמתמודד עם זה".

פולק מתארת קשיים "גם של מגע, גם של יחסי אמון ותקשורת, ואני רואה את זה אצל הרבה זוגות שאני נתקלת בהם. הנקודה היא בעצם המודעות לכך. אין פה איזה עניין להפחיד או להעצים את הקושי. אבל יש עניין ליידע את מי שחווה קשיים שהיא לא לבד, שיש לזה התייחסות".

פולק מציינת כי הדרכת הכלות המדוברת לא באה להחליף טיפול, "אבל פעמים רבות המדריכה פוגשת את הכלה בצומת מאוד משמעותי; כלות מגיעות בלי שהיו בטיפול, ולצערי לפעמים המקום של המדריכה זה באמת להפנות לטיפול".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו