סורגים ארוחה עם סלבסרוג • והפעם: נדב נוה מאנדרדוס

סורגים ארוחה עם סלבסרוג • והפעם: נדב נוה מאנדרדוס

ביום יום הוא מוכר כנדב מאנדרדוס, ואחראי על עריכת המערכונים, בבקרים הוא מרצה לקולנוע, ואפילו יש לו טור בעיתון הילדים המיתולוגי 'אותיות'. היה מצחיק וטעים סרגנו ארוחה עם נדב נוה

סורגים ארוחה עם סלבסרוג • נדב נוה
  חולם שמיסטר בין יבוא להופעה. נדב נוה

סורגים ארוחה • לפני כמה שנים, כשחבורת 'אנדרדוס' פרצה בקצב מסחרר את עולם הדיגיטל, נקראתי על ידי חברים, שכנים ומשפחה להשתעשע מהסרטונים החדשים. התיישבתי בצפייה מול המסך המרצד אך לא עברו יותר מכמה שניות עד שהקפאתי את הפריים, שפשפתי היטב את עיני והתגלגלתי מצחוק.

תבינו, למעלה מעשור עבר מאז שהייתי אחלה בת אולפנה חסודה שישבה מידי שנה בשבתות סמינריון ושתתה בשקיקה את דבריהם של צמד המדריכים הקומיים שענו לשם נדב נוה ויאיר יעקבי. העברת מסרים ערכיים וחינוכיים באמצעות קטעי משחק מבדרים היו אז הברקה של ממש שנחקקה בזיכרוני לאורך שנים. נחמד לדעת שבסך הכל היינו שפני ניסיונות של הדבר הגדול הבא. נסעתי לגטו לודג' לסרוג ארוחה עם נדב נוה.

לא שוחטים פרות קדושות בתשעת הימים

את האפשרות שעל צלחת ארוחת הצהרים תחכה לי אומצה מריירת פסלתי מראש כי ידוע שלאנדרדוסים יש כלל ברזל כזה שלא שוחטים פרות קדושות, וגם כי הרגע נכנסנו לתשעת הימים שהם העיתוי הגרוע ביותר לארוחה טובה. מה לעשות שאלו ימי 'בין הזמנים' היחידים שאמנים דתיים מתפנים מהופעות ויכולים להרשות לעצמם לארח פשוטת עם שכמותי.

את נדב מצאתי בקומה הרביעית בדירה פשוטה ונעימה מנצל כל רגע דל מול גמרא פתוחה בתקווה שזו תביא לעוד הברקת תסריט אנדרדוסי מנצח. סתם, באמת נראה לכם? לרעיונות המגיחים לעולם אין שיעור ושעה, והם צפים בעיקר בסיטואציות הזויות כמו: מקלחת, תור לסופר או סתם כך בשבת ברחוב. למעשה, נדב התכונן היטב לארוחה וקיבל אותי לבית מסודר ושקט להפליא ביחס לחודשי הקיץ. אם חשבתם שלהיות צלע ברביעייה האנדרדוסית זו משרה מלאה הרי לכם שטעיתם. את האדרנלין מהופעות המוצלחות בערב הוא מוריד בבוקר תוך העברת שיעור במגמת קולנוע בבתי ספר שונים. בנוסף, לא מוותר על כתיבת פינה קבועה בעיתון הילדים הנוסטלגי 'אותיות', ובזמן הנותר גם יוצר סרטוני בר מצווה מושקעים.

את המערכונים המצולמים של החבורה הוא עורך בעצמו, מה שמעלה את רף הציפיות שלי מהבישול המתקרב ובא, שכן מהי עריכה אם לא בחירה נכונה של חומרים, מינון מדוייק של פסקול ותיבול מתאים של אפקטים. יש לי הרגשה שגם בתחום הקולינרי יתבשל פה משהו טעים. מה גם שנדב הוא בוגר ישיבת ההסדר בקרית שמונה, כלומר בוגר עקרונות המטבח המרוקאי הטהור (מרים בוזגלו הטבחית הראשית. כבוד!), לכן ציפיתי שבימי בין המיצרים נטולי החלבון מן החי נזכה לראות מכל אשר יש לו סנפיר וקשקשת ורוטב חריף או לפחות בצבע אדום עז… אך נדב פתח והפתיע דווקא בסלט חצילים. עוד לפני ששאלתי הוא הסביר (קטע מרגש, כניסה של גיטרה):

אלו לא סתם חצילים אלא ה-חצילים של סבתא זכרונה לברכה. כלומר, לא החצילים, המתכון. מסתבר שהיא נהגה להכין מידי שבת סלט זה שהיה אהוב במיוחד על נדב, ולאחר שנפטרה, לא נעשה עוד. אף אחד לא העז לחקות את המקור, עד שנדב הרים את כפפת הסיליקון שעל ידית התנור וניסה בדרכו היצירתית להמשיך את השושלת האבודה. הדבר הכי מיוחד בסלט הזה, לדברי נדב, הוא שכל שבוע יוצא טעם אחר, הפעם אני יכולה לומר בוודאות שיצא טעם ביתי מצוין.

IMG-20160811-WA0004

סלט החצילים של סבתא

IMG-20160811-WA0005

כנראה שלנדב רגישות משפחתית ניכרת, ומאחר שהמנה הראשונה הייתה של סבתא המנה העיקרית היא של אמא, שייתכן מאוד וטור זה יתגלגל לעיניה… [= מהתנור יוצאת תבנית עם תפוחי אדמה מוקרמים א-לה אמא. פרוסות תפו"א אפויים עם חמאה, גבינת פרמז'ן וגבינה צהובה למעלה צרובה ומושחמת כמעט כמו סטייק עסיסי (מצטערת, לא יכולתי להתאפק…). הצבע נהדר כמו הטעם. האורגנו במידה מספק את הטוויסט הדרוש. אז אם יורשה לי לסכם: בלי שמות מפוצצים ומוצרים צפונבונים, אך עם דיוק, אומץ ונשמה, מבשל נדב אוכל שנכנס לקיבה אך עובר דרך הלב, כי תכל'ס מה אנחנו רוצים בין ביס ללעיסה, אם לא להיזכר בימים ובטעמים של המטבח של סבתא..

וכמו שאמרנו בפתיחה, עריכת סרטים ובישול דומים. והוא עורך טוב נדב (כן, גם את הסרטונים של אנדרדוס…)

IMG_1212

טעים ומדויק. תפוחי האדמה של אמא

IMG_1210

על כוס מים קרים:

לא ידענו עלייך – יש לי אח תאום. פעם היינו בתפקיד האלו שעושים ג'אגלינג עם אש בחתונות.

מעלה – בית ספר טוב. הידע שיש לי בקולנוע זה משם.

מערכון אהוב – פינג פונג

איפה מגישים את הכיבוד הכי טוב מאחורי הקלעים לפני הופעה – קריית ארבע- וואו! היה שם מפנק הרבה מעבר למצופה. מדהים כמה זה מוסיף להרגשה בהופעה.

הבמה של סטנדפיסטים בגולה – יוזמה מבורכת.

אם לא היית לומד בקריית שמונה ופוגש את החברה – עדיין הייתי מתעסק בקולנוע משולב עם קומדיה, לא יודע באיזה אופן.

השראה קולינרית לרעיון מבריק – עם כוס קולה קרה ביד, אין תירוצים חייב לבוא רעיון.

IMG_1207

הרעיונות באים במקלחת. נדב נוה

מה אוכלים בפגישות השבועיות של אנדרדוס – תמיד יש את השלב שמתחילים לחשוב מה כדאי לאכול. זה קטע כזה. אנחנו דווקא מפנקים את עצמינו בדרך כלל המבורגר, שווארמה או פיצה.

הכי משגע אותך בארוחה – שאין שתייה מתוקה או שיש והיא לא קרה.

הדבר הבא של אנדרדוס – קליפ על שיר מוכר משנות ה- 90. לועזי. אחרי ט' באב. וברמת המאקרו – השאיפה להצגות קומיות בטלוויזיה.

דמות שהיית רוצה לראות בקהל בהופעה – מיסטר בין.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אין תמונות אז מה מפגש?
| 11-08-2016 14:50
מבחינתי לא היה מפגש ולא אכלת כלום.
2
אין על נדב נווה!
אוריה ששרופה על אנדרדוס | 13-08-2016 21:24
כולם שם מושלמים אבל נדב...
חח
תהלל ששרופה יותרררררר | 10-05-2017 14:12
הכי הכי!!!!!!!!!