אורי אריאל בשיחת התייעצות: צריך להתכונן לבחירות

אורי אריאל בשיחת התייעצות: צריך להתכונן לבחירות

יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל זימן את ראשי הגופים בציונות הדתית להתייעצות והעריך בפניהם:"הבחירות הכלליות לכנסת יתקיימו מהר מהמצופה". שיחות האיחוד יסתיימו בתוך כמה שבועות

אריאל בשיחת התייעצות: צריך להתכונן לבחירות
  להתכונן לבחירות. אריאל (פלאש90)

בעקבות המתח הקואליציוני בימים האחרונים וההערכות לבחירות מוקדמות, זימן יו"ר האיחוד הלאומי שר הבינוי אורי אריאל אתמול בערב (ד') ללשכתו את ראשי גופים המובילים בציונות הדתית להתייעצות ודיון במצב הפוליטי בישראל לצד דיון על דרכי הפעולה הנכונים לציונות הדתית במציאות הקיימת.

בין היתר נכחו בפגישה מזכ"ל בני עקיבא דני הירשברג, מזכ"ל תנועת עזרא שאול דה מלאך, מזכ"ל תנועת אריאל יוסי ורדי, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות משה גוטמן, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד רבני קהילות עמיחי אליהו, גלעד מתנה מישיבת שבי חברון וחמוטל שפירא מארגון מרימים את הדגל.

השר אריאל עדכן על ההתפתחויות סביב שולחן הממשלה, והעדכונים האחרונים סביב המצב בקואליציה בעקבות חוק הלאום וחזר על הערכתו כי הבחירות הכלליות לכנסת יתקיימו מהר מהמצופה.

 השר אריאל הדגיש כי ישנה  מתקפת חקיקה בנושאי דת ומדינה וטען כי העניין לא פסק. לדבריו, "כמעט בכל שבוע עולות הצעות חוק בעייתיות ומסוכנות שעלולות לפגוע בזהותה היהודית של מדינת ישראל" והוסיף כי "כדי לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל מפלגת הציונות הדתית צריכה לגדול מבלי לוותר על הערכים המנחים אותה".

מפגש ראשי גופים בציונות הדתית 26.11

הפגישה בלשכת השר אריאל

השר אריאל התייחס גם להקפאת הבנייה שמתקיימת בשנה וחצי האחרונות הלכה למעשה בירושלים וביהודה ושומרון ואמר "אי אפשר לקדם תכנון ובוודאי שלא בנייה בפועל. זו מציאות מסוכנת שתהיה בכייה לדורות. אם לא מתכננים עכשיו לא ניתן יהיה לבנות אחר כך. זו נקודה לא טובה שאנחנו נמצאים בה עכשיו והיא עלולה להיות נקודת הפתיחה להידרדרות הבאה. חייבים לעצור את זה עכשיו".

במהלך המפגש דנו הנוכחים בשאלת הישארות הסיעה בממשלה והביעו את דאגתם מהמאבקים התכופים בקואליציה "כל הזמן יש מלחמות בממשלה הזאת במיוחד עם החקיקה שם אנו מקיימים קרבות מאסף. במציאות הנוכחית לא רואים צידוק להמשך הממשלה וזו שאלה כבדה", ציין אחד המשתתפים.

חלק מהנוכחים במפגש גם הביעו את דאגתם מפני אבדן דרכה של המפלגה הציונית הדתית בדרך להפיכתה למפלגת שלטון וביקשו כי השר אריאל יעמוד על המשמר ויוודא שיישמר הייצוג הציוני דתי בכנסת גם בשנים הבאות. השר אריאל הגיב על הדברים הללו ואמר כי "שתי המפלגות מבינות את חשיבות האחדות וברור לכולנו שההשפעה תהיה יותר גדולה ביחד. אני מעריך שאנחנו נסיים את העניין הזה תוך כמה שבועות ספורים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו