עמוס ידלין: "אין איום קיומי על מדינת ישראל" - סרוגים

עמוס ידלין: "אין איום קיומי על מדינת ישראל"

בכנס הנהגת התנועה הקיבוצית שנערך היום אמר האלוף (במיל') עמוס ידלין כי למרות המצב הנוכחי והאיומים הרבים ישראל אינה נמצאת תחת איום קיומי. עם זאת הבהיר: "שבע השנים הטובות מבחינה ביטחונית, מאז מלחמת לבנון השנייה הגיעו אל קיצן".

author-image
עמוס ידלין: "אין איום קיומי על מדינת ישראל"
  אין איום קיומי על ישראל. ידלין (צילום: פלאש 90)

בכנס הנהגת התנועה הקיבוצית שנערך היום (חמישי), אמר ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, האלוף (במיל') עמוס ידלין כי למרות המצב הנוכחי והאיומים הרבים ישראל אינה נמצאת תחת איום קיומי. לדבריו: "אין איום קיומי על מדינת ישראל, פשוט אין. ישראל הייתה נתונה באיום קיומי הרבה מאוד שנים. אבל היום אין איום כזה".

ידלין התייחס גם לאפשרות כי איראן תיהפך לגרעינית ואמר כי "מצבה הביטחוני של ישראל היה למעשה חיובי מאוד עד יוני 2014. אם איראן תהיה גרעינית – האיום על מדינת ישראל יתחדש, איראן גרעינית פותח את הפתח לכל המטורפים האחרים".

על האיום מצד ארגוני הטרור, חמטס בדרום וחיזבאללה בצפון, אמר ידלין: "חיזבאללה יכול כל יום ללחוץ על הכפתור ולשגר טילים לעבר ישראל – אבל הוא לא עושה זאת. הצבא הסורי לא כשיר למלחמה בישראל ורובה של רמת הגולן לא בידיו בכלל אלא בידי המורדים. המלחמה שמתנהלת בסיני אינה כנגד ישראל – סיסי רואה בחמאס אויב מר בדיוק כפי שאנחנו רואים בו אויב מר".

עם זאת ולמרות דבריו המרגיעים הבהיא ידלין כי "שבע השנים הטובות מבחינה ביטחונית, מאז מלחמת לבנון השנייה הגיעו אל קיצן. איראן קצת נשכחה, אבל בנובמבר האחרון נחתם הסכם ביניים בין איראן ובין המעצמות להסדרת פרויקט הגרעין שלה, אם תהיה עסקה – זאת לא תהיה עסקה שמדינת ישראל תרצה לחיות אתה".

ידלין אף סבור כי מצבה של ישראל בעולם תלוי ביחסה כלפי הסוגייה הפלסטינית: "אנחנו צריכים להיות הרבה יותר מתונים בסוגיה הפלסטינית, לא בגלל הפלסטינים, אלא בגלל עצמנו. אם הייתי יכול הייתי שם כל יום פרח על הקבר של רוה"מ אריאל שרון על כך ששחרר את ישראל מ-1.7 מיליון פלסטינים. אבל הוא עשה שגיאות – הוא השאיר את ציר פילדלפי פתוח לנשק. הוא עשה את המהלך בלי תיאום עם העולם. אני מציע להחזיר את פתרון שתי המדינות ולהפוך את הכיוון – להחזיר לנגב את מי שחצו מעבר לקווים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שקרן עולמי
| 20-11-2014 19:48