יחימוביץ': "ג'אבל מוכאבר לא צריכה להיות במדינת ישראל"

יחימוביץ': "ג'אבל מוכאבר לא צריכה להיות במדינת ישראל"

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, חברת הכנסת, שלי יחימוביץ', סבורה כי שכונת ג'בל מוכאבר, ממנה יצאו הרוצחים היום, אינה חלק ממדינת ישראל ולא צריכה להיות כזאת גם בעתיד. "איך העובדה שהפכנו אותם לתושבי ישראל המתגוררים בשכונה ירושלמית לכאורה תורמת לביטחון ישראל?".

"ג'אבל מוכאבר לא צריכה להיות במדינת ישראל"
  להיפרד מג'אבל מוכאבר. יחימוביץ' (צילום: פלאש 90)

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, חברת הכנסת, שלי יחימוביץ', סבורה כי שכונת ג'בל מוכאבר, ממנה יצאו הרוצחים היום,  אינה חלק ממדינת ישראל ולא צריכה להיות כזאת גם בעתיד.

בהודעה שפרסמה, מנתה יחימוביץ' 5 תובנות מהטבח שבוצע היום בבוקר וטענה כי על מדינת ישראל "להיפרד מג'אבל מוכאבר".

לטענתה, ג'אבל מוכאבר "זה כפר ערבי שהתעקשנו לצייד את תושביו בתעודות זהות כחולות ולהפוך אותו לשכונה ירושלמית. ג'אבל מוכאבר הוא לא מדינת ישראל והוא לא צריך להיות במדינת ישראל".

יחימוביץ' מזכירה כי "מג'אבל מוכאבר יצאו הרוצחים היום. משם יצאו הרוצחים שביצעו את הטבח במרכז הרב, את פיגוע הטרקטור, את פיגוע האוטובוס הנורא בצומת פת. אחרי כל רצח ומעשה טרור כזה התרחשו הילולות שמחה בכפר".

יחימוביץ' אף תמהה כיצד הצעד בו נקטה מדינת ישראל, לפיו תושבי הכפר הם אזרחי המדינה, תורם לבטחונם של תושבי ירושלים. "אני רוצה לשמוע הסבר מתקבל על הדעת מקנאי הימין איך העובדה שהפכנו אותם לתושבי ישראל המתגוררים בשכונה ירושלמית לכאורה תורמת לביטחון ישראל? לשלומם של אזרחי ישראל? למעמדה של ירושלים בירתנו? למה לעזאזל היה חייב שר השיכון אורי אריאל לחנוך לפני כמה חודשים שכונה חדשה צמודה לג'בל מוכאבר בין הכפר ובין ארמון הנציב? איך משתלבים בזה הרעיונות הגזעניים של ליברמן לעשות חילופי שטחים שבהם מעבירים לרשות הפלסטינית ישובים ערבים ישראלים שהם חלק ממרקם החיים האזרחי שלנו, שותפים לחיים, אבל מתעקשים בשיניים ובציפורנים לשמור בכל מחיר על מעוזי טרוריסטים?".

יחימוביץ' טוענת כי אם האירועים האחרונים היו מתבצעים במשמרת בה ראש הממשלה הוא מהשמאל, הביקורות היו הרבה יותר גדולות. "רק תחשבו מה היו עושים לממשלת מרכז שמאל אם במשמרת שלה הייתה מתרחשת הידרדרות כזאת בבטחון האישי והטרור היה מרים כך את ראשו", כתבה יחימוביץ', וטענה כי "הפיגוע הנורא הזה הוא קריאת השכמה לממשלה עם אפס חזון ואפס תקווה, ולקואליציה שמתקוטטת על שטויות ועסוקה במשחקי כבוד. תתחילו לדאוג לנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ג'אבל מוכאבר לא צריכה להיות. נקודה.
יוסי | 18-11-2014 17:19
2
איפה זה שכונת ג'אבל מוכאבר שגב' יחימוביץ מוכנה לעזוב?
אליעזר | 18-11-2014 23:50
נושקת לארמון הנציב, ותלפיות, ולמעשה קרובה מאוד גם לשכונות הדרומיות של ירושלים גילה והר חומה. אולי גלי לנו איזה שכונות את ושכמותך מוכנים לעזוב, ותפסיקו אם הפרסה הזאת שירושלים בירת הנצח של ישראל לא תחולק ובלה בלה בלה, אנחנו הציבור נשמע ונשפוט.
3
ל-1
ברלה | 19-11-2014 10:30
למה? אפשר לישב בה הרבה יהודים, לב ירושלים!!