בלגיה: רב נדקר באמצע הרחוב. מצבו קשה - סרוגים

בלגיה: רב נדקר באמצע הרחוב. מצבו קשה

כלי תקשורת בבלגיה דיווחו כי יהודי מהקהילה החרדית באנטוורפן נדקר הבוקר בזמן שהלך לבית הכנסת. מצבו של היהודי, שנדקר בצווארו, מוגדר קשה אך לא נשקפת סכנה לחייו.

בלגיה: רב נדקר באמצע הרחוב. מצבו קשה
  (צילום: אילוסטרציה שאטרסטוק)

יהודי – חרדי, בן 31, נדקר היום (שבת) ברובע היהודי של אנטוורפן בבלגיה, כך דווח בכלי התקשורת המקומיים.

על פי הדיווח, היהודי נדקר בזמן שהלך לבית הכנסת. באמצע הרחוב התקרב אליו אדם ודקר אותו בצווארו על ידי כלי חד, ככל הנראה סכין.

על פי הרשויות בבלגיה מצבו של האיש מוגדר קשה, אך עם זאת לא נשקפת סכנה לחייו.

אדם החשוד במעשה נעצר נחקר אך לאחר מכן שוחרר. לפי שעה אין מידע חד משמעי בנוגע למניע אך ממשטרת אנטוורפן נמסר כי "כל האפשרויות נבדקות".

בדיווחים בכלי התקשורת בבלגיה נאמר כי "ייתכן ורב אשר הלך בשעה 9:20 בבוקר תחת לגשר של הרכבת ברחוב 'פליקן' ברובע היהודי בעיר, כאשר עובר אורך תקף אותו עם חפץ חד בצוואר. הגבר נפל לרצפה – כך על פי הדיווחים. משטרת אנטוורפן עצרה זמן קצר לאחר מכן חשוד בהתבסס על עדי ראייה במקום אך מאז הוא שוחרר".

כאמור, בעקבות אירוע תקיפתו של רב בעיר אנטוורפן שבבלגיה, שלח יו"ר ועדת העלייה הקליטה והתפוצות ח"כ יואל רזבוזוב מכתב לשגריר בלגיה, בדרישה ששלטונות בלגיה יפעלו בחומרה כנגד מבצעי הפיגועים כנגד היהודים.

לדברי רזבוזוב: "המצב שבו רב יהודי, מותקף בצהרי השבת כשהוא יוצא מבית הכנסת אינו מתקבל על הדעת", כתב ח"כ רזבוזוב במכתבו. "הקלות בה עובר אורח שולף סכין ומשסף את גרונו של יהודי, רק מוכיחה עד כמה ביטחונם של יהודי בלגיה שביר. אירוע זה, מתוכנן או מאולתר ככל שיהיה, צריך להדליק נורת אזהרה גדולה מאוד. לא ייתכן שבמרחק של כמה חודשים בודדים, דמם של יהודי בלגיה שוב יישפך ברחוב".

כזכור, זה אינו האירוע הראשון בבלגיה שמעלה חשש כי נעשה על רקע לאומני. לפני חודשיים נפצעו באורח קל אישה ושני ילדים, משאיפת עשן, בעקבות שריפה שפרצה בקומה הראשונה של בית כנסת בפרבר אנדרלכט בבריסל, בירת בלגיה.

הערכת המשטרה הייתה כי מדובר בהצתה. דובר משטרת בריסל, לורנס דומון, מסר כי הפצועים הם בני משפחתו של גבאי בית הכנסת, שלא היה נוכח במקום באותה העת.

בנוסף, בחודש מאי השנה נרצחו בני הזוג הישראלים עמנואל ומירה ריבה במוזיאון היהודי בבריסל. הרוצח, מוסלמי שמתגורר בסוריה ומשפטו צפוי להתקיים בשבועות הקרובים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
למה?
| 15-11-2014 20:36
"תמיד יש רשעים שגוזרים גזירות. פעם זה לפיד, ופעם מישהו אחר, אך לכולם מטרה אחת - רוצים רח"ל לעקור את התורה" ולפעמים הם נציגי או רבני או אדמורי החרדים. אמורות להתפרסם מחר ביומונים, ובהן הוראה משותפת ממועצת גדולי (הפליטיקא) התורה, להתייצב בלשכת הגיוס? הסכם פשרה זו (לבני ישיבה להתייצב) מול הצבא-השמד ומקום זנות, לא שייך שיצא מאלו שרגליהם עמדו על הר סיני ודו”ק,,, הפשרות מחזון איש-מבני ברק מול הצבא-השמד רק שייך מאלו עמלקים, ומשכילים, שהם ידועים כרשעים , נכדי המן הרשע, לא יכול להיות פשרות כאלו מזרע יהודי וכו’ גדולי הדור האמיתים כמו מרן שליט”א מי-ם לא מעורבים בשום פשרות מול הצבא השמד-מקום זנות- והטמאה, ואלו שעושים פשרות אפ' אם הם נציגי חברי כנסת החרדים או רבניהם, לא נכללים ברשימה של גדולי הדור…. ולא נכללים בתוך עם ישראל. למעשה פשוט שדינם כ“אפיקורסים גמורים” כל הפשרות משום שהם מקבלי שוחד וכו’ עליהם אמרו חז”ל אפילו על פתחו של גיהנום אינם חוזרים בתשובה וכו’ איזה מסלפי התורה!!! אי אי אי !!!
2
ראש ישיבת קמניץ, חבר מועצת גדולי התורה,
| 17-11-2014 21:49
ראש ישיבת קמניץ, חבר מועצת גדולי התורה, הגאון הגדול רבי יצחק שיינר שליט"א, כינס הבוקר את מאות תלמידיו באמצע הסדר, וביקש למסור מסר לתלמידיו. "אנחנו בשעת שמד, רוצים לבטל את התורה, אנחנו צריכים להתנהג אחרת, ולהתכונן ללכת לכלא", אמר לתלמידיו והקריא להם מכתב שנשלח בשעתו ע"י מרן רבי ברוך בער מקמניץ בדבר הצבא, כשהוא מכריז לתלמידיו, כולנו נכנס לכלא. הקלטה מדבריו הוקלטה ע"י לדעת.נט בלעדית, והיא מושמעת כאן לראשונה. את הסדר הדרמטי שהיה בצהרי היום בישיבת קמניץ, לא ישכחו מאות התלמידים, שמעולם לא ראו את ראש ישיבתם כה נרגש ומדבר על המצב בצורה הכי מפוקחת. ראש הישיבה הגאון רבי יצחק שיינר שליט"א, הפסיק את הלימוד ואמר לתלמידיו: "אני לא יודע האם העולם מודע למצב החדש בארץ הקדושה, כעת נמצאים במצב שרוצים לבטל את כל הישיבות, כל בן תורה כשהוא בן 18 חייב ללכת לצבא, אין ישיבות, מי שלא יתגייס יהיו קנסות גדולים. מדברים על 100 אלף שקל של קנס ועוד כל מיני קנסות, והגזירה כבר מוכנה. זה אומר שזה שעת השמד, כמו שהיה בעבר, שעת השמד". ראש הישיבה המשיך ואמר: "שונאים את התורה, שונאים את בני התורה ורוצים לבטל את התורה, אז אנחנו מחוייבים בשעת השמד להתנהג אחרת ממה שאנחנו נוהגים היום. "אנחנו צריכים להתחזק בלימוד התורה במסירות הנפש כפי שלא עשינו בחיים, זו מציאות חדשה שלא הייתה בזמנים שלנו, אבל כעת יש לנו הלכה למעשה". בהמשך דבריו אמר הרב שיינר: "המכה בפטיש עדיין לא היה, אבל כמעט בטוח שתיהיה גזירה כזאת, שיסגרו את כל הישיבות, צריכים להיות מוכנים ללכת לכלא, ולדברים גרועים יותר". "שכל אחד יסתכל ב'ברכת שמואל' בהקדמה, מכתב בר' בער להחזקת התורה ממש לזמנים אלו, והוא פוסק שבעת כזאת צריך למסור את הנפש, אם אפשר למסור נפש שלא ייסגר הישבה, ומביא ראיה מהגמרא" לסיום אמר לתלמידיו: "כדאי שכל בחור ואברך יתחזק כפי שעוד לא עשה את קודם בחייו. לא לבטל רגע בחייו, לא להסתובב ברחובות, ללכת לישון מיד בלילה לאחר הסדר. זה שעת השמד, אני לא אומר מה לעשות, אבל בוואלז'ין עשו חיזוק שלמדו במשך 24 שעות". ראש הישיבה שב וחזר על דבריו ואמר: אני לא אומר מה לעשות, אבל לפחות בזמן הסדר ללמוד כל הזמן, וללמוד בלילה כמה שאפשר וללכת מיד לישון ולא לבטל את הזמן. את דבריו חתם בכך שצריך להתפלל. "יכול להיות שצריך לעשות תפילה מיוחדת, אבל לפחות בתפילות שמתפללים להתפלל מקירות הלב שתתבטל הגזירה ולקדש שם שמים כמה שאפשר".