"משרד התחבורה רצח את הבנים שלי" - סרוגים

"משרד התחבורה רצח את הבנים שלי"

הועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ עדי קולהתכנסה הבוקר לדיון בנושא ציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה, המכונה "ציר הדמים", לאחר שבחמש השנים האחרונות נהרגו בו 21 בני אדם. מלכה חכם, ידעה מי אשם במות בניה

author-image
"משרד התחבורה רצח את הבנים שלי"
  ארכיון פלאש90

הועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ עדי קול (יש עתיד) התכנסה הבוקר לדיון בנושא ציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה, המכונה "ציר הדמים", לאחר שבחמש השנים האחרונות נהרגו בו 21 בני אדם (עפ"י נתוני אור ירוק).

הדיון התכנס לאחר הודעת עיריית פתח תקווה כי סגרה את הציר לכל אורכו. בדיון פנתה מלכה חכם, אמם של יותם ויואב שנהרגו בכביש לפני שנתיים, לנציגי משרד התחבורה: "לא צריך להיות מהנדס כדי להבין שהמקום קטלני, לכן פניתי למשרד התחבורה בבקשה להפסיק את השימוש בו, אבל המשרד פשוט אדיש למותם של אנשים. המשרד יודע בעצמו שהוא רשלני, והוא רצח את הבנים שלי".

ח"כ קול: "משרד התחבורה לא יכול לנכס לעצמו את הסגירה של הכביש עכשיו. הכביש נסגר בגלל שמלכה צעקה, בגלל שנקבעו דיונים בכנסת, בגלל הלחץ הציבורי. עכשיו הגיע הזמן לשמוע תשובות. אנחנו רוצים הבטחה שהכביש לא ייפתח שוב עד שכל הבעיות יתוקנו. ברור שיש פה אוסף של כשלים ואתם לא יכולים להמשיך לייפות את המציאות".

מנהלת האגף לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה, עירית שפרבר, כינתה את הליקויים בכביש "אוסף של שיפורים שצריך לבצע". היא סירבה להודות כי מדובר ברשלנות שנמצאת תחת אחריות המשרד, וסירבה לפרט לוח זמנים בו יתוקנו הליקויים.

ח"כ תמר זנדברג פנתה לנציגת משרד התחבורה: "הסירוב שלך להודות בבעיה ממלא אותי חרדה. הכשלונות פה זועקים לשמיים, הציר הוא מפגע מקצה לקצה. אם הייתם מודים שיש בעיה אולי גם היה נמצא פתרון".

ח"כ בועז טופורובסקי: "נראה שמשרד התחבורה יתחיל להתייחס לבעיה ברצינות רק אחרי שהם יבינו שמי שאחראי למותם של אנשים צריך גם לשלם את המחיר".

ח"כ ישראל אייכלר: "ראש הממשלה צריך היה לכנס ישיבת קבינט בנושא. המסלולים במרכז הכביש הם סכנת נפשות, זאת הזמנת מוות מראש".

ח"כ אורי מקלב: "צריך לחפש פתרון ברצינות כפי שמתייחסים ברצינות לכבישים אחרים. הבעיות האלה חוזרות על עצמן שוב ושוב בכבישים נוספים".

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, טען כי מספרי ההרוגים בכביש המפורסמים בתקשורת, אינם משקפים את המציאות. לטענתו, מספר ההרוגים בכביש נמוך בהרבה מכפי שפורסם.

ח"כ קול סיכמה את הדיון ואמרה: "מספר ההרוגים הוא לא הסיפור פה וההבדל בין 13 ל-19 לא משנה דבר. כולם אומרים שיש במקום כשלים, ורק משרד התחבורה לא מודה. אני מתכוונת לפנות לשר התחבורה בעניין ולדרוש ממנו להציג פתרון ראוי".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בין השנים 2011-2013 אירעו בכביש ז'בוטינסקי בפתח תקווה 38 תאונות דרכים, בהן נפגעו 51 בני אדם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו