פארק לזכר שלושת הנערים יוקם בעפולה - סרוגים

פארק לזכר שלושת הנערים יוקם בעפולה

ביום ראשון האחרון התקיים טקס הסרת הלוט לפרויקט 'פארק נחל המורה' בעפולה. זהו פרויקט ההנצחה הראשון בישראל לזכר הנערים החטופים שנרצחו, וייקרא על שמם.

פארק לזכר שלושת הנערים יוקם בעפולה

ביום ראשון האחרון התקיים טקס הסרת הלוט לפרויקט 'פארק נחל המורה' בעפולה. זהו פרויקט ההנצחה הראשון בישראל לזכר הנערים החטופים שנרצחו, וייקרא על שמם.

הטקס התקיים בהשתתפות נציגי משפחותיהם של שלושת הנערים. עוד השתתפו בטקס חברי המשלחת מצרפת– 200 משתתפים, בהם אנשי עסקים צרפתים, עיתונאים מובילים מצרפת, בכירים פוליטיים, ראשי ערים וחברי פרלמנט.

עוד השתתפו בטקס, יו"ר עמית בקק"ל, אלי אפללו, ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, נציגי רשות ניקוז קישון, ותלמידי המועצה הירוקה בבית הספר 'אלומות', אשר אימצו את הנחל והפארק ויקיימו בו למידה חוץ כיתתית מעורבת בשטח הפארק.

הפרויקט יוקדש לזכר שלושת הנערים שנרצחו בגוש עציון בקיץ 2014: נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגלעד שער הי"ד. מדובר בפרויקט מחולל מפנה, פארק אשר יוקם על שטחו של ואדי נחל החוצה את עפולה עילית. הפארק ושביליו מיועדים להשתלב בשטח השכונה.

במסגרת הפרויקט יבוצעו עבודות ניקוי ושיקום תוואי הוואדי, יצירת שבילי הליכה מוארים לאורכו, טיילת ומתחם ציבורי בלב השכונה – הקמת פארק עם מתקני שעשועים אשר ינציח את זכר הנערים. קרן קימת לישראל אף נטעה עצים במרחב המתוכנן טרם כניסתה של שנת השמיטה וכעת ממשיכות העבודות ביתר התחומים. הפרויקט מבוצע בשיתוף עיריית עפולה ורשות ניקוז קישון ויוצא לפועל הודות לידידי קק"ל בצרפת. עלות כוללת כ- 6 מיליון ₪, מחצית בתרומת קק"ל צרפת.

 

אביו של איל יפרח ז"ל – אורי יפרח, אמר בנאומו: "מאוד מרגש אותי לעמוד פה היום להנציח את זכרם של איל, גלעד ונפתלי, שהיו ילדים בשיא חייהם. שאהבו לטייל בארץ, באהבתם את ישראל אין דבר נפלא וגדול מהנצחתם בפארק חי נושם וצומח, עם ישראל לכל דורותיו נלחם על קיומו בעולם וגם בארץ, המקום הטבעי של העם היהודי הוא פה בארץ ואני מזמין את הקהילה בטולוז להגיע אלינו, הלוואי שנגבר על כל אויבנו ונזכה לחיות פה בשלום בשקט ובשלווה, במקרה שלנו הרגשנו את אחדות עם ישראל בישראל ובעולם כולו. אשר חיבקו אותנו ליוו אותנו ותמכו בנו. ונאחל שאחדות זו של עמנו תמשיך ושנמשיך לגדל בארץ דורות רבים וחזקים. אמן".

יצחק מירון, ראש עיריית עפולה :"אני שמח על האפשרות לשיקום הנחל בעזרת קק"ל ותורמיה בצרפת המבטא את חיזוק הקשר בין העם היהודי בישראל ובעפולה לקהילה בטולוז. גם עפולה כמו טולוז חוותה לצערנו אירועי טרור קשים. ולאורך כל הדרך התחזקנו באמונה שלכאן הגענו וכאן אנו רוצים להישאר. אחד מהאירועים שחווינו עם כל הארץ היה אירוע החטיפה והרציחה של שלושת הבנים. אורי אביו של אייל נמצא פה איתנו ואנו מעריכים מאוד את הבחירה לקיים את ההנצחה פה בעפולה. נישאר ביחד גם בעתות עצב וגם בעתות שמחה. אני מודה לקק"ל ולנציגים מצרפת על האפשרות שניתנה לנו לשיקום האזור".

אלי אפללו, יו"ר עמית בקק"ל :"תודה לעיר שנותנת לנו , לקק"ל, הזדמנות לפתח ולקדם את השכונות בה. בפארק זה ובהנצחה זו אנו מבטיחים כי הבנים יהיו עמנו לעד. אני גאה להיות עפולאי".
פלאביאן סאלם, נשיא קק"ל בטולוז דיבר על ההקבלה בין הטרור בטולוז שפגע בילדים וילדות חפים מפשע בבית הספר לבין שלושת הנערים הנרצחים שבסך הכול רצו לחזור הביתה מבית הספר שאותם מנציחים:"במרץ נרצחו ילדים בטולוז רק על שום היותם יהודים. רוצח שנכנס לבית ספר בטולוז ורצח בדם קר ילדים וילדות. מבטה של הילדה שנרצחה לא ישכח מזיכרוני לעד, פגעו בנו דווקא במקום הכי טהור שבו אנו מחנכים את ילדינו על אהבת הזולת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו