גורמים ברבנות: לאן נעלם נפתלי בנט? - סרוגים

גורמים ברבנות: לאן נעלם נפתלי בנט?

גורם ברבנות מגיב לדברי הרב אלי בן דהן, ותוהה מדוע שר הדתות נפתלי בנט לא מתערב במשבר חוק הגיור "בנט צריך להחליט עם הוא רוצה את הציבור הדתי או מסתפק רק בחילונים"

גורמים ברבנות: לאן נעלם נפתלי בנט?
  למה הוא לא מתערב? בנט והרב לאו (פלאש90)

ברבנות הראשית זועמים על הבית היהודי, ובעיקר על ראש המפלגה נפתלי בנט, שלדבריהם לא עושה מספיק כדי לפתור את משבר הגיור.

בעקבות הפגישה הדחופה היום (ג') בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרבנים הראשיים, ובעיקר לאור דבריו של סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, שטען כי הרבנים הראשיים מסרבים להפגש עם רבני הציונות הדתית כדי להגיע לפשרות בנושא חוק הגיור.

עיקר הזעם מופנה כלפי יו"ר הבית היהודי ושר הדתות נפתלי בנט, שלדבריהם לא לוקח אחריות ומסייע לפתור את הסיטואציה. "תמוה מאוד שמי שנאלץ למצוא פשרות והבנות מול הרבנים הראשיים לישראל הוא ראש הממשלה החילוני בנימין נתניהו ולא יו"ר המפלגה הדתית היחידה בכנסת ושר הדתות בעצמו", אומר לסרוגים גורם ברבנות הראשית לישראל.

מה שהכעיס יותר מכל את  הגורמים ברבנות היא העובדה שלמרות המשבר והפגישות הדחופות בלשכת ראש הממשלה, בנט בחר להמשיך את סדר יומו השגרתי ולסייר ביהודה ושומרון, כשגם אתמול בפתח ישיבת הסיעה, התייחס בנט לנושאים מדיניים וכלכליים ולא לחוק הגיור. לדברי אותו גורם, "מעולם לא היה בישראל שר דתות כל כך מנותק מהתחום שעליו הוא אחראי. בנט לא נפגש עם הרבנים הראשיים לישראל ולא ניסה לפעול יחד איתם על מנת למנוע את החוק. לא הגיוני שהוא מתעסק רק בנושאים מדיניים ומזניח את אחד מתחומי היסוד של מדינת ישראל, חוק הגיור. אם הממסד הרבני יקים אילנות יוחסין עצמאיים, אפשר יהיה לסגור את המדינה ולהשליך את החוק לפח הזבל של ההיסטוריה כי הוא לא יהיה שווה כלום כשאף אחד לא יסמוך עליו".

"בנט צריך להחליט עם הוא רוצה את הציבור הדתי או מסתפק רק בחילונים. אם הוא רוצה את הדתיים הוא צריך לעסוק בנושא הגיור ולא לחכות לרגע שהכל מתפוצץ ולהשאיר את הנושא לראש הממשלה. הוא צריך להרוג את החוק הזה הרבה קודם", הוסיף אותו גורם.

מוקדם יותר אמר הרב אלי בן דהן ברדיו קול ברמה, "החוק הזה הוא בעייתי מבחינתינו ויש בו יותר מדי קשיים מכדי שאנחנו נוכל להסכים לקבלתו. ולכן אנחנו דורשים לחזור חזרה להצעת המחליטים שלמעשה כבר הגענו לסיכום על נוסחה אלא שראש הממשלה החליט שהוא לא רוצה לקדם אותה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נשמע שמישהו בלחץ וחושב שנית אולי בכל זאת
גיל | 29-10-2014 1:18
ההצעה של הבית היהודי לא היה כל כך גרוע. זה נראה כאילו בנט אומר אני ניסיתי, לא רציתם, תתמודדו לבד עם מקדמי החוק. מצד שני, אם בנט היה מקדם הוא בכל מקרה היה סופג נאצות. אז כנראה שעדיף באמת לא להתערב.
2
ה"גורמים ברבנות" מתבקשים להתפקד איתנו
עמוס ארליך | 29-10-2014 9:22
למה עלי להקשיב לזרים?