מוטי יוגב על חוק הפונדקאות: "אפילו לחיית מחמד יש אבא ואמא"

מוטי יוגב על חוק הפונדקאות: "אפילו לחיית מחמד יש אבא ואמא"

חברי הכנסת של הבית היהודי תוקפים את חוק הפונדקאות של שרת הבריאות, יעל גרמן, שאושר אמש בקריאה ראשונה. "ההתבטאות של השרה יעל גרמן ש'לכל אחד יש זכות להורות' היא עיוות מוסרי"

"אפילו לחיית מחמד יש אבא ואמא"
  הצביע נגד החוק. יוגב (צילום: פלאש 90)

חברי הכנסת של הבית היהודי תוקפים את חוק הפונדקאות של שרת הבריאות, יעל גרמן (יש עתיד), שאושר אמש (שני) בקריאה ראשונה.

חברת הכנסת, אורית סטרוק, שהצביעה נגד החוק טוענת כי הוא מקעקע את מוסד המשפחה היהודי.

לדבריה: "חוק הפונדקאות מצהיר כי כל אחד הוא משפחה. אשה היא משפחה, גבר הוא משפחה, שתי נשים הן משפחה, שני גברים הם משפחה. בכך החוק מקעקע את מוסד המשפחה היהודי".

סטרוק סבורה כי "החוק הוא המשך לסדרת החוקים של חברי 'יש עתיד' המנסים בכל דרך לפרק את הערכים היהודיים של מדינת ישראל. ההתבטאות של השרה יעל גרמן ש'לכל אחד יש זכות להורות' היא עיוות מוסרי, היא שיא האגואיזם. ההפך הוא הנכון: לכל ילד יש זכות למשפחה נורמלית".

גם חבר הכנסת, מרדכי (מוטי) יוגב, תקף את החוק וטען כי הוא משחית את החברה הישראלית.

"החוק אותו העבירה היום בקריאה ראשונה שרת הבריאות, להרחבת הזכאים לביצוע פונדקאות גם לנשים וגברים שאינם בני זוג או מאותו הסוג שיוכלו לבצע פונדקאות בישראל, הוא חוק נגד הטבע האנושי, חוק המשחית את החברה ופוגע בילדים שיוולדו במסגרת זו".

יוגב מבהיר כי "משפחה זה אמא, אבא וילדים. כל משפחה אחרת היא משפחה נכה. ילד זה לא חיית מחמד וגם לחיית מחמד היו אבא ואמא. ילד צריך אבא ואמא בכדי להיווצר, להיוולד ולגדול ולקבל חום ואהבה, הרגלי חיים וערכים, מאביו ומאימו. זוהי המשפחה הטבעית, זו דרכה של תורת ישראל ועם ישראל. יש גם חריגים אבל לא נכון לתת לכך גושפנקא בחוק. בשם הטבע ושלמות המשפחה בישראל, בשם עם ישראל ותורת ישראל, הצבעתי נגד החוק.".

"נחזק את ערך המשפחה בישראל וכך יוולדו פה הדורות הבאים במשפחות שלמות בריאות ושמחות", חתם יוגב.

כאמור, מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הצעת חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד) (תיקון מס' 2), התשע"ד-2014 המכונה חוק הפונדקאות. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שיזמה שרת הבריאות יעל גרמן.

הצעת החוק מבקשת להרחיב את מעגל הזכאים לביצוע פונדקאות, כך שגם בני זוג מאותו המין וגם נשים וגברים בלא בני זוג יוכלו לבצע את ההליך בישראל.

נוסף על כך, מוצע להרחיב מעגל האימהות הנושאות וכן להסדיר את האפשרות לביצוע פונדקאות מחוץ לישראל באופן עצמאי או באמצעות חברות תיווך שיוכרו על ידי שרי הבריאות והמשפטים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו