דורון שפר: "קראו לי 'אייס מן' אבל הלחץ נדחק לתוך הנפש"

דורון שפר: "קראו לי 'אייס מן' אבל הלחץ נדחק לתוך הנפש"

דברי שחקן הכדורסל לשעבר בארוע פתיחת שנה של אגודת הסטודנטים בחמדת הדרום. עוד ציין שפר כי "רמת הציפיות של האנשים הקשתה עליי ליהנות מפירות ההצלחה"

author-image
"קראו לי 'אייס מן' אבל הלחץ נדחק לתוך הנפש"
  הלחץ הקשה על ההנאה.שפר (פלאש90)

כ-250 סטודנטים השתתפו אמש (ראשון) בערב פתיחת שנה של אגודת הסטודנטים מסלול בנים של מכללת חמדת הדרום הדתית האקדמית לחינוך בשדות נגב שכלל הרצאה של שחקן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לשעבר דורון שפר.  בארוע בחסות ההסתדרות הציונית, השתתפו נשיא המכללה פרופ' אבי לוי, ראש תכניות בנים הרב שלמה בנימין, רכז תכניות בנים הרב יעקב קורצוויל  וחברי אגודת הסטודנטים במכללה. כיבוד עשיר כיאה לאירוח של "חמדת הדרום".

בתחילת הארוע ברך נשיא המכללה, פרופ' אבי לוי את הנוכחים לרגל פתיחת שנת הלימודים וציין כי  "כמחנכים עתידיים תפקידכם להאמין בכל ילד וילד ולזכור שתפקידכם להעניק לכל תלמיד ותלמיד את מירב תשומת הלב, לספק להם את המרחב וללמד אותם בדרכים לא שגרתיות. תפקידכם כמנהיגי העתיד לא להיות מורים שיעשו עוד קצת מאותו הדבר, אלא לצאת מהקופסה ולהנהיג ולחנך בדרך יצירתית".

הערב כאמור כלל הרצאה של שחקן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לשעבר דורון שפר שגולל את סיפור חייו, שהוביל אותו מקריירת כדורסל מפוארת לתהליך שבסופו חזר בתשובה. "לאחר החזרה בתשובה והפרישה לא השארתי את הכדורסל מאחוריי, ואני ממשיך עד היום להשתמש בכדורסל כאמצעי לחינוך, התמדה וחינוך לבריאות", ציין שפר בדבריו. בנוסף, סיפר שפר כי במהלך הקריירה ככדורסלן הוא חלה במחלת הסרטן. "הפסקתי לשחק אך עוד לפני שהתחלתי בטיפולים הבנתי שאני צריך לעשות בירור פנימי ולכן ראשית כל הלכתי לסדנה מיוחדת בחו"ל כדי לעשות סדר פנימי עצמי, ולהבין מי אני ומה אני ורק לאחר מכן המשכתי לטיפול הקונבנציונאלי".

כשנשאל על ידי הסטודנטים על תקופת הזוהר לכאורה שחווה כשחקן שזכה בתארים רבים במהלך הקריירה ציין שפר כי "אנשים חושבים ששחקן כדורסל נהנה מרמת החשיפה ומההצלחה, אך במציאות מדובר במתח עצום. הכינוי שלי בתקשורת היה  'אייס מן' בשל העובדה שלא הבעתי כלפי חוץ רגשות במהלך המשחק ונחשבתי לשחקן שמתפקד בדקות הקריטיות, אבל למעשה המתח הפנימי היה עצום וכל הלחץ נדחק פנימה אל הנפש. אנשים חושבים שהמצליחנות והזוהר מביאים איתם אושר וסיפוק, אך במציאות רמת הציפיות האדירה שההצלחה יוצרת מול כל כך הרבה גורמים- מאות אלפי אוהדים, משפחה, הנהלת הקבוצה לצד מעגל  הקרובים האישיים רק גורמת למתח אדיר, כך שאתה לא באמת מצליח לעצור וליהנות מפירות ההצלחה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו