הרב בני לאו: "הרב עובדיה כבר לא שייך לדרעי או לישי"

הרב בני לאו: "הרב עובדיה כבר לא שייך לדרעי או לישי"

על רקע יום השנה לפטירתו של הרב עובדיה יוסף, אומר רב קהילת הרמב"ן בירושלים, הרב בני לאו, כי הפוליטיקה סביב דמותו של הרב עובדיה הולכת ומתפוגגת. "מן הסתם עוד ישתמשו בו אנשים פוליטיים, אך את תורתו ילמדו בבתי מדרשות ובהיכלי תורה במשוחרר לגמרי מכל הקליפה החיצונית הזו".

"הרב עובדיה כבר לא שייך לדרעי או לישי"
  צילום: פלאש 90

על רקע יום השנה לפטירתו של הרב עובדיה יוסף, אומר רב קהילת הרמב"ן בירושלים, הרב בני לאו, כי הפוליטיקה סביב דמותו של הרב עובדיה הולכת ומתפוגגת.

לדבריו: "יום הזיכרון הראשון לרב עובדיה יוסף. המותג הפוליטי הולך ומתפוגג כמו שראוי שיהיה. האיש היה ספר תורה מילדותו ועד פטירתו. הספר היה עטוף במעיל פוליטי ששימש עבורו כפלטפורמה להשפעה על מערכת החינוך שהייתה בבת עינו".

הרב לאו סבור כי "המעיל הזה הוחזק בידי אנשים שעשו בו כרצונם, בציניות ובמניפולציה. כעת נשאר בידי האנשים האלה רק בגד אך הרוח של האיש נשארה משוחררת וכל הרוצה בא ונוטל".

לדברי הרב לאו, יהיו כאלה שעוד יעשו בדמותו שימוש פוליטי אך הוא כבר לא שייך לאיש. "הרב עובדיה של היום כבר אינו שייך לדרעי או לישי", אומר הרב לאו. "מן הסתם עוד ישתמשו בו אנשים פוליטיים. דרעי וכחלון יחדיו. אך את תורתו ילמדו בבתי מדרשות ובהיכלי תורה במשוחרר לגמרי מכל הקליפה החיצונית הזו. אשרי אדם שככה לו. יהי זכרו ברוך".

כזכור, לפני כשנה, עם פטירתו של הרב עובדיה, שלח ראש ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין-אופקים, הרב אל"מ (מיל') אליעזר שנוולד מכתב לחברי הכנסת מש"ס ולכל מי שמורשתו של הרב עובדיה יקר לליבו,  ובו הוא הזהיר לחדול מלעשות שימוש במורשתו ואף הזהיר כי לטווח הקצר אולי תהיה הצלחה למעשים אך לטווח הארוך, ההשלכות לכך יהיו הרות גורל- רבים יעזבו את מורשתו ואף עתידים לשכוח אותו.

 

"בימים האחרונים מתחילה להסתמן מגמה מדאיגה", כתב בזמנו הרב שנוולד, "גורמים שונים מנסים להשתלט על התודעה הציבורית ביחס למורשתו של הרב, החל מאנשי שמאל שמבקשים לחרוט בתודעה הציבורית את יחסו להחזרת שטחים והמגמה המדאיגה ביותר, היא הניסיון של אנשי ש"ס לרתום את את מורשתו ואת ההשתתפות חסרת התקדים בהלוויתו, כקרדום לחפור בו, כנכס אלקטוראלי לקראת הבחירות המוניציפאליות, עוד בטרם הסתיימו ימי השבעה"

עוד הוסיף הרב: "אני פונה בבקשה, אזהרה, לאנשי ש"ס ולכל מי שמורשת הרב עובדיה ז"ל יקרה לליבו שילמד לקח מגורל מורשת רבין".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו