הרב חיים נבון: "ההחלטה לבטל טיולים לירושלים - מקוממת"

הרב חיים נבון: "ההחלטה לבטל טיולים לירושלים - מקוממת"

רב קהילת השמשוני במודיעין, הרב חיים נבון, מותח ביקורת על החלטתה של עיריית תל אביב לבטל את טיולי בר המצווה לירושלים בעקבות אירועי האלימות האחרונים שהתרחשו בבירה ומכנה אותה מקוממת. "צריך לחזק את ירושלים ואת הירושלמים ולא להחלישם".

author-image
"ההחלטה לבטל טיולים לירושלים - מקוממת"
  החלטה מקוממת. הרב חיים נבון (צילום: פלאש 90)

רב קהילת השמשוני במודיעין, הרב חיים נבון, מותח ביקורת על החלטתה של עיריית תל אביב לבטל את טיולי בר המצווה לירושלים בעקבות אירועי האלימות האחרונים שהתרחשו בבירה.

בהודעה שפרסם הרב נבון הוא קובע כי מדובר בהחלטה מקוממת.

לדבריו: "עיריית תל אביב ביטלה טיולי תלמידים בירושלים, בגלל המהומות בבירה. הצעד הזה מקומם, לא רק משום שצריך לחזק את ירושלים ואת הירושלמים ולא להחלישם".

הרב נבון מדגיש כי הצעד הזה "מקומם גם מסיבה בסיסית יותר: משתקף בו מבט מרוחק של אאוטסיידרים, שאינם מוכנים לטרוח באבחנות הדקות שבין שכונות שונות וזמנים שונים בירושלים, ובעיניהם הכול ״שם״ אחד גדול. כמו האימהות המודאגות של המטיילים בהודו, שמסרבות להקשיב להסברים כמה רחוקה דרום-הודו מנפאל. הכול ״שם״".

בסוף דבריו פונה נבון "לתל אביבים", כהגדרתו, וכותב כי "כולנו באותה סירה. שאלו את ידידיכם מחו״ל: אם כל ירושלים היא ״שם״ אחד גדול, אז גם אתם חלק מה״שם״ הזה".

בתוך כך, בניגוד לרב נבון יש מי שדווקא חושב שהחלטתה של עיריית תל אביב מוצדקת.

בהודעה שפרסם מוקדם יותר כתב סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת משה פייגלין כי "החלטת עיריית תל אביב, לדחות טיולים לירושלים, אינה שונה באופן עקרוני מההחלטה שקיבלו תושבי נחל עוז".

עוד מוסיף פייגלין: "בצער רב אני קובע שבסיטואציה הקיימת, בשני המקרים מדובר בהחלטה נכונה".

לדברי פייגלין תם העידן בו מדינת ישראל הייתה צריכה להילחם באוייב באמצעות האזרחים. "צריך להבין. המנדט הבריטי הסתיים. אנחנו כבר לא בימי חומה ומגדל. אז נכון היה להילחם באוייב באמצעות האזרחים. אבל היום יש לנו מדינה ותפקידה המרכזי הוא לתת ביטחון. לשם כך יש למדינה צבא ומשטרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לסכן ילדים - חלילה
| 26-10-2014 11:11