בנט: "משהו חדש מתחיל גם בירושלים" - סרוגים

בנט: "משהו חדש מתחיל גם בירושלים"

יו"ר מפלגת 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, שתמך במועמדותם של הזוכים מתחילת הדרך, מסר מיד עם פרסום תוצאות הבחירות לרבנות ירושלים כי ״משהו חדש התחיל גם בירושלים". מפלגת הבית היהודי: "ניצחון חשוב לאוהבי עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

author-image
בנט: "משהו חדש מתחיל גם בירושלים"
  יכול להיות מרוצה. בנט (צילום: פלאש 90)

יו"ר מפלגת 'הבית היהודי', השר נפתלי בנט, מסר מיד עם פרסום תוצאות הבחירות לרבנות ירושלים כי ״משהו חדש התחיל גם בירושלים".

לדבריו: "אני מברך את הרבנים הראשיים הנבחרים הרב שטרן והרב עמאר שיזכו להגדיל תורה ולהאדירה".

בנט הדגיש כי "זהו ניצחון חשוב של הציונות הדתית בירושלים, נמשיך להוביל קו של יהדות עם חיבור לעם ישראל".

ראוי לציין כי שני המועמדים שנבחרו, הרב עמאר והרב שטרן, היו המועמדים המועדפים על נפתלי בנט.

ממפלגת 'הבית היהודי' נמסר: "ירושלים בידיים ציוניות. הבית היהודי מברך את הרבנים הראשיים לירושלים, הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר, עם היבחרם . זהו ניצחון חשוב לאוהבי עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל בבחינת תחל שנה וברכותיה".

מתנועת 'נאמני תורה ועבודה' נמסר: " תנועת 'נאמני תורה ועבודה' מברכת את הרב אריה שטרן ואת הרב שלמה עמאר על בחירתם לתפקיד הרבנים הראשיים לירושלים, ומאחלת להם הצלחה רבה בתפקיד המכובד והמורכב. במשך השנים האחרונות התנועה פעלה במישורים שונים – ציבוריים ומשפטיים – על מנת שהרב אריה שטרן ייבחר לתפקיד, והובילה את המהלך לחידוש התקנות שפרץ את הדרך לקביעת תאריך הבחירות ולשינוי הגוף הבוחר כמייצג טוב יותר של האוכלוסייה".

"עם זאת, ברור לעין כל שתהליך הבחירות לרבני העיר היה עוד מאבק פוליטי בין כוחות שונים בפוליטיקה הישראלית, שלא לקחו מספיק בחשבון את רצון תושבי ירושלים ואת טובת העיר. ירושלים היא עיר מגוונת, משופעת בקהילות מסוגים שונים, ואין אף רב שבכוחו להורות ולהדריך באופן אמיתי כמות כה גדולה של תושבים. הדרך היחידה בה תשוב הרבנות להיות מנהיגות דתית היא לאמץ את המודל הקהילתי-דמוקרטי שמציעה התנועה, המאפשר לשכונות וליישובים לבחור בעצמן את רבניהם בצורה דמוקרטית, מתוך התחשבות באופי וייחודיות של כל קהילה בפני עצמה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "אני מברך את הרבנים שטרן ועמאר על בחירתם לתפקיד הרם של רבני העיר ירושלים. לפני 9 שנים יצאתי לשליחות לבקשת הרב מרדכי אליהו זצ"ל, כדי להבטיח שלירושלים, עיר בה שני שליש מהיהודים אינם חרדים, יהיה רב ראשי ציוני, לצד רב חרדי המייצגים את כלל האוכלוסיה באופן ראוי והוגן".

"היום, עם סיום השנה הראשונה לקדנציה זו, אני שמח להכריז שהצלחנו במשימה החשובה, על אף כל הקשיים וניסיונות ההכשלה של המהלך. בכוונתי לעבוד עם הרבנים במשותף בראש ובראשונה כדי להעמיק את האחדות בירושלים ולבנות גשרים בין המגזרים בעיר, אליה נשואות עיני כל העולם. הרבנים שטרן ועמאר משקפים באישיותם דרך של קירוב לבבות, מתינות, ופתיחות כלפי כלל הציבורים ואני בטוח כי ימשיכו בדרכם ובמנהיגותם המאחדת בתפקידים כרבני העיר".

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בירך את הרבנים שנבחרו ואמר: "הבטחנו וקיימנו. לעיר ירושלים נבחר רב ציוני שמאמין בעם ישראל ובמדינת ישראל. עם היבחרי הבטחתי כי הגיעה העת שגם רבנים ציונים דתיים יתמנו לתפקידי מפתח במערכת הדת בישראל והנה הגיע היום. אנו מאמינים שתהיה לכך השלכה משמעותית על תדמיתה של הדת במדינה. אני מברך את הראש"ל שלמה משה עמאר שנבחר לכהן כרבה הספרדי של העיר.  היום אנחנו יכולים לבשר לעיר ירושלים על שני רבנים חדשים התואמים את אופיה של העיר המורכבת. ניצחון זה הוא המשך למדיניות הבית היהודי ולמשרד לשירותי דת מאז כניסתי לתפקיד למנות רבנים ציוניים המחוברים לעם.  זה המשך למינויים של שורה של רבנים ציוניים דתיים".

ח"כ ניסן סלומינסקי יו"ר ועדת הכספים (הבית היהודי) : "הבית היהודי הוכיח היום מדוע יש חשיבות למפלגה ציונית גדולה ומאוחדת אשר הצליחה להוביל את בחירת שני הרבנים הראשים לירושלים שיכלו לתת מענה רוחני ולהרבות אהבת חינם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
משהו חדש מתחיל לבני עדות המזרח אין סיכוי לרבנות
דוד | 22-10-2014 8:41