הפריימריס בליכוד: "גם לאובמה לא נתנו סיכוי" - סרוגים

הפריימריס בליכוד: "גם לאובמה לא נתנו סיכוי"

סגן יו"ר הכנסת, משה פייגלין, שהתמודד כבר שלוש פעמים מול בנימין נתניהו ובכל הפעמים הפסיד, כבר החל לחמם מנועים לקראת הבחירות לראשות הליכוד ומבהיר כי המדיניות שלו "היא המדיניות המקורית של הליכוד".

הפריימריס בליכוד: "גם לאובמה לא נתנו סיכוי"
  צילום: פלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, משה פייגלין, שהתמודד כבר שלוש פעמים מול בנימין נתניהו ובכל הפעמים הפסיד, כבר החל לחמם מנועים לקראת הבחירות לראשות הליכוד.

בריאיון שהעניק במסגרת תכניתו של שרון גל בערוץ 20 אמר פייגלין כי הקדמת הפריימריס אינה חוקית ונוגדת את חוקת הליכוד.

פייגלין התייחס לעיתוי המהיר בו ייערכו הפריימריס, שבועיים: "מדובר בזמן קצר", אמר פייגלין והוסיף כי "זה מגיע בהפתעה משום שעל פי חוקת הליכוד הפריימריס לראשות התנועה אמורים להיערך לא יותר מאשר חצי שנה לפני הבחירות הכלליות".

פייגלין שלח גם עקיצה לנתניהו ואמר כי "אולי ראש הממשלה יודע על איזשהן בחירות כלליות ברקע. אבל לי לא ידוע על כך".

לשאלה האם לדעתו הקדמת הפריימריס היא תרגיל מכוון שמטרתו למנוע ממנו להתמודד או להצר את צעדיו אמר פייגלין: "אני לא יודע מה כל השיקולים של ראש הממשלה, צריך לשאול אותו לגביהם. אני בכל אופן הודעתי שאני אתמודד, במידה והדבר הזה אכן יהיה, אבל אני תוהה אם מרכז הליכוד והגופים הרשמיים שאמורים לאשר דבר כזה אכן יאשרו אותו כפי שהוא, כי כאמור הוא נוגד את חוקת הליכוד".

 

על הנחת היסוד שאין לו סיכוי מול נתניהו אמר פייגלין כי "גם נשיא ארה"ב היה חסר סיכוי בהתחלה. אין דבר כזה שאין דבר כזה. ההתמודדות שלי היא קודם כל התמודדות רעיונית ומהותית".

פייגלין נשאל האם במידה וייבחר הוא ימשיך בקו של נתניהו ויילך לכיוון של שתי מדינות לשני עמים, או שהוא מיד יבטל את הרעיון הזה.

לדבריו: "זה בדיוק ההבדל בין המדיניות שאני מתכוון להציג, שהיא המדיניות המקורית של הליכוד, שדיבר על מדינה אחת לעם אחד. לא מדינת כל אזרחיה, הייתי אומר אפילו מדינה עם אלוקים אחד ומדינת העם היהודי בלבד. אפילו בן גוריון אמר "אני מכריז בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל", ולא "על הקמת מדינת כל אזרחיה בארץ ישראל".

פייגלין מבהיר כי ההבדל המהותי בינו לבין נתניהו הוא בין שתי מדינות לשני עמים, או לך תדע לכמה עמים, ובין מדינה אחת לעם אחד עם אלוקים אחד כפי שבעצם ציפינו, הקמנו והאמנו עד הסכמי אוסלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו