"אם תהיה מדיניות שמאל רבים יתמודדו לראשות הליכוד" - סרוגים

"אם תהיה מדיניות שמאל רבים יתמודדו לראשות הליכוד"

שעות ספורות בלבד לפני שראש הממשלה יישא דברים בעצרת הכללית של האו"ם, מבהיר דני דנון, כי פתרון שתי המדינות חלף מן העולם והגיע הזמן שהשמאל יערוך חשבון נפש.

"אם תהיה מדיניות שמאל רבים יתמודדו לראשות הליכוד"
  צילום: פלאש 90

על רקע "נאום ההסתה", לדבריו, של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושעות ספורות בלבד לפני שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יישא דברים על אותה במה, מבהיר חבר הכנסת, דני דנון, בריאיון ל'סרוגים', כי פתרון שתי המדינות חלף מן העולם.

נראה שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לא שש למצוא פתרון למשבר. יכול להיות שטוב לו עם המצב הנוכחי?

כן. כל אותם אנשים שציפו שאבו מאזן יהיה המשיח על החמור הלבן, התבדו. ראינו את נאום ההסתה שלו, את נאום השנאה שלו. ולכן אנחנו צריכים לומר לו בשפה שהוא מבין שאם הוא יילך לצעדים חד צדדיים אנחנו נגיב בצעדים חד צדדים.

שזה אומר?

זה אומר הכרזה על החלה. אם תהיה הכרזה חד צדדית אנחנו צריכים להחיל ריבונות ישראלית בשלב הראשון על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון באופן חד צדדי. המסר הזה חייב לעבור גם לאבו מאזן וגם לידידינו בארצות הברית.

נתניהו צריך להגיד את זה היום בנאומו בעצרת האו"ם?

לפי דעתי הוא חייב לומר שאם יהיו צעדים חד צדדיים אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים, וגם אנחנו נפעל באופן חד צדדי. אנחנו לא נשב ונצפה באבו מאזן פועל בצורה גסה ובאופן חד צדדי.

השמאל טוען שאבו מאזן הוא פרטנר ואז הוא מוכיח שהוא לא. כך, פעם אחר פעם. יכול להיות שפשוט אין פתרון לסכסוך וזהו?

תראה, אני חושב שאנחנו כן צריכים להבין שאין פתרון מידי. ואנחנו צריכים המון סבלנות ואורך רוח. כל הנסיונות לקפוץ לפתרונות מהירים נכשלו. לכן כן, יש רעיונות שונים לפתרונות איזוריים ושום דבר לא יהיה מיידי.

בנט אמר שלשום שפתרון שתי המדינות התעופף ברוח עם הקסאמים והגראדים ב'צוק איתן'. אתה גם מצטרף לאמירה הזאת?

לפי דעתי רעיון שתי המדינות חלף מן העולם. אנחנו צריכים לחשוב על רעיונות נוספים כמו יוזמות שכבר הצעתי בעבר של פתרון איזורי עם מצרים וירדן. זו השעה לעשות חשבון נפש לא רק לקראת יום כיפור, אלא גם של השמאל בישראל.

קצת פוליטיקה פנים מפלגתית: מי שעוד היה לו סיכוי בהתמודדות מול נתניהו על ראשות הליכוד, גדעון סער, פרש באופן מפתיע לפני כשבועיים. זה אומר שנראה את נתניהו בראשות המפלגה גם בעוד 10 שנים?

תראה, אני חושב שתנועת הליכוד היא תנועה דמוקרטית, אנו מכבדים את הכללים הדמוקרטיים ואם ראש הממשלה ישמור על דרך הליכוד הוא יקבל תמיכה. אם הוא יהיה קבלן הביצוע של השמאל, כמו שהוא שחרר מחבלים בשלוש פעימות, או יקפיא בנייה, או ילך למתווה של חזרה לקווי 67, תנועת הליכוד לא תתמוך בו.

יש מישהו היום בליכוד שמסוגל להתמודד מול נתניהו?

אני חושב שראינו בעבר שאנחנו יודעים לתמוך במנהיגים אבל אם הם הולכים בדרך אחרת אנחנו גם יודעים לשמור על הדרך. כמו במקרה של אריאל שרון שהביא לליכוד 40 מנדטים לא 18 מנדטים, חברי הליכוד ידעו לשמור על הדרך ויצאו נגדו בתקופת הגירוש. לכן השאלה היא לאן ראש הממשלה רוצה ללכת. זו השאלה העיקרית.

יש תכנית להריץ לראשות המפלגה מועמד מהמחנה הלאומי המובהק ולהתאגד סביבו?

לפי דעתי כרגע כולם ירצו לראות מהי מדיניות הממשלה. אם המדיניות תהיה מדיניות שמאל יהיו מועמדים רבים וכוחות רבים. לכן צריך להמתין ולראות לאן ראש הממשלה מנסה לסחוב את הגלגלים של העגלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו