הרב חיים דרוקמן: "מישהו יכול להתעלם מהניסים של צוק איתן?"

הרב חיים דרוקמן: "מישהו יכול להתעלם מהניסים של צוק איתן?"

הרב חיים דרוקמן השתתף ביום עיון במכללת חמדת הדרום לחינוך שנערך היום בנושא שמיטה לזכרו של הרב שאול ישראלי זצ"ל

author-image
"מישהו יכול להתעלם מהניסים של צוק איתן?"
  הרב דרוקמן נושא דברים באירוע

במכללת חמדת הדרום הדתית לחינוך בשדות נגב בראשות פרופ' אבי לוי נערך בשבוע שעבר יום עיון למנהלי החמ"ד במחוז דרום בנושא לימוד תורה בנושא השמיטה לזכרו של הרב שאול ישראלי זצ"ל. בכנס שכלל אתנחתות מוסיקליות עם היוצר רועי ידיד השתתפו יו"ר מרכז ישיבות בנ"ע וישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, נשיא המכללה פרופ' אבי לוי, ראש מנהל החמ"ד דר' אברהם ליפשיץ, המחמ"ד מאיר סבג וסגנית פדגוגית לראש מנהל החינוך הדתי מיכל דה-האן. בנוסף, הוקדש יום הלימוד לזכרו של חיים אוזן, שניהל בעבר את בית הספר מרכז טכנולוגי אמי"ת אשקלון.

השיעור אותו העביר הרב דרוקמן הוקדש לרב ישראלי צז"ל ועל תפיסתו הממלכתית והציונית שאותה קשר בקשר גורדי ליהדות. בדבריו ציין הרב: "אני רוצה לומר שמרב לא לומדים רק ממה שאומר אלא לומדים ממנו- מהתנהגותו ומאורח חייו. דבר אחד לא אשכח מהיכרותי את הרב שאול ישראלי זצ"ל.

כשהוא עוד היה רב בכפר הרוא"ה נתבקש לתת שיעור פעם בשבוע לתת שיעור במרכז מרכז הרב, וכך היה עד שנבחר לבית הדין הגדול וגר בירושלים. כזכור באותה עת ישיבת מרכז הרב הייתה בבית הרב קוק זצ"ל והנה עולה הרב ישראלי לתת שיעור ועולה שתי מדרגות לבמה ונשאר על המדרגה השנייה ולא ממשיך לעלות. שאלוהו לפשר העניין והסביר הרב: 'הרב קוק זצ"ל היה עומד בדרשותיו על במה זו, והרי יכול אני לעמוד באותו המקום שבו היה עומד הרב זצ"ל? וכך מידי שבוע בגופו קטן הקומה היה עומד הרב למטה ולא עולה על הבמה ומעביר את שיעוריו. אז קודם כל איזה שיעור אדיר זה היה לנו לגבי יחס לרב שכך התייחס לרבו וודאי לרב קוק זצ"ל? עוד ציין הרב: "הרב זצ"ל שם דגש על הצורך להדריך ציבור צעד צעד ובנעימות ולדעת שלהוביל ציבור זהו תהליך ארוך שמתהווה אט אט. כאב לרב ישראלי שגם יהודים דתיים יחסם לא"י אינו כפי שצריך כשציין 'במיוחד נפלאת בעינינו העמדה הפושרת של חלק משלומי אמוני ישראל, היהדות הנאמנה, היודעת ומשוכנעת כי ההישגים הנפלאים אשר זכינו להם, לא בחוכמתנו ולא בעוצם ידינו הגענו אליהם וכי הכל מן השמים, להחזירנו קוממיות לארצנו ובארצנו".

פרופ אבי לוי משתתפי כנס הרב דרוקמן2

כיצד ניתן אפוא להכריז קבל כל העולם, כי נכונים אנו לוותר על חלקים נכבדים מארץ קודשנו? מאיפה הזכות לוותר על חברון, מבחר קברינו מקום משכן מנוחתם של שלושת אבותינו, אשר בזכותה ניתנה לנו ארץ זו לנחלה, ירושה שאין לה הפסק?'". ועל כך גם אני שואל: "האם אפשר להתעלם מהקשר הבלתי פוסק בין ישיבתנו כאן לרצונו של ריבונו של עולם? האם לדוגמה אפשר להתעלם מאותם ניסי ניסים שעשה עבורנו במבצע האחרון ולהתעלם מהם".

נשיא המכללה פרופ' אבי לוי ברך את הרב דרוקמן על השתתפותו: "כל ביקור של הרב הינו רגע מכונן", ואת שאר באי הכנס: "שהפכתם את המכללה לבית המדרש הקבוע שלכם". במהלך דבריו גילה פרופ' לוי לראשונה סיפור אישי אמוני שחיזק בקרבו את חשיבות שמירת מצוות השביעית, ובנושא הכנס הדגיש את חשיבות שמירת השמיטה ואת החשיבות בקירוב הנושא לעולמו העכשווי של האדם שאינו בהכרח חקלאי, והסביר כי הרעיון הפילוסופי הדתי של השמיטה הינו בחיזוק האמונה של האדם בה'. "לא רק בנוגע להבטחה כי מי ששומר שמיטה זוכה בשנה השישית השביעית והשמינית, אלא גם בנוגע לאיסורי השמיטה גם לאלו שאינם חקלאים והברכה שבאה כתוצאה מכך".

המחמ"ד מאיר סבג ציין כי "בקיץ האחרון עברנו בדרום חוויה מטלטלת במבצע צוק איתן. בין אזעקה לאזעקה השתדלנו לפתוח את השנה והצלחנו ועל כך יישר כוח גדול. תודה לרה"ג חיים דרוקמן שמכבד אותנו בנוכחותו, לנשיא המכללה פרופ' לוי שכתמיד משמש עבורנו כאכסניה חמה ולראש המנהל דר' ליפשיץ שמאהבתו לדרום הפך לבן בית בכל ארוע ועל כך נאמר 'הרוצה להחכים ידרים'".

ראש מנהל החמ"ד הרב דר' אברהם ליפשיץ ציין: "אני רוצה לומר יישר כוח על היותכם צוק איתן בזמן המבצע. חוויתם פה בדרום מערכה קשה ויישר כוח גדול ושהקב"ה יזכנו בשמחות ובטוב. אני מברך אתכם על החזרה המהירה לשגרה תחת מציאות בלתי פשוטה ומאתגרת מאוד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נסביר לכב' הרב:
נתי | 28-09-2014 18:22
מאחר שארץ ישראל בלי תורה היא אפס מאופס, וודאי שארץ ישראל הבוגדת בלומדי תורה היא קללה לדרים בה, לכן סדר העדיפות הנכון הוא קודם כל תורה בטהרתה (זו שלא גורמת לחצי מהנוער להוריד כיפה בצבא), לימודה קיומה והעצמתה ע"י מוסדות המדינה, ורק אחר כך ישוב ארץ ישראל (שמקיימים כידוע גם ברעננה וגבעת שמואל)
2
ישתבח בשמו לעד ולעולמי עולמים
אמיר | 29-09-2014 18:24
כמה ניסים עושה איתנו בורא עולם