ח"כ מוטי יוגב: "לא חכמה להתעורר בשבוע האחרון ולהשמיץ"

ח"כ מוטי יוגב: "לא חכמה להתעורר בשבוע האחרון ולהשמיץ"

חבר הכנסת מהבית היהודי, יוצא להגנת הרבנות הצבאית לאחר שטענות רבות הושמעו כלפיה בנוגע להתנהלותה בשנת השמיטה. "הרבנות הצבאית הייתה הראשונה להיערך לשמיטה"

יוגב: "לא חכמה להתעורר בשבוע האחרון ולהשמיץ"
  צילום: פלאש 90

על רקע הדיווחים האחרונים לפיהם הרבנות הצבאית קיבלה החלטה להשתמש בשנת השמיטה ביבול נוכרי ולא בהיתר מכירה, דיווחים שכאמור יצרו טענות קשות והוצאת שם רע על הרבנות הצבאית הראשית והעומד בראשה, ערך חבר הכנסת, מרדכי (מוטי) יוגב (הבית היהודי), בדיקה מהירה ופרסם לציבור את מימצאיו.

לדברי יוגב: "הרבנות הצבאית, בהיותה מחוייבת לספק לכלל חיילי צה"ל מזון כשר גם ירקות ופירות בשנת השמיטה, עסקה ונערכה כראוי מזה למעלה משנה, עוד טרם עסקו בכך גופים אחרים שהתאחרו בהתייחסותם".

יוגב מבהיר כי "ההחלטה וההנחיה הראשונה של הרב הצבאי הראשי הייתה שקונים רק מחקלאים ישראליים בארץ ונותנים מענה לכלל חיילי צה"ל". עם זאת מדגיש יוגב כי "לאחר שדנו ובדקו את שוק המגדלים, ועל מנת לתת מענה של כשרות לכלל חיילי צה"ל בשנת השמיטה, ערכו בצה"ל רכישות מקדימות על מנת להבטיח את האספקה לכל השנה".

בפרסום ממצאיו מפרט יוגב באיזו תוצרת ישתמש הצבא בכל שלב בשנת השמיטה. לדבריו: "לחודשי השנה הראשונים רכשו ירקות שנזרעו וחנטו לפני ראש השנה וכן כמות גדולה של ירקות ופירות מאכסון חקלאים במחסנים. לחודשי החורף רכשו מראש כמות גדולה של ירקות ופירות מחקלאי יישובי הערבה וכן מחקלאים המגדלים בשמיטה בחממות על גבי מצעים מנותקים. כל המאמץ הזה יביא לפיות החיילים ירקות ופירות מגידולי חקלאים ישראליים בלבד בחצי השנה הראשונה לשמיטה. עד אז יתאימו ירקות ופירות אלו לכל הצבא שיאכל סביב שולחן אחד מאספקה אחת. בחצי השני של השנה כשכבר שלא יהיה יבול שכזה, כל הצבא יקנה ויאכל מחקלאים ישראלים שמגדלים בשמיטה לפי היתר המכירה וחיילים שאינם סומכים על היתר המכירה יקבלו חמגשיות לפי הכשר הנדרש להם".

בסוף דבריו כותב יוגב כי "הרבנות הצבאית באחריותה להאכיל מאות אלפי חיילים אוכל כשר, הייתה כאמור הראשונה להיערך לשמיטה, ונערכה תוך הנחיה שקונים רק מחקלאים ישראלים. תפקיד משרד החקלאות היה לתכלל את כלל הגופים במדינה לקראת שנת השמיטה בזמן ולא להתעורר בשבוע האחרון לפני תחילת שנת השמיטה ולהוציא שם רע על הרבנות הצבאית שנערכה כראוי ומגיע לה יישר כוח גדול על היערכותה לשמיטה בזמן."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
התעלמות?!
רז | 21-09-2014 9:53
אז קונים מאוייבינו או לא? דווקא אם עשו עבודת הכנה מראש, זה חמור עוד יותר אם אכן מתכוונים להאכיל את חיילינו באוכל מגואל בדם חבריהם.