רשמית: ארה"ב החלה בפעולה נגד 'דאעש' - סרוגים

רשמית: ארה"ב החלה בפעולה נגד 'דאעש'

מטוסי קרב של הצבא האמריקאי הפציצו מטרות של המדינה האסלאמית כדי לסייע לחיילים עיראקים, בקרבות מול חיילי הארגון

רשמית: ארה"ב החלה בפעולה נגד 'דאעש'
  (אילוסטרציה פלאש90)

חיל האוויר האמריקאי החל הלילה (שלישי) בפעולה המורחבת נגד ארגון 'דאעש' בעיראק. כך מדווחים גורמים רשמיים בארה"ב. על פי הדיווחים מדובר בפעולה שעליה הכריז בשבוע שעבר הנשיא, ברק אובמה, בנאום שנשא לאומה.

תקיפות חיל האוויר האמריקאי מגיעות לאחר שהכוחות העיראקיים ביקשו סיוע בעקבות קרב שניטש עם לוחמי הארגון.

התקיפות הקודמות שביצעו האמריקנים נגש דאעש, נועדו להגן על אינטרסים אמריקנים או להציל את חייהם של פליטים עירקים מידיהם האכזריות של ארגון הטרור. אך התקיפה האחרונה מהווה סיוע צבאי אקטיבי נגד כוחות 'דאעש'.

בתוך כך, אתמול התכנסו מנהיגים מיותר מ-20 מדינות בפריז, בכדי לגבש קואליציה נגד 'דאעש' ולדון באסטרטגיית הפעולה נגד חיילי הארגון. את הוועידה אירחו במשותף נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ונשיא עיראק, פואד מעסום, והשתתפו בה גם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שערך בימים האחרונים מסע דילוגים במזרח התיכון במאמץ לגבש קואליציה רחבה נגד דאעש. כ-40 מדינות כבר הצטרפו לקואליציה, בהן גם עשר מדינות ערביות.

בפתח הכינוס קרא הנשיא הצרפתי לתגובה עולמית נגד דאעש, בשל האיום שלוחמיו מהווים על ביטחון העולם כולו. "האיום הוא גלובלי, ולכן התגובה צריכה להיות גלובלית", אמר הולנד. שעה קלה לפני כן הודיע שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, שכלי טייס של צבא צרפת יחלו לבצע טיסות סיור בשמי עיראק. "אמרנו לעיראקים שאנחנו מוכנים, וביקשנו את אישורם לטוס מעל עיראק", אמר פביוס. הטיסות יצאו מבסיס של צבא צרפת הממוקם באבו דאבי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו