בנט עם תושבי נתיבות: "אנחנו חזקים כשאנחנו ביחד" - סרוגים

בנט עם תושבי נתיבות: "אנחנו חזקים כשאנחנו ביחד"

דברי שר הכלכלה במסגרת סיור סליחות שנערך אתמול (ראשון) בירושלים בהשתתפות כאלף תושבי הדרום והצפון, במסגרת פרויקט חדש ביוזמת סגן שר החינוך, אבי וורצמן, המנגיש עשרות פעילויות ואירועי מורשת ייחודיים לתושבי הפריפריה

בנט עם תושבי נתיבות: "אנחנו חזקים כשאנחנו ביחד"
  בנט וורצמן עם תושבי נתיבות בסיור סליחות (גדעון שרון)

אתמול (א') השתתפו כאלף תושבי הדרום והצפון בסיור סליחות ייחודי שהתקיים בסמטאות העיר העתיקה בירושלים. הסיור, שהחל באירוע פתיחה באולם ז'ראר בכר בהשתתפות שר הכלכלה נפתלי בנט וסגן שר החינוך אבי וורצמן, הסתיים באמירת סליחות בכותל המערבי. במהלך הערב שמעו המשתתפים ניגונים וסיפורים מפי היוצר גולן אזולאי, ששלהב את הקהל בשירים ותפילות לכבוד חודש הרחמים והסליחות.

הסיור נערך במסגרת פרויקט "פוקוס – שמים את העם במרכז", שהתחיל בשבועות האחרונים ברחבי הארץ ביוזמת סגן שר החינוך אבי וורצמן. הפרויקט מנגיש מגוון רחב של פעילויות ואירועים חווייתיים ייחודיים לתושבי השכונות והפריפריה ופועל בלמעלה מעשרים ערים באזורי הנגב והגליל. הפרויקט מתמקד בחיזוק המורשת והזהות היהודית והציונית, ופועל לחיזוק הקשר הבלתי אמצעי לתושבי הפריפריה תוך הנגשת תכניות ייחודיות הכוללות בין השאר סיורי מורשת ומגוון פעילויות העשרה. בסיור שנערך הערב השתתפו קבוצות תושבים משדרות, נהריה, נתיבות וקריית מלאכי, בהם ילדים, מבוגרים ויוצאי העדה האתיופית וחבר העמים, אשר חלקם הגדול משתתף לראשונה בסיור סליחות.

שר הכלכלה נפתלי בנט: "אני רוצה להודות למי שיזם את הפרויקט המדהים והחשוב הזה, סגן שר החינוך אבי וורצמן. אם היינו נכנסים למכונת זמן וחוזרים 3,000 שנה אחורה, היינו נוחתים כאן ופוגשים את דוד המלך, שאיחד את כולם תחת ממלכה אחת. אנחנו חזקים כשאנחנו ביחד, ובמערכה האחרונה ראינו איך כל עם ישראל היה ביחד והתגייס לתמיכה מלאה בכוחות. הכוח שלנו הוא כאשר אנחנו ביחד".

נפתלי בנט ואבי וורצמן בסיור בירושלים קרדיט צילום גדעון שרון

בנט וורצמן עם תושבי נתיבות בסיור סליחות (גדעון שרון)

"אתם זוכים להיות הראשונים במדינה שפותחים את הפרויקט הגדול שיזמנו יחד כי החלטנו לשים את הפוקוס עליכם" אמר סגן שר החינוך אבי וורצמן למשתתפים והוסיף: "החלטנו שבשדרות, רחובות, נהריה, מבשרת וכל הישובים המדהימים מהם התאספתם כאן להיום – מגיע יותר תרבות, יותר חינוך, יותר ציונות. החלטנו לשים את הפוקוס עליכם, פוקוס על עם ישראל".

עוד ציין וורצמן: "אני נרגש לראות את מאות האנשים שהגיעו הערב ולקחו חלק באווירה הייחודית שאופפת את ירושלים בתקופה זו. מטרת הפרויקט הינה להעניק הזדמנות אמיתית לתושבי הפריפריה ליהנות מפעילויות תרבות וחינוך, ולהנגיש פעילויות אלה למגוון אוכלוסיות, החל מהגילאים הרכים וכלה בבני הגיל השלישי. אני שמח שנפלה בחלקי ההזדמנות והזכות לקדם את הפרויקט, שימשיך ויתעצם ויכלול שלל פעילויות חווייתיות נוספות למען תושבי הפריפריה".

בנימין אליאס (17), תלמיד תיכון מרחובות שהשתתף בסיור: ״הפעם האחרונה שהייתי בסיור סליחות הייתה לפני כשנתיים. התגעגעתי לאוויר הירושלמי ואני שמח שהוציאו אותנו לסיור. הגעתי כדי להתחזק בתקופה זו לקראת יום כיפור". זיו אסייג (17) תושב ערד, תלמיד ישיבת ׳כל מבשר׳ שבמבשרת ציון, שהשתתף אף הוא בסיור, הוסיף: ״זה אירוע מרגש ואני שמח לפגוש תושבים מערים אחרות בארץ, שלכולם מטרה אחת – להתחזק לקראת יום הכיפורים״. יצחק אלפא, בן הקהילה האתיופית מנתיבות שחי בעיר מזה 23 שנים, בירך אף הוא על הפרויקט ואמר: "אני שמח על קיומו של הפרויקט. תמיד יש סליחות בירושלים ולצערי לא יוצא לי להגיע, והשנה הפרויקט הקל עלינו להגיע ולהיות חלק".

רוני לוי, בת שירות מנהריה: "הפרויקט הזה משמעותי היות והוא יוצר אחדות בין הקצוות בחברה ומחבר אותם למרכז. אנשים מנהריה לא היו מגיעים עד ירושלים בכוחות עצמם, והשנה בזכות הפרויקט הגיעו לסיור שני אוטובוסים עם תושבי העיר". מרי זכריה, תושבת נהריה, סיכמה ואמרה: ״להגיע לירושלים זאת קדושה שיוצרת אחדות בעם, וזוהי שמחה גדולה שמתאספים כאן חלקי העם השונים".

המנהל הארצי של הפרויקט, שמעון חזן ציין כי "חשיבותו המיוחדת של הפרויקט, כפי שהיא גם נגזרת משמו, הינה מיקומם של תושבי יישובי הפריפריה השונים במרכז באמצעות חיבורם לערכים ולמורשת. זאת על ידי מתן שירותים חברתיים הכוללים מגוון רחב של פעילויות לחיזוק החינוך, הזהות היהודית, המסורת, התרבות וקהילות הצעירים והסטודנטים בישובים אלה. הפרויקט נובע בראש ובראשונה מהרצון לומר לתושבי הפריפריה – אכפת לנו באמת ונעשה הכל על מנת להעלים את הפערים הקיימים ולהצעיד את הפריפריה למרכז החברתי של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו