יש עתיד מאיימת: "אם נתניהו רוצה בחירות - הוא יקבל"

יש עתיד מאיימת: "אם נתניהו רוצה בחירות - הוא יקבל"

שר המדע יעקב פרי הבהיר כי מפלגתו אינה חוששת מבחירות אך מקווה כי המשבר סביב התקציב יגיע לפתרון. "אם לא, נלך לאופוזיציה או לבחירות"

יש עתיד מאיימת: "אם נתניהו רוצה בחירות - הוא יקבל"
  יפרק את הקואליציה? יו"ר יש עתיד יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

המשבר סביב תקציב המדינה עולה מדרגה. שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי (יש עתיד), מבהיר כי המשבר הנוכחי בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר האוצר, יאיר לפיד, יכול להביא את המערכת הפוליטית לבחירות.

בריאיון לוואלה! אמר פרי: "אנחנו נישאר בעמדתנו: אם נתניהו רוצה בחירות, זה יילך לשם, ואם לא – נגיע להסכמות".

לדבריו: "השאלה היא מי ימצמץ ראשון ואני מאוד מקווה שנמשיך לעמוד על שלנו והעסק יגיע לפתרון. אם לא, נלך לאופוזיציה או לבחירות".

פרי התייחס גם לתקציב הביטחון והבהיר כי שר האוצר לא ייתן את כל מה שמערכת הביטחון דורשת. "באשר לתקציב הביטחון, נשלם את מה הדרוש עבור סבב הלחימה האחרון וניתן תוספת. נסגור את התקציב עם תוספת למערכת הביטחון, אבל לא 11 מיליארד שקלים", הבטיח.

פרי התייחס להבטחה של לפיד שלא להעלות מיסים ולחוק 0% מע"מ. "אי-העלאת המסים היא הכרח עקב ההאטה במשק. ויש גם את חוק מע"מ אפס, שאני מעריך שנעביר אותו. אנחנו עומדים על קרקע כלכלית מוצקה. עדיף היה להקטין את הגרעון ולתת לעוד משרדים, אבל לא נקצץ ברווחה, בבריאות ובחינוך, להוציא קיצוצים רוחביים. יש הגזמה פרועה מצדם של אלה שטוענים כי הגדלת הגרעון בכמה עשיריות אחוז תוביל אותנו למשבר נוראי".

פרי הוסיף: "אנחנו לא מבוהלים אם הגירעון יהיה 3.18 אחוז. במדינות מערביות עם כלכלות יציבות הן נאמדות סביב 4-3.5 אחוזים. הגענו לתקציב 2013 עם כמעט 40 מיליארד שקל גירעון. המספרים של היום הם אחרים. הייתה גבייה מוגברת של מסים ואין צורך להעלות שוב".

לפיד לא רוצה בחירות כרגע, אבל הוא לא חושש מכך וגם לא מבחירות. אנחנו לא בהיסטריה מהסקרים. כשלפיד הלך לאוצר ידענו שהוא לא יהיה פופולרי בשנתיים הראשונות. קשה לצאת מהמשרדים האלה עם ניצחונות גדולים. התהליכים ארוכי טווח, ובזה אנחנו מתעסקים. באנו לשנות סדרי עדיפויות ולכן אנחנו מתעקשים".

פרי מתעקש כי "מה שמוליך את 'יש עתיד' זה לא מצבנו בסקרים ולא ניצחון או הפסד. הנחישות בנויה על מספרים ועל נתונים אמתיים". לדבריו, "בממשלות קודמות נתניהו היה שר אוצר על. לפיד אמנם לא בא מהפקולטה למנהל עסקים בהרווארד, אבל הוא מסתמך על נתוני האוצר, עומד על שלו ואני מקווה שהוא יצליח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו