הרב אריאל בראלי לרב רונן נויבירט: "אתה סוחר בשבת"

הרב אריאל בראלי לרב רונן נויבירט: "אתה סוחר בשבת"

"אתה כיהודי דתי שותף לחוק שמשמעותו, שאתה חתום עליו, שאתה סוחר בשבת", כך הטיח היום הרב אריאל בראלי, חבר בארגון נאמני הרבנות הראשית במנכ"ל רבני בית הלל. האזינו

הרב בראלי לרב נויבירט: "אתה סוחר בשבת"
  ראש בראש. הרבנים נויבירט ובראלי

חוק השבת החדש ממשיך לעורר מחלוקות. מנכ"ל רבני בית הלל הביע הבוקר (חמישי) תמיכה בפשרה בחוק השבת, ואמר ברדיו גלי ישראל: "כן יש לנו שאיפה להפוך את השבת ליום משמעותי יותר". בתגובה אמר הרב אריאל בראלי, חבר בארגון נאמני הרבנות הראשית: "אתה סוחר בשבת. אתה בא ואומר לציבור החילוני דברים שאסורים על פי ההלכה".

מוקדם יותר, בתכניתה של שרה בק, ברדיו גלי ישראל, עלו לשידור שני רבנים החלוקים בעמדותיהם לגבי חוק השבת בחדש שכבר הצליח לעורר סערות.

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל רבני בית הלל אמר על החוק כי "מדובר על סגירת המסחר בשבת, היום זה מתפשט כמו אש בשדה קוצים, מרכזי הקניות והקניונים שהולכים ונפתחים בהרבה מאוד מקומות ברחבי הארץ. נכון לנתונים היום 15% מכלל העובדים במדינת ישראל עובדים בשבת, כאשר מתוכם כ-80% הם יהודים".

"הרעיון שעומד מאחורי הצעת הפשרה מדבר על להעביר את הפוקוס של שבת למקום אחר, ברור לנו כאנשים דתיים שאנחנו לא יכולים עכשיו לבוא ביום אחד ולהפוך את כל המדינה לשומרת שבת, זה לא יקרה, אנשים עוד לא שם. אבל כן יש לנו שאיפה ובעיקר עם שותפים חילוניים להפוך את השבת ליום משמעותי יותר".

"החוק הזה מדבר על סגירת הקניונים וכל מרכזי המסחר ובתמורה לדבר הזה אנחנו מדברים על פתיחת המתנ"סים בשבת שיהוו אלטרנטיבה לציבור הכללי. זה נכון שיש בחוק גם הסדר בנושא תחבורה ציבורית", הוסיף נויבירט.

על הדברים הללו הגיב הרב אריאל בראלי, חבר בארגון נאמני הרבנות הראשית ואמר: "בפועל, מה שהרב רונן הציג זה שאנשים לא בדיוק מקפידים על החוק הזה, נכון. אבל יש עדיין חשיבות איך במובן הציבורי זה מוצג וברגע שאתה הולך וסוחר בשבת, אתה כיהודי דתי שותף לחוק שמשמעותו, שאתה חתום עליו, שאתה סוחר בשבת. זאת אומרת אתה בא ואומר לציבור החילוני אני פותח דברים שאסורים על פי ההלכה, איך זה נתפס? גם ציבורית, זה פגיעה בסטטוס קוו של המעמד מדינה יהודית ובנוסף, אדם חילוני אומר לעצמו 'שמע אז בעצם השבת היא ניתנת לפרשנות כזו ואחרת, הנה אפילו הרב נויבירט חתם ורבני בית הילל חתמו על החוק הזה. זאת אומרת שאם אני נוסע לים ורוצה משהו עם מזגן וכדומה, ככה אני אעביר את השבת, זה כשר גם על-ידי הרבנים'".

הרב נויבירט השיב וסיכם: "אנחנו לא מקדמים חוק, בפעילות שלנו אנחנו מביעים מעמדות בנושאים מסוימים ואנחנו תומכים בעקרונות שכנראה יש בחוק הזה, בלי לדעת עדיין את כל הפרטים שלו. השאלה כאן בסופו של יום זה איך אפשר לשנות את פני השבת במרחב הציבורי במדינת ישראל, איך אפשר שהשבת כאן תהיה יותר שבת, איך אפשר שהשבת תהיה יותר חברתית, יותר סוציאלית, יותר יהודית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הסדר לשיטת נויברט: חברתית, סוציאלית, אה גם יהודית..
ארז | 11-09-2014 15:42
גם כן רב..
2
נויבירט הוא בובה - לכו למקור
| 11-09-2014 16:53
נויבירט הוא בובה - הרי אף אחד לא מכיר פסק הלכה שלו. מאחוריו עובדים הקרן החדשה לישראל
3
הרב בראלי חד וברור- ירבו כמותו בישראל!
צורי | 12-09-2014 12:12
4
אתם לא מכירים את הרב נויברט
יצחק | 14-09-2014 8:42
אמנם אני כחרדי חולק רבות על דעתו של הרב נויברט אבל מנין יש לאנשים עזות פנים לזלזל בו. מי שמכיר אותו יודע שמדובר באדם שאוהב כל אחד ואחד בישראל ללא הבדל אם הוא חרדי דתי או חילוני. ולא רק לפה ולחוץ. נכון שאני חושב שאהבה זו מקלקלת פעמים את השורה. אבל הלואי וירבו כמותו בישראל
5
נאמר "מקרב את הבריות לתורה" ולא להפך
| 14-09-2014 11:38
נאמר "מקרב את הבריות לתורה" ולא מקרב את התורה לבריות. נמאס כבר מהדתיות הנאורה, שמורידה ומבזה את הדת והתורה הקדושה . התורה היא לא מוצר זול שצריך לסחור בו או לשווק אותו. היא הדבר היקר והקדוש וברגע שאנשים מגלים את אמיתותה הם נמשכים אליה בלי כל פשרות רפורמיות. שימו לב לאן נמשכים כל החוזרים בתשובה וגם חילונים. כל הארץ מפוצצת בשיעורי תורה אליהם נוהרים גם חילונים ורובם המוחלט ע"י חרדים