שרת המשפטים ציפי לבני: "הבית היהודי לא הייתה צריכה להיות בממשלה"

שרת המשפטים ציפי לבני: "הבית היהודי לא הייתה צריכה להיות בממשלה"

שרת המשפטים התייחסה לטענה כי מפלגת 'הבית היהודי' אינה מוכנה לקבל שום הסכם שלום. "הבית היהודי זו אידיאולוגיה עמוקה ודתית שלא תאפשר הסכם בשום תנאי"

author-image
"הבית היהודי לא הייתה צריכה להיות בממשלה"
  שרת המשפטים ציפי לבני (צילום: פלאש 90)

אחרי הביקורת החריפה שהטיח אתמול (רביעי) חבר הכנסת, ניצן הורוביץ (מרצ) בשר נפתלי בנט ובמפלגת 'הבית היהודי', הבוקר הגיעה תורה של שרת המשפטים, ציפי לבני (התנועה) לתקוף את המפלגה.

בריאיון לערוץ 10 מתחה שרת המשפטים ביקורת חריפה על מפלגת 'הבית היהודי', בטענה שהיא אינה מוכנה לקבל שום הסכם שלום וסבורה שמלכתחילה מקומה אינו בממשלה.

לדבריה: "הבית היהודי זו אידיאולוגיה עמוקה ודתית שלא תאפשר הסכם בשום תנאי. המפלגה הזו איננה הרוב בממשלה ולא הייתה צריכה להיות בממשלה".

בדבריה הבהירה לבני כי היא התנגדה ל"ברית" שנחתמה בין השרים נפתלי בנט ויאיר לפיד, אשר סללה את מקומה של 'הבית היהודי' לממשלה.

בתוך כך, גם חבר הכנסת ניצן הורוביץ אמר אתמול דברים דומים והביע דאגה מהתחזקותה של 'הבית היהודי' ומשאיפתו של בנט להפוך את מפלגתו למפלגת שלטון. "עכשיו התיאבון שלו גדל", כתב הורוביץ. "הוא כבר מדבר על הבית היהודי כמפלגת השלטון. אז כדאי שיהיה ברור מי האיש ובמה הוא מאמין: במדינה בלי ביטחון חברתי, בלי שיוויון, בלי דמוקרטיה ובלי שלום. במה הוא כן מאמין? בהתנחלויות, בטייקונים וברבנות הראשית. זו לא ישראל, זו מדינה אוכלת יושביה".

נראה כי חלק מתסכולו של הורוביץ נובע מהעובדה שאת כוחו הוא קיבל מהשרים ציפי לבני ויאיר לפיד. "הכי מרגיז שהאיש הזה, שאפילו חלק מחבריו במפלגה חושבים שהוא מוליך אותם שולל והופך להיות דיקטטור קטן, קיבל את כוחו והשפעתו מיאיר לפיד וציפי לבני, שנבחרו על ידי מאות אלפי ישראלים שרוצים צדק חברתי ופיתרון מדיני וחברה חופשית מכפייה דתית, אבל בחרו ללכת יחד עם בנט ועם ביבי. אגב, בנט לא מפסיק להקניט וללעוג להם, והם דבוקים לכסאות, מורידים את הראש וסופגים בשקט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
עם מי כן היית רוצה ממשלה, גב' לבני?
| 11-09-2014 9:41
עם החרדים? אז תפרדי מיאיר לפיד ו19 המנדטים שלו. אז עבודה תכנס במקום לפיד? ואולי חיזוק ממרץ? ובטח הח"כ מהליכוד יסכימו לכל הסכם שתביאי. בקיצור, השמאל צריך לצאת מהסרט. במציאות הקיימת אין סיכוי לממשלת שמאל. אולי לממשלת אחדות. ואת ספציפית לפי הסקרים צריכה להתחיל לחפש ג'וב חדש.
2
לציפי לבני אסור לקבל כל תפקיד ממלכתי בישראל
נזק מוכח למדינת ישראל | 11-09-2014 11:16
נאמנותה שייכת לארגונים בינלאומיים, ולכבוד בינלאומי, אין לה שום מחוייבות לעם היהודי ולמדינת ישראל.