אפי איתם: "לספח את השטחים, לתת לכל הפלסטינים אזרחות מלאה"

אפי איתם: "לספח את השטחים, לתת לכל הפלסטינים אזרחות מלאה"

השר לשעבר אפי איתם השתתף אתמול בכנס לזכר ברל כצנלסון ואמר: "הדמוגרפיה לא מפחידה אותי. מי שלא מסוגל לחיות עם ערבים, הוא לא שותף שלי"

"לספח את השטחים, לתת לכל הפלסטינים אזרחות מלאה"

 ברב שיח מיוחד שהתקיים אמש (ד') בחוף אוהלו בכינרת במסגרת אירועי הזיכרון לציון 70 שנה למותו של ברל כצנלסון ועסק גם במבצע 'צוק איתן', אמר יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג: "אין ספק שהגיעה השעה לחלוקת הארץ. אם גוש עציון יישאר בריבונות ישראלית זה ייחשב כהישג לישראל."

בנושא הקיטוב בחברה הישראלית אמר הרצוג: "אם ילדה הולכת ברחוב ויורקת על כומר נוצרי, אם ילדים ערבים מוכים בגלל היותם ערבים, שלא לדבר על רצח אבו חדיר, איפושהו השתבשה הדרך. יהודים וערבים נדונו לחיות כאן ביחד לנצח, אבל יש שוליים קיצוניים ואלימים, וצריך להציב מולם סכר, גם במערכת החינוך. נדהמתי לשמוע על חברי כנסת שרוצים לבטל את מעמדה הרשמי של השפה הערבית בישראל, זה מה שמאיים עליהם? הרי זה רק יגדיל את הפחד, השנאה והבורות."

השר לשעבר תא"ל (מיל') אפי איתם אמר: "מדינת ישראל צריכה לספח את יהודה ושומרון ולהעניק אזרחות מלאה לכל הפלסטינים. דמוגרפיה היא לא גזירת גורל מספרית, היא ביטוי לשמחת החיים של העם. כשעם שמח, מספר הילדים שלו עולה, לכן הדמוגרפיה לא מפחידה אותי. מי שלא מסוגל לחיות עם ערבים, הוא לא שותף שלי."

איתם הוסיף: "אני סומך על הציבור הערבי בישראל, הוא הוכיח את עצמו. אין לי שום פחד ממדינה דו לאומית, הפיתרון הוא לא אזרחים סוג ב' ולא גדרות גבוהות. זה פיתרון אנושי ופשוט, צריך לתת לפלסטינים אזרחות ושיצביעו לכנסת. מי שבאמת רוצה שלום, שיסכים לקבל אזרחים ערבים נוספים למדינתו, ומי שכלול במדינת ישראל שגבולותיה צריכים להיות בין הירדן לים מסיבות רבות, צריך להיות אזרח שווה זכויות וחובות".

השחקן שלמה וישינסקי אמר "הגזענות בחברה הישראלית מתחילה בין היהודים. החינוך הממלכתי דתי לא חייב להיות בבית ספר נפרד. למה להפריד מגיל צעיר חילונים ודתיים? זה יוצר פירוד בחברה. בבית ספר צריך ללמוד לכבד את האחר, ואי אפשר לעשות את זה אם הוא לא שם. אנחנו צריכים בתי ספר מעורבים – חילונים ודתיים, יהודים וערבים."

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אין לי מילים לגנות את מחשבתך אף אם בתור אדם אכבדך
יהודי מחיפה | 28-08-2014 13:23
עוד אחד מאנשי הימין שהולך בדרך של התאבדות, קודם כל של השכל ומתוך כך של העם, אתה לא מבין שאתה קובר את מדינת ישראל בדרכך לא פחות מחבריך מהאופוזיציה שרוצים חלוקת הארץ? איפה השכל? איזהו חכם הרואה את הנולד.
2
מקווה שהחום השפיע עליו ולא יותר מזה
אבי | 28-08-2014 14:13
3
אפי איתם
אסי | 28-08-2014 19:04
גם את העזתים כדי לחזור לגוש
4
עוד אחד שבמשך עשור דפק את הציונות הדתית
בש | 31-08-2014 18:38
אפילו את תקציב הבחירות הוא העביר למפלגה חילונית