דעה: כיפת ברזל היא הבעיה ולא הפתרון - סרוגים

דעה: כיפת ברזל היא הבעיה ולא הפתרון

אלמלא כיפת ברזל, כבר בתחילת המערכה, עם הפגיעה הראשונה בבתים בגוש דן - צה"ל היה יוצא למבצע בעומק עזה ופשוט מפרק אותה. הרבה סבל של ישובי עוטף עזה היה נמנע, והנצחון היה יותר ממשי

author-image
דעה: כיפת ברזל היא הבעיה ולא הפתרון
  האריכה את הסבל של תושבי עוטף עזה. כיפת ברזל (פלאש90)

אם בתחילתה של המערכה כולם התפעלו מיכולתה של מערכת כיפת ברזל והיללו את עמיר פרץ על החלטתו הנועזת לייצר את מערכת היירוט, הערב אחרי שבוע של ירי פצמ"רים מכוון של החמאס, מתחילה לחלחל ההבנה שכיפת ברזל היא הבעיה ולא הפתרון.

אם היו לנו מצביאים צבאיים הם היו מבינים מזמן שכיפת ברזל היא הישג טכנולוגי מהשורה הראשונה אבל כל קשר בינה לבין ניהול מערכה עד לניצחון הוא בעייתי ביותר .

בפרשת המרגלים ששלח משה לתור את הארץ מתארים 10 המרגלים את מה שראו: "אֶפֶס כִּי-עַז הָעָם הַיֹּשֵׁב בָּאָרֶץ; וְהֶעָרִים בְּצֻרוֹת גְּדֹלֹת מְאֹד […] עֲמָלֵק יוֹשֵׁב בְּאֶרֶץ הַנֶּגֶב; וְהַחִתִּי וְהַיְבוּסִי וְהָאֱמֹרִי יוֹשֵׁב בָּהָר, וְהַכְּנַעֲנִי יוֹשֵׁב עַל-הַיָּם וְעַל יַד הַיַּרְדֵּן."

המציאות צבאית המתוארת היא של תושבים היושבים בערים בצורות וממוגנות שלדעת אותם מרגלים אי אפשר לכבוש בגלל מערכת ההגנה שלה. ואילו יהושוע בין נון וכלב בן יפונה מתארים מציאות אחרת והיא של עם חלש השם את כל יאבו על מערכת ההגנה שלו, והיא הביצורים, ולכן אינו צריך ומוכן להילחם.

ולימינו אנו: מתחילת המערכה הסתתרנו מתחת לאשליה של כיפת ברזל שכל גדולתה היא שהיא מסוגלת לתת מענה לנשק שיוצר במלחמת העולם השנייה על ידי הרוסים במערכה על סטלינגרד כלומר טכנולוגיה של שנת 2014 מצליחה לעצור טכנולוגיה של 1941  כל זמן שהצלחנו, פרשו כולם  את זה כיתרון וסיבה לחוסר הרצון לסיים את המערכה במהרה .

הצד הישראלי פירש זאת כיתרון ואליו החמאס פירש זאת כחולשה. ואז החל החמאס להשתמש בנשק עוד יותר עתיק – המרגמה ופתאום התברר שהעורף (עוטף עזה) נפגע ואנשים נוטשים את בתיהם וכיפת ברזל כבר לא כוכבת המלחמה וכנראה שאין ברירה וצריך  לפרק את עזה בית אחר בית.

והמסקנה: אלמלא כיפת ברזל וחס ולחלילה היו נפגעים בתים בגוש דן – כמו בנחל עוז בטוחני שכבר בתחילת המערכה היינו חוסכים 50 יום של התשה. עזה כבר הייתה מפורקת ושוכבת על הקרשים לאחר נוק-אאוט של צה"ל וכל הסבל של עוטף עזה היה נמנע מתושבי הדרום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
לצערי יש אמת בדבריך אלא שהבעיה האמיתית היא
יאיר | 26-08-2014 20:47
שאין אמונה!!!! בלי כיפת ברזל היו נהרגים יהודים, הבעיה היא שאין אמונה שזו ארצנו ונחלת אבותינו, בגלל זה לא התקיפו. אסור להפקיר דם יהודים כל עוד אנו יכולים - לא תעמוד על דם רעיך!
2
זה מאד יפה לדבר
תושב שדרות | 26-08-2014 21:45
גם אם היו נכנסים בעזה היתה תקופה שהיו יורים קסאמים על הדרום ולך בתור אחד שלא גר בדרום זה קל לומר שכיפת ברזל היא בעיה אבל לנו זה הכרחי לביטחון שלנו
3
אני רק שאלה: איפה גר הכותב??
גבי | 27-08-2014 0:52
4
מאמר דמגוגי וחסר הבנה
אדם | 27-08-2014 1:15
במידה ולא הייתה כיפת ברזל צה"ל היה נאלץ להכנס ולכבוש את כל רצועת עזה - דבר שמדובר בעשרות מליארדים - לבתים שהיו נפגעים לגיוס כמות אדירה של מילואים לטיפול באלפי פצועים ומאות הרוגים צורך במבצע קרקעי ארוך (מבצע קרקעי יקר פי כמה מונים ממבצע אווירי)
5
לא צריך להיכנס לעזה וטקטיקה של יהושוע בן נון
| 27-08-2014 7:52
הכיפות ברזל של המדינה הן: 1. שיבר המים לרצועה: 2. שאלטר החשמל לרצועה ביצוע מצור, קדום יותר להמצאת המרגמה והוא בוצע בהצלחה במלחמת יהושע על יריחו. אנו שוגים שוב בטעות של יהושע מול עמלק "ויחלוש יהושע את עמלק ואת עמו, לפי-חרב". הטעות שלו היא שהוא החליש אותם במקום להכניע אותם.
6
חכם עיניו בראשו
אבישי | 27-08-2014 9:44
אתה צודק שצהל היה יוצא למבצע ... בסופו של יום היה יוצא ואבו מאזן היה מקבל שליטה בשטח על דם חיילינו ....בקיצור הסיכום היה 200 חיילים הרוגים במבצע עוד 200 עד מסירת השטח לאבו מאזן היינו מוסרים לו את המפתחות לרצועה אחרי שנתיים שוב החמס או דאש היה משתלט על הרצועה ואת זה כיפת ברזל מנעה
7
הטרור לא יגמר אם את הערבים לא נטרנספר..במדבר לג
והמציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו | 27-08-2014 19:54
הטרור לא יגמר אם את הערבים האנטישמים לא נטרנספר..במדבר לג,פסוק נה ואם-לא תורישו את-ישבי הארץ, מפניכם--והיה אשר תותירו מהם, לשכים בעיניכם ולצנינם בצדיכם; וצררו אתכם--על-הארץ, אשר אתם ישבים בה. פסוק נו והיה, כאשר דמיתי לעשות להם--אעשה לכם. {פ}
8
כותב חסר אחריות
דוד | 29-08-2014 4:15
הכותב כמובן אינו צריך לשאת בשום אחריות על כתיבתו. שום חייל לא ייהרג בגלל שורות ההבל שכתב, שום אזרח לא ייפגע. לכך הוא מרשה לעצמו ללהג. בכך הוא מצטרף למקהלת הקשקשנים הכותבים ב"הארץ" המרשים לעצמם להשיא עצות ולחלק ציונים - הכל כמובן בלי שום אחריות. כפי שאמר רבן שמעון בן גמליאל: כל ימי גדלתי בין החכמים, ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה.