דאעש בדרך לטורקיה - סרוגים

דאעש בדרך לטורקיה

ארגון הטרור הרצחני השתלט על איזורים רבים בצפון מערב סוריה הגובל עם טורקיה. אזרחים כבר מדווחים: "רואים אותם מהחלון של הבית"

דאעש בדרך לטורקיה

לוחמי ארגון הטרור הרצחני דאעש, שכבר שולטים בערים רבות בעירק ובסוריה – הולכים ומתקרבים לטורקיה. כך מדווח היום (ראשון) העיתון 'גרדיאן' הרואה אור בבריטניה.

על פי הדיווח, חברי הארגון השתלטו על אזורים בצפון-מערב סוריה, סמוך מאוד לגבול עם טורקיה וכבר מתכננים לצרף אליהם לוחמים נוספים.

מורדים סורים חמושים ותושבים בעיר מרעה הסמוכה מאוד לגבול הטורקי התריעו כי חברי דאעש הולכים ומתקדמים לעברם וכבר נמצאים קרובים אליהם למדי. לדברי התושבים ניתן להבחין בהם מתוך תחומי העיר, אליה נשלחו נציגים מטעמם על מנת לנהל מו"מ לקראת כניסתם לתחומה.

אחד הלוחמים השייך לגדודי המורדים בסוריה מסר ל'גרדיאן': "ניהלנו איתם משא ומתן בעבר, אבל אי אפשר להגיע איתם להבנות. נראה שנצטרך להילחם בהם. אם הם ירצו, הם יוכלו להשתלט על העיר".
כאמור, האופוזיציה הסורית כבר ניהלה קרב קשה מול דאעש באותו אזור לפני כשבעה חודשים – קרב שנמשך שבועות ארוכים ועלה בחייהם של למעלה מ-2,000 מורדים סורים. מספר הזרים שנכנסו לסוריה מטורקיה הואט מאז ודאעש מבקשים להגבירו על ידי מעבר של לוחמים שונים המשתייכים לארגון וחיים באירופה.

בתוך כך, בסוריה יש דיווחים על כך שכוחות מורדים שלחמו ארבע שנים בחייליו של הנשיא אסד מתמוטטים מול המתקפה עליהם משני הכיוונים, כאשר דאעש מכיוון אחד וחיילי המשטר מהשני. בין השאר, כך ציין ארגון זכויות האדם, כוחות צבא סוריה הפגיזו שיירה שעשתה את דרכה להילחם באנשי דאעש מצפון לחאלב ביום ראשון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו