עשר מיגוניות ראשונות הוצבו בשדות הדרום - סרוגים
מבצע צוק איתן

עשר מיגוניות ראשונות הוצבו בשדות הדרום

מאות עובדי חקלאות נוספים ימוגנו בשבועות הקרובים. יו"ר הלובי החקלאי ח"כ זבולון כלפה: "המיגוניות יצילו חיי אדם"

עשר מיגוניות ראשונות הוצבו בשדות הדרום
  מיגונית שהוצבה בשטח חקלאי לגידול עצי פרי ונוי שבבית הגדי (אדי ישראל)

עשר מיגוניות ראשונות הגיעו היום ליישובים החקלאיים בדרום ופוזרו בשטחים החקלאיים ביישובים בית הגדי ושרשרת. בשבועות הקרובים צפויים להגיע לעוטף עזה עוד 109 מיגוניות, זאת לאחר מאבק שהוביל ח"כ זבולון כלפה, יו"ר הלובי החקלאי בכנסת מול משרד האוצר.

המיגוניות יוצבו בעשרים ותשעה יישובים בהם נמצאים שטחים חקלאיים בהם אין מיגון בתחומים של עד 20 ק"מ מרצועת עזה וישמשו את החקלאים והעובדים הזרים. היישובים והקיבוצים שימוגנו: נתיב העשרה, ניצני זיקים, גהה, משען, ברכיה, סעד, עלומים, בית הגדי, שרשרת, מלילות, רנן, שובה, גילת, אור הנר, ארז, ניר עם מפלסים, כפר עזה, נחל עוז, מבטחים, עמיעוז, ישע, עין הבשור, שדה ניצן, יתד, יבול, בני נצרים, נווה, ניר עוז, עין השלושה.

כזכור, לפני מספר שבועות בעקבות לחצים שהפעיל ח"כ כלפה על משרד האוצר, הודיע אודי אדירי סגן ראש אגף התקציבים כי יקצה מיידית 3.5 מיליון שקלים לטובת הצבת מיגוניות בשטחים החקלאיים בדרום. מנהל מחוז הדרום במשרד החקלאות יואב מורג אמון על חלוקת המיגוניות לחקלאים בהתאם לרמת הסיכון.

גם בימים אלה, החקלאים ממשיכים לקיים פעילות יומיומית שגרתית של הכנת השדות לעונה הבאה, זריעה, השקיה קטיף, ועיבוד השדות אך בשל גודל השטח, לא לכולם יש אפשרות לרוץ למרחבים מוגנים בעת אזעקה.

מיגוניות בבית הגדי (Medium)

מיגונית שהוצבה בשטח חקלאי לגידול עצי פרי ונוי שבבית הגדי (אדי ישראל)

במהלך הלחימה נהרג לפני כחודש נרקורן קיטיאנגל, עובד זר מתאילנד כתוצאה מפגיעה ישירה של פצמ"ר ביישוב בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון.

ח"כ זבולון כלפה אמר היום: "אני שמח שניתנה לי ההזדמנות לסייע להצלת חיי אדם. לאחר מאמצים מרובים נעתר משרד האוצר לבקשתי ומצא את הדרך לתקצב את מיגון החקלאים. כך ניתן יהיה לאפשר להם להמשיך בעבודתם החשובה מבלי לסכן את חייהם.

בימים אלה אני במשא ומתן עם האוצר לתוספת של עוד מאה מיגוניות. לצערי, אנחנו עוד נזדקק למיגוניות הללו שיצילו חיים רבים. עלינו להסתכל למציאות בעיניים פקוחות ולא ליפות אותה. המצב הזה של הירי לא הולך להיגמר כל כך מהר".

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידן: "נוכח בעיית המיגון של העובדים הזרים החלו היום בהפצת המיגוניות סמוך למגורי העובדים הזרים ביישובי שדות נגב. אני מודה לח"כ זבולון כלפה ולמשרד החקלאות על הנכונות והסיוע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חבר הכנסת זבולון כלפה
אליק | 20-08-2014 20:28
שלום זבולון איש מעש אני עוקב אחריו ירבו כמותו בכנסת איש של שטח ועשיה כול מקום שבו נמצא פועל ללא ליאות איש ציבור נקווה שעוד יעלה מעלה מעלה עלה והצלח