המחאה מגיעה לפייסבוק: "ביבי, תסתער או תתפטר"

המחאה מגיעה לפייסבוק: "ביבי, תסתער או תתפטר"

דף פייסבוק חדש בשם 'ביבי, תסתער או תתפטר', שהוקם לפני כיומיים, קורא לראש הממשלה להכריע: או לתקוף את האויב או לפנות מקומו. "במלחמה אין מצבי ביניים. הססנות לא מתקבלת", כתבו מנהלי הדף. לאחר יומיים בלבד המחאה מתפשטת גם לצבא

author-image
מחאה בפייסבוק: "ביבי, תסתער או תתפטר"
  פייסבוק (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

לרשתות החברתיות חלק לא מועט במלחמה הנוכחית על דעת הקהל. דפי פייסבוק נפתחים השכם והערב על ידי כל מי שחושב שמשנתו או רעיונותיו ראויים להתקבל על ידי הציבור הרחב. על אף הידיעה כי רוב הסיכויים שנבחרי הציבור לא יבקרו בדף שלהם, ישנם אזרחים רבים האוחזים בדעה כי המעט שנדרש מהם הוא להשמיע קול מחאה במטרה לעורר לחץ ציבורי.

המצב הנוכחי בלחימה, בו צה"ל נסוג מעזה אך ירי הטילים עדיין נמשך, יצר תחושה בציבור כי מדינת ישראל נקלעה למבוי סתום. על כולם מוסכם כי המצב הנוכחי לא יכול להימשך וכי על ראש הממשלה, בשיתוף חברי הקבינט המדיני-בטחוני, להכריע האם מחדשים את הלחימה או שמא נסוגים לגמרי ומנסים להגיע להישגים באפיק המדיני. המצב הנוכחי, בו כאמור אין הכרעה לאף כיוון, הביאה מספר אזרחים לפתוח דף בפייסבוק הקורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להביא את חוסר הוודאות ההולך וגובר לסיום. הדף, שנקרא 'ביבי, תסתער או תתפטר', מציע לראש הממשלה שתי אלטרנטיבות: האחת- להכריע את החמאס, השנייה- להתפטר מתפקידו כראש הממשלה ולפנות את מקומו.

לאחר יומיים בלבד של פעילות, ועם קרוב ל-6000 סימוני 'אהבתי', נראה כי הדף כבר חצה את המישור האזרחי. כל מי שיעיין בדף ייחשף לתמונות רבות של חיילים האוחזים בידיהם דף שעליו כתוב "ביבי, תסתער או תתפטר".

בתיאור פעילותו של הדף נכתב, בין היתר: "במלחמה אין מצבי ביניים. הססנות לא מתקבלת. אנחנו, חיילים ואזרחים, קוראים לראש הממשלה להחליט- האם להתקיף את האויב או לפנות את מקומו".

בפוסט נוסף שהועלה על ידי מנהלי הדף, נאמר כי ההססנות וחוסר ההחלטיות עלולים לגבות מחיר כבד. "בשלב זה אנחנו במטווח ברווזים, וזאת בשל העובדה שהעומד בראש המערכת, ראש הממשלה בנימין נתניהו מהסס ומפחד להגיב.זה עולה לנו בחיי חיילים ואזרחים, זה עולה לנו במחיר כלכלי מטורף, יום יומי, בשל התמשכות המלחמה הזו (לחמאס אין מה להפסיד), וזה עלול לעלות לנו בנסיגות נוספות, בהחלטות על פתיחת נמל ימי בעזה או נמל תעופה, ובסגירת נמל התעופה של ישראל. שוב".

בשיחה ל'סרוגים' סיפרו מנהלי הדף איך החל הרעיון, מה מטרותיהם מפעילות הדף ואפילו מי מממן את פעילותם. "אנחנו קבוצת של חברים. חלקנו חיילים שנמצאים בשטח, חלקנו אנשי הדרום וחלקנו מתנדבים שרצינו להזיז משהו במה שקורה היום. לשם כך חברנו, אנשים בעלי השקפות עולם שונות בדברים שונים אך דומות בעניין זה ואנו קוראים לראש הממשלה לתקוף את החמאס ולהשיב את השקט, הפעם באמת, לאנשי הדרום ולאנשי הארץ. לא פתרון קוסמטי אלא פתרון רחב יותר".

משיחה עימם עולה כי הם לא מופתעים מרמת החשיפה לה זכו. "הגענו למספרים מעולים אבל זה לא מפתיע אותנו, אנחנו שומעים על הרצון הזה מכל מקום ובמת הפייסבוק היא סה"כ פלטפורמה לעניין".

על תמימות הדעים סביב המחאה יכולות להעיד שכבות הגיל של מנהלי הדף. "אנחנו מס' מנהלים בגילאים שונים 20-40. זו מחאה של אזרחים ושל חיילים במילואים. אנחנו מזמנים כל אחד לשלוח תמונה ולהצטרף בשמחה". לשלתינו מי ממן את פעילותם, הם עונים: "העניין ממומן עד עכשיו בכמה מאות שקלים מכספנו הפרטיים מתוך מודעות לחשיבות. לשמחתנו העניין ויראלי מאוד ומתקדם מצוין כך שלא נדרשים כספים מרובים". בסוף השיחה חשוב להם להבהיר כי לא מדובר בעוד מחאה אלא במשהו הרבה יותר רציני. "זו מלחמה על החיים שלנו, זה ממש לא גימיק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו