הליכוד יאבד את תואר הסיעה הגדולה בכנסת - סרוגים

הליכוד יאבד את תואר הסיעה הגדולה בכנסת

הממשלה תחליט בישיבתה הבאה על מינויו של ח"כ כרמל שאמה לשגריר ישראל בOECD, במקומו ייכנס לכנסת אלכס מילר מישראל ביתנו. אחרי הפיצול - הליכוד ויש עתיד עם אותו מספר ח"כים

הליכוד יאבד את תואר הסיעה הגדולה בכנסת
  יפרוש לאירופה, ויוריד את הליכוד. שאמה הכהן (פלאש90)

מזכירות הממשלה הגישה הצעת מחליטים, לפיה בישיבת הממשלה הבאה יוחלט על מינויו של ח"כ כרמל שאמה הכהן לשגריר ישראל בארגון ה-OECD ואונסק"ו.

שאמה הכהן, כיהן בכנסת הקודמת ונבחר במקום ה-20 בפריימריז בליכוד. אחרי החיבור עם ישראל ביתנו נדחק למקום ה-32, מקום אחד פחות ממה שקיבלה המפלגה בבחירות לכנסת ה-19. מחוץ לכנסת ניסה שאמה את מזלו ורץ לראשות עיריית רמת גן, אך נכשל וכיהן כחבר מועצה.

לפני כחודש וחצי, עם היבחרו של ראובן ריבלין לנשיאות המדינה והתפטרותו מהכנסת, חזר שאמה והושבע מחדש לכנסת. אלא שכהונה זו ככל הנראה לא תאריך ימים, עם מינויו לשגריר באירופה. השמועות על מינויו  פורסמו ב'פלוג' – הבלוג הפוליטי של טל שניידר לפני מספר חודשים, כששאמה יצא לבחון אפשרות להשתקעות משפחתו בפריז.

פרישתו של שאמה תכניס לכנסת את הבא בתור ברשימה – אלכס מילר, מי ששימש כיו"ר ועדת החינוך בכנסת הקודמת. אלא שכניסתו לכנסת מציבה מציאות חדשה לאור ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות ופיצולה של ישראל ביתנו מהסיעה המאוחדת עם הליכוד.

כרגע לליכוד יש 20 ח"כים ולישראל ביתנו 11, אך עם כניסתו של מילר, ישתנה המאזן ל-19 לליכוד – כמו סיעת יש עתיד, ו-12 לישראל ביתנו – כמו לסיעת הבית היהודי.

המצב הקואליציוני לא אמור להשתנות משום שאין גוש אחר כרגע שיכול להרכיב ממשלה, בלי לשבור את התיקו בין 19 המנדטים של יש עתיד ל-18 המנדטים של המפלגות החרדיות. לפיד וליברמן לא יישבו בממשלה עם החרדים, והבית היהודי לא תשב בממשלת עבודה-מרצ-התנועה, כך שנתניהו עדיין יכול לשבת בטוח בשלטון. כזכור, בכנסת ה-18 הקים נתניהו ממשלה גם כשהליכוד לא היה המפלגה הגדולה ביותר עם 27 מנדטים מול 28 של קדימה בראשות ציפי לבני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו