סקר ערוץ הכנסת: הליכוד מזנק; הבית היהודי שנייה

סקר ערוץ הכנסת: הליכוד מזנק; הבית היהודי שנייה

סקר של מכון פאנלס עבור ערוץ הכנסת מעלה כי הליכוד מזנק ל-30 מנדטים והבית היהודי מתבססת כמפלגה השנייה. העבודה עם 15 וש"ס מתאוששת

author-image
סקר: הליכוד מזנק; הבית היהודי שנייה
  הליכוד מתחזק. (פלאש90)

השבוע השלישי של מבצע צוק איתן, ממשיך להגדיל את כוחו הפוליטי של הימין, כך לפחות על פי סקר של מכון פאנלס עבור ערוץ הכנסת.

לו היו נערכות הבחירות היום, היה הליכוד מזנק להישג שיא של 30 מנדטים, מספרים שלא זכורים בליכוד כבר הרבה שנים הרבה יותר מה-24 בסקר הקודם וה-20 שיש לו בכנסת הנוכחית (בלי ישראל ביתנו). ליברמן שהתפצל וכיום מחזיק ב-11 מנדטים בכנסת, שומר על כוחו החלש מהשבוע שעבר 8 מנדטים בלבד.

הבית היהודי ממשיכה לשמור על המקום השני בכנסת עם 18 מנדטים. ירידה של מנדט מהסקר הקודם, אך גידול של 150% לעומת המצב בכנסת כיום. בסך הכל גוש הימין מגיע ל-56 מנדטים.

אצל החרדים, ש"ס מתאוששת ועולה ל-9 מנדטים אחרי שבועות ארוכים של 6 מנדטים. ויהדות התורה שומרת על 7 המנדטים הקבועים שלה ובסך הכל סוגרים גוש של 16 מנדטים.

במרכז, יש עתיד עם 10 מנדטים, (ירידה של מנדט) והתנועה של ציפי לבני על סף אחוז החסימה עם 4 בלבד (גם היא ירידה של מנדט), סוגרים גוש של 14 מנדטים.

בשמאל – מפלגת העבודה שומרת על 15 המנדטים שלה, בשמאל – העבודה לא מצליחה להתרומם ויורדת ל-15 מנדטים (לעומת 19 בשבוע שעבר),  מרצ שומרת על ה-10 מהסקר הקודם והמפלגות הערביות עם 3 לכל אחת. סה"כ 34 מנדטים בגוש השמאל.

יש לציין כי הסקר נערך לפי אחוז החסימה הישן (2%) אך לפי החוק החדש, ארבע מנדטים נמצא ממש על גבול אחוז החסימה, כך שצפויים איחודים של מפלגות, בעיקר המפלגות הערביות. עוד יש לציין כי בסקר לא נספרה מפלגתו האפשרית של משה כחלון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו