דובר צה"ל: "זהו חלון זמנים הומניטרי, לא הפסקת אש. ממשיכים לפעול בשטח"

דובר צה"ל: "זהו חלון זמנים הומניטרי, לא הפסקת אש. ממשיכים לפעול בשטח"

דובר צה"ל התייחס הבוקר לירי הטילים הנמשך גם בתוך "הפסקת האש" עליה הכריזה ישראל. אלמוז התייחס גם לפגיעה שחטף ארגון חמאס: "כל היכולות נשללות ממנו והוא נלחם על המנהרות", אמר

author-image
דובר צה"ל מבהיר: "ממשיכים לפעול בשטח"
  כוחות צה"ל פועלים במסגרת "צוק איתן" (צילום: פלאש 90)

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, התייחס הבוקר (ראשון) לירי הרקטות הנמשך מרצועת עזה לעבר ערי ישראל בזמן הפסקת האש ההומניטרית.

בריאיון לערוץ 2 אמר אלמוז: "אנחנו בחלון זמנים הומניטרי ולא בהפסקת אש, במידה והדבר הזה ימשך אנחנו נגיב". לדבריו: "אנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל ברצועת עזה ולפעול מול המנהרות שזה ההישג המרכזי כרגע. אנחנו בשטח עם כל היחידות ואנחנו ממשיכים לפעול".

עוד הוסיף דובר צה"ל כי אחרי 19 ימי לחימה בשילוב המתקפה הקרקעית, מצבו של חמאס מאוד קשה והוא חטף מכה קשה וכואבת: "אנחנו פועלים בתיאום עם הדרג המדיני, יש כאן תוכנית שמתקדמת לפי השלבים שלה. חמאס במצב קשה, כל היכולות נשללות ממנו והוא נלחם על המנהרות".

אלמוז הוסיף וציין כי ההפוגה עליה הכריזה ישראל אתמול (שבת) רק הגבירה את מצוקתו של החמאס ושל תושבי עזה, מכיוון שהיא אפשרה להם לצאת ולראות את ההרס הרב, דבר אשר מפעיל לחץ מצד התושבים על חמאס."צריך לקחת בחשבון שמצוקת חמאס התגברה אמש כי התושבים יצאו וראו את ההריסות. זה מפעיל לחץ מצד התושבים. חמאס ממשיך לירות וממשיך לייצר מראית עין של ארגון שאצלו הכל כרגיל".

בתוך כך, אמש (שבת) ישראל החליטה להאריך את הפסקת האש ביממה שתימשך עד היום בחצות, אולם בחמאס לועגים להחלטה הישראלית ויורים רקטות על ערי הדרום. סמןך לשעה 8:10 הבוקר (ראשון) נשמעו אזעקות באשקלון ובאשדוד. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי אשדוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו