סמ"ר דניאל פומרנץ ייטמן בבית העלמין בכפר אז"ר שקיבל אישור מיוחד עבורו

סמ"ר דניאל פומרנץ ייטמן בבית העלמין בכפר אז"ר שקיבל אישור מיוחד עבורו

הלווייתו של סמ"ר דניאל פומרנץ ז"ל טרם נערכה משום שהוריו רצו לקבור את בנם בכפר אז"ר, רק שאין בישוב בית עלמין. באופן חריג אישר סגן שר הדתות הקמת בית עלמין באופן מזורז כדי שהחלל יובא לקבר ישראל

author-image
סמ"ר דניאל פומרנץ ייטמן בבית העלמין שאושר עבורו
  ייקבר בבית עלמין חדש בכפר אז"ר. סמ"ר דניאל פומרנץ

הלווייתו של סמ"ר דניאל פומרנץ ז"ל מכפר אז"ר שנהרג בהתפוצצות הנגמ"ש במוצאי שבת, טרם נערכה משום שהוריו רצו לקבור את בנם בישובו. אלא שאין בית עלמין בכפר אז"ר.

לשם כך, פנתה המשפחה אל לשכת סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, ואגף הקבורה במשרד  לשירותי דת התחילו לפעול בנושא מול עיריית רמת גן  שכפר אז"ר נמצא בשטחה המוניציפאלי. בימים כתיקונם הביורוקרטיה שמלווה הקמה של בית קברות היא איטית ולוקחת לא מעט זמן והגשת מסמכים. בימים של מלחמה, כשכל מה שהורים  שאיבדו את בנם במלחמת אין ברירה, בהגנה על ארצם מול ארגון טרור שאינו בוחל בשום אמצעי כדי לפגוע בנשים וילדים בעזה ובישראל, התהליך מתקצר, משמעותית.

מי שאישרו את הבקשה מבחינת המדינה הון השר לשירותי דת, נפתלי בנט וסגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן. בחוות הדעת נכתב: "אציין כי אין בבדיקה זאת משום אישור או תחליף להחלטת המוסדות המוניציפאליים המקומיים המוסמכים לאשר תכנית זאת ,והן סוברניים להחליט בהתאם לסמכותם. כמו כן, אין במכתבי זה לגרוע מן הצורך בהסדרת רישיון קבורה לגוף אשר יסדיר את הקבורה בבית העלמין בעתיד."

נציין כי המהלך אושר לאחר שהתקבל ייעוץ משפטי המתיר זאת וכי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית רמת גן נתנה היתר לצורך קבורת סמ"ר פומרנץ במקום. לאחר שתשלים העירייה את ההסדרה של העניין והמצאת האישורים הנדרשים, יכיל בית העלמין כ- 200 קברים שישמשו את תושבי כפר אז"ר.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר: "מיד כשקבלנו את בקשת המשפחה משרדנו עשה כל מאמץ לאשר אותה. אנחנו רואים בכך מצוה גדולה להביא מעט נחת למשפחה שאיבדה את יקירה. המשרד לשירותי דת ימשיך לתת את השירותים הנצרכים גם בעת מלחמה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו