דווקא היום: 230 עולים חדשים מארה"ב - סרוגים

דווקא היום: 230 עולים חדשים מארה"ב

למרות המצב הבטחוני, 230 עולים חדשים מצפון אמריקה, ביניהם 100 ילדים, נחתו הבוקר בנתב"ג בטיסה מיוחדת של ארגון 'נפש בנפש'. אחת העולות מאורסת לקצין צנחנים שפועל כעת בעזה והגיעה עם שמלת הכלה

author-image
דווקא היום: 230 עולים חדשים מארה"ב
  עולים חדשים בארץ (שחר עזרן)

למרות המצב הביטחוני המורכב בישראל, 228 עולים חדשים מארה"ב ומקנדה נחתו הבוקר, יום שלישי, 22 ביולי 2014, בנתב"ג, בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש". 100 מבין העולים במטוס הם ילדים אשר עלו לישראל ביחד עם הוריהם. 39 מתוכם בנות ו-61 בנים. סה"כ 29 משפחות ו-54 רווקים היו בטיסה המיוחדת שאורגנה בשיתוף פעולה עם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית לישראל, קרן קיימת לישראל ו JNF-USA.

על רקע המצב הביטחוני המורכב בארץ, "נפש בנפש" נערך בכוחות מוגברים כדי להגיש לעולים תמיכה וסיוע מקיף. צוות הארגון קיים שיחות טלפון מקדימות עם כל העולים ותידרך אותם אודות המצב. בנוסף, העולים קיבלו מיד עם הגעתם לנמל התעופה בניו יורק חוברת הדרכה מפורטת באנגלית של משרד העלייה והקליטה העוסקת בהיערכות ובהתגוננות בשעת חירום, לרבות מציאת מסתור בשעת אזעקת טילים, וכן מדריך להתגוננות ילדים בשעת חירום שהפיק פיקוד העורף. המדריך תורגם לאנגלית ע"י ארגון "נפש בנפש".

אילנה ברטה (23) מניו ג'רזי שעלתה לארץ כדי להתחתן עם ארוסה בישראל (החתונה מתוכננת ל-17 באוגוסט), קצין צנחנים אשר נמצא כעת בפעילות בתוך בעזה. בתמונה, אילנה יורדת מהמטוס עם שמלת הכלה שהביאה איתה במיוחד מארה"ב. אילנה לא שמעה מארוסה מאז החלה הפעילות הקרקעית.

2 (Medium)

אילנה ושמלת הכלה ( שחר עזרן)

"המצב הביטחוני הנוכחי בארץ מעט מדאיג אותנו אבל המחשבה לדחות או לבטל את העלייה בכלל לא עלתה בראש. אנחנו נרגשים מהרעיון של לעלות לישראל בדיוק כפי שהיינו לפני חודש", מסרה שרה ברגמן (31) מקונטיקט, ארה"ב, שעלתה הבוקר לארץ עם בעלה, פרד, וארבעת ילדיהם בני 10, 8, 6 ושנתיים. "הכנו את הילדים לקראת העלייה וגם הראינו להם קטעי וידאו שמתארים את המצב הביטחוני בארץ. המשפחה שלנו בארה"ב מעט מודאגת אבל הם יודעים ששום דבר לא יעצור אותנו כעת".

עשרות מהעולים בטיסה מתכננים להתיישב בדרום הארץ ובצפונה במסגרת פרויקט ההתיישבות "עולים לנגב ולגליל".

שרת העלייה והקליטה, ח"כ סופה לנדבר אמרה: "ההחלטה לעלות ארצה היא החלטה לא פשוטה, על אחת כמה וכמה בימים אלה, אך זוהי החלטה אמיצה ונכונה. המשך העלייה המאסיבית של משפחות וילדים, גם ובייחוד בעתות משבר, מחזקת את חוסנו של עמנו ומהווה ערובה לכך שמדינת ישראל היא ביתו האחד והיחיד של העם היהודי. ברוכים הבאים הביתה".

"העובדה שכל כך הרבה יהודים ממדינות המערב מצטרפים אלינו מרצונם החופשי מהווה תשובה ניצחת לכל אלו המבקשים להשמידנו. טיסת העולים הזאת הינה שלב נוסף בקיבוץ הגלויות ואנו מברכים את הישראלים החדשים הללו עם הגיעם הביתה", מסר נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית.

"זה לא דבר מובן מאליו לעשות עלייה לישראל עכשיו, במיוחד עם ילדים, והעולים שבוחרים לעלות לארץ בימים קשים כאלה הם גיבורים אמיתיים, וכל אחד מהם ממלא את ליבנו בגאווה ובאופטימיות גדולה", מסר ארז חלפון, סגן יו"ר ארגון "נפש בנפש".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שווה למדינה, לא תמיד טוב להם!
פ | 18-08-2015 11:08