נפתלי בנט ל-BBC: "ארגוני זכויות אדם יתקפו את ישראל גם אם יחלקו שוקולד לפלסטיניים"
מבצע צוק איתן

נפתלי בנט ל-BBC: "ארגוני זכויות אדם יתקפו את ישראל גם אם יחלקו שוקולד לפלסטיניים"

מבצע צוק איתן: יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התראיין ל-BBC ותקף: "חמאס הורג את נשיו וילדיו במו ידיו. חמאס מציב משגרי טילים בבתי ספר, בבתי חולים, בבתים פרטיים. חמאס משתמש בנשים ובילדים כמגן אנושי ובכך הוא הורג את בני עמו. אנחנו קוראים לחמאס: חדלו מכך!"

צפו: בנט הודף התקפות על ישראל ב-BBC
  נפתלי בנט בראיון ל-BBC (צילום: פלאש 90)

מבצע צוק איתן: יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התראיין למגישת ה-BBC בעודה נמצאת בעזה, והשיב על שאלות קשות שהציגה בפניו. ״שמענו מראש הממשלה שהמבצע עשוי לארוך זמן רב. מה לדעתך נדרש כדי להביא לסיומו?״ שאלה המראיינת.

"שחמאס יפסיק לירות טילים ורקטות על ישראל", השיב בנט. "כעת, בעודנו מדברים, נשמעות אזעקות ברחבי ישראל. ילדיי שלי ברעננה – ילדים בגילאי שנתיים, ארבע, שש ושמונה – יושבים במקלטים. הם פשוט צריכים להפסיק. פשוט מאוד. רק להפסיק, להתפרק מנשקם וכל זה ייעלם. חמאס גמר אומר להביא סבל וטרור על אזרחיו שלו והוא יורה טילים לכל רחבי ישראל. אם הם יחליטו להפסיק לירות ולהתפרק מנשקם, הכול ייגמר בן רגע".

לשאלת המראיינת: "בבירות העולם, המנהיגים מסכימים שלישראל עומדת הזכות להגן על עצמה, אך הם מציינים את המחיר הגבוה מאוד שיש לכך פה בעזה: 172 הרוגים, רובם אזרחים, רבע מהם ילדים. לדבריהם, יש להכריז על הפסקת אש מידית. האם ישראל קשובה לכך?"

בנט השיב: "אנחנו קשובים ואכפת לנו לא פחות מכל אחד אחר. חמאס הורג את נשיו וילדיו במו ידיו. חמאס מציב משגרי טילים בבתי ספר, בבתי חולים, בבתים פרטיים. חמאס משתמש בנשים ובילדים כמגן אנושי ובכך הוא הורג את בני עמו. אנחנו קוראים לחמאס: חדלו מכך! חדלו ממעשיכם הפחדניים והציניים והפסיקו להסתיר משגרי טילים מאחורי נשים וילדים רק כדי לירות אותם על ביתי, כי מטבע הדברים עלינו לסלק את משגר הטילים הזה ולעתים, זה עשוי לגרום נזק. לכן על חמאס לחדול מהרג אנשיו תכף ומיד".

בשלב זה המראיינת הקשתה על ארגוני זכויות אדם בישראל המבקרים את ישראל על התקפות חסרות אבחנה ועל התקפות כנגד אזרחים, נשים וילדים.

"אותם ארגוני זכויות אדם יבקרו את ישראל בכל מקרה – גם אם נחלק שוקולד, נספוג מהם ביקורת", הוא הגיב. "הם לא רלוונטיים. מה שכן רלוונטי, הוא מה שמונח לפתחנו. אזכיר לך שרק לפני תשע שנים מסרנו את כל רצועת עזה לפלסטינים. הוצאנו את כל היהודים, את כל היישובים וההתנחלויות, והם הבטיחו להקים שם את סינגפור של המזרח התיכון. במקום זאת, הם השקיעו את כל מיליארדי הדולרים שהגיעו לידיהם במנהרות, בטילים, במפעלים לייצור טילים ובמשגרים, והם היו נחושים להפוך את עזה למבצר של טרור. ועם זה אנחנו מתמודדים היום. ועלינו לפרק את מבצר הטרור הזה מנשקו. אם ברגע כלשהו, חמאס יחליטו שברצונם להשקיע את כספם בשיקום הכלכלה שלהם, בהקמת מדינה משגשגת באזורם, הם יזכו לגיבוי מלא. עליהם להחליט, וההחלטה היא שלהם בלבד: אתם רוצים להילחם או שאתם רוצים לכונן שלום? ברגע שבו הם יפסיקו לירות, ברגע שבו הם יתפרקו מנשקם, הסיפור יסתיים. הכל ייעלם כלא היה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חייב להודות, לדבר הוא יודע
איציק | 15-07-2014 19:34