הרבנות הראשית: מהפכה בכשרות מוצרי החלב

הרבנות הראשית: מהפכה בכשרות מוצרי החלב

העלייה במחיר מוצרי החלב: בחודשים האחרונים פועל צוות משותף לאוצר ולרבנות במטרה להקטין את השפעת הכשרות על יוקר המחיה בישראל - וזאת כחלק מהמהלך הרוחבי המתקיים באוצר לבדיקת הגורמים ליוקר המחיה בישראל ולמניעתם

author-image
הרבנות נאבקת בעליית מחירי מוצרי החלב
  מוצרי חלב. הרבנות הראשית מנסה להוזיל את המחירים (צילום: פלאש 90)

הרבנות הראשית לישראל תאשר מספר גדול יותר של גופי כשרות בחו"ל ותקים ועדה לבחינת פתרונות טכנולוגיים להוזלת הפיקוח על חלב מחו"ל, במטרה להגביר תחרות ולהוזיל את יוקר המחיה. כך הוחלט בפגישה בה נועדו הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מנכ"ל המשרד לשירותי דת ומנכ"ל הרבנות הראשית אלחנן גלט, נציגי משרדי האוצר, הכלכלה ושירותי דת, יחד עם עובדי אגף הכשרות ברבנות הראשית לישראל.

בחודשים האחרונים פועל צוות משותף לאוצר ולרבנות במטרה להקטין את השפעת הכשרות על יוקר המחיה בישראל – וזאת כחלק מהמהלך הרוחבי המתקיים באוצר לבדיקת הגורמים ליוקר המחיה בישראל ולמניעתם.

נתונים שהוצגו בישיבה מראים כי פערי מחיר משמעותיים קיימים במוצרי החלב בין ישראל לחו"ל. לכן הוחלט לבחון את התאמתם של פתרונות טכנולוגיים כמו מצלמות אשר יאפשרו למשגיח לפקח מרחוק על הנעשה במספר מחלבות.

בנוסף, נטען שההיצע הנמוך של גופי כשרות בחו"ל המוכרים על ידי הרבנות הראשית מקטין תחרות ומוסיף עלויות. הרב הראשי הודיע לנציגי האוצר כי מזה כמה חודשים נעשית ברבנות עבודת מטה שתכליתה להבהיר את הקריטריונים להכרה בגופי כשרות מחו"ל, ומאידך להגביר את הפיקוח עליהם. באמצעים אלה ניתן יהיה להגדיל את התחרות ביניהם ולהקל על היבואנים.

הרב לאו: "המאבק להוזלת יוקר המחיה חשוב לכולנו. אנו משתפים פעולה בחפץ לב בכל מקום שבו ניתן להוזיל את עלויות ההשגחה בלי לפגוע בהלכה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הזדמנות פז להגמל מחלב האם של בעל חיים אחר
חיים | 25-06-2014 14:31