מפיצי 'מקור ראשון' בשביתה: לא תהיה חלוקת עיתונים ועלונים - סרוגים

מפיצי 'מקור ראשון' בשביתה: לא תהיה חלוקת עיתונים ועלונים

ב'ישראל היום' מבקשים להעביר את מפיצי עיתון 'מקור ראשון' לחברה קבלנית ולקצץ ב-75% את משכורתם. העובדים הודיעו על שביתה ולא יחלקו השבוע את העיתונים ועלוני השבת

author-image
מפיצי 'מקור ראשון' בשביתה: לא תהיה חלוקת עיתונים ועלונים

עובדי ההפצה של מקור ראשון שובתים ולא יחלקו הערב (ה') את העיתון למנויים ואת עלוני השבת לבתי הכנסת.

כזכור עיתון 'מקור ראשון' בבעלות שלמה בן-צבי נקלע לקשיים כלכליים ונמכר לעיתון 'ישראל היום' בבעלות איש העסקים שלדון אדלסון. החלק העיקרי של תנאי המכירה, כפי שאישר בית המשפט המחוזי בתל אביב היו שמירה על זכויותיהם של העובדים ותנאי העסקתם.

אלא שבצעד חד צדדי ב'ישראל היום' מנסים להעביר את עובדי ההפצה לחברה קבלנית תוך הרעת תנאיהם. עד היום עבדו המפיצים ישירות דרך 'מקור ראשון' וקיבלו את משכורתם באופן ישיר מהעיתון עצמו. כעת עם המעבר ל'ישראל היום' מבקשים הרוכשים להעביר את המפיצים לחברת ההפצה "אינטלקט"2014, חברה שהוקמה בשנה האחרונה, וזאת בניגוד לשאר מפיצי ישראל היום – אותם דיילים בסרבלים אדומים המחלקים את העיתון במקומות מרכזיים – המועסקים דרך חברה בעלת שם דומה: "אינטלקט".

עובדי ההפצה נדרשו לחתום על חוזים חדשים עם חברת אינטלקט 2014, אך בהתערבות ההסתדרות הלאומית סרבו למהלך. בישראל היום שיגרו שליחים עם החוזים החדשים לביתם של המפיצים, כדי שאלה יחתמו, אך רובם של העובדים עמדו בסרובם.

דוד, אחד מעובדי ההפצה אמר לסרוגים, כי מדובר במהלך נבזי של ישראל היום. "עד היום עבדתי בחלוקה של 170 עיתונים בכל שבוע וקיבלתי משכורת של 2,500 שקל. בחוזה החדש הציעו לי משכורת חודשית של 600 שקל, עבור אותה עבודה".

החשש הנוסף של העובדים הוא כי 'אינטלקט2014' היא "חברת קש" שתפעל למשך התקופה בה התחייבו בפני בית המשפט להעסיק את העובדים ובעוד מספר חודשים החברה תיסגר והעובדים יפוטרו בלא תנאים ובלא כתובת אליה ניתן לפנות לפיצויים.

מייל הסתדרות

ההסתדרות הלאומית מודיעה על השביתה

העובדים בגיבוי ההסתדרות הלאומית, מסרבים בינתיים לחתום על החוזים החדשים והודיעו כי לא יחלקו השבוע את העיתונים למנויים ולא יפיצו את עלוני השבת בבתי הכנסת. כבר בשבוע שעבר הורגשו שיבושים בהפצות בעיקר באזור הצפון, בו העובדים יותר מאוגדים.

בחברת אינטלקט המפיצה את 'ישראל היום', ניסו בשבוע שעבר להלחם בשביתה על ידי גיוס עובדים חד פעמיים להפצות העיתונים. במועדה שמתפרסמת הבוקר בדף הפייסבוק של החברה, מציעים סכום של 350 ש"ח עבור הפצה חד פעמית של עיתונים בישובי הצפון, מחדרה וצפונה דרך זכרון יעקב בנימינה,  חיפה והקריות, הגליל התחתון (נצרת, הושעיה), נהריה ועוד.

"הם מציעים 350 ש"ח לערב אחד כשלי הם הציעו 600 שקל לחודש שלם. הם מנסים לשבור את השביתה, אבל בינתיים לא מצליחים", אומר לנו דוד.

אינטלקט

צעד שובר שביתה? מודעת הדרושים מהיום (צילום מסך)

בשיחות עם מחלקים מאזור המרכז הם אומרים כנראה לא תורגש השביתה, בגלל הסדר עם המפיצים אך באזורי יו"ש והדרום, ככל הנראה גם ינקטו העובדים בעיצומים.

לפני כחודשיים בשיא המשבר של 'מקור ראשון' השביתו העובדים את חלוקת העיתונים והעלונים למשך שבוע, בגלל עיכוב של שלושה חודשים במשכורות. בעקבות הכתבה הגיעו העובדים להסכם וקיבלו התחייבות כתובה על תשלום המשכורות, ולכן בסופו של דבר חולק העיתון ברוב האזורים.

ביקשנו את תגובת 'מקור ראשון' ו'ישראל היום' לידיעה והם השיבו כי "הנושא בבדיקה" ומאוחר יותר מסרו כי הם מסרבים להגיב.

מישראל היום נמסר: "חברת אינטלקט, אשר מבצעת את ההפצה עבור ישראל היום נשכרה על ידה לבצע את ההפצה של מקור ראשון,  ובמסגרתה נקלטים עובדי ההפצה של מקור ראשון. לעובדי ההפצה של מקור ראשון הוצעו הסכמי עבודה עם תנאים טובים משהיו להם. לצערינו  קבוצה קטנה מצפון הארץ , שמטרתה לפגוע בהפצה של מקור ראשון , היא שמחוללת סערה בכוס מים. ההפצה בכל רחבי הארץ מתקיימת כסדרה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
איתכם במאבק
מנוי מירושלים | 12-06-2014 13:42
בשבוע שעבר היו בעיות בחלוקת העיתון, כאשר פנינו לשירות הלקוחות הוסבר לנו בגמגום שיש החלפות של שליחים. עכשיו אני מבין את הכל, הגיע הזמן שגם המערת של העיתון תתמוך בכם. כל הכבוד
2
גם איתכם במאבק.
מיכל מפ"ת | 12-06-2014 14:00
3
בשורה טובה לשומרי התורה והמצוות
| 12-06-2014 14:15
כל בוקה ומבולקה שמתקיימת בתוככי המחנה הימני האנטישמי ובפרט בשופר המשמש כגדול המסיתים נגד הציבור החרדי מתקבל בברכה, בהנאה צרופה ובקורת רוח מרובה אצל שארית הפליטה - שומרי התורה והמצוות בארה"ק הנשלטת תחת משטר הרשע הציוני