הרב אבינר: כספי הקרן לידידות - עבודה זרה - סרוגים

הרב אבינר: כספי הקרן לידידות – עבודה זרה

את הדברים אמר הרב שלמה אבינר לסרוגים על רקע סוגיית התרומות המגיעות מהקרן לגופים רבים בישראל. על תופעת קבלת התרומות מגויים: "גובל במחלת נפש"

author-image
הרב אבינר: כספי הקרן לידידות - עבודה זרה
  "כסף נוצרי שהוא בעצם כסף של עבודה זרה". הרב שלמה אבינר (צילום: פלאש 90)

בעקבות חוסר הודאות הרב האופף את מעמדם ההלכתי של הכספים הרבים המגיעים מהקרן לידידות לגופים רבים בישראל, ועל רקע ההיתר ההלכתי של הרב דוד סתיו, שניתן לפני מספר שעות, לפיו אין בעיה להשתמש בכספי הקרן, אומר הרב שלמה אבינר, בניגוד לפסק של הרב סתיו, כי "אסור כלל וכלל להשתמש בכספי הקרן".

לשאלת סרוגים האם העובדה שהקרן אינה מתערבת בתכנים שמועברים על ידי הגופים הנתרמים על ידה מתירה שימוש בכסף, עונה הרב כי "מדובר בכסף נוצרי שהוא בעצם כסף של עבודה זרה, והרי יש איסור ליהנות מעבודה זרה".

"מלבד עניין העבודה הזרה", מוסיף הרב אבינר, "קיימות שתי בעיות נוספות חמורות. האחת היא הבעיה ההלכתית החמורה לקבל כסף מגויים. ההלכה מתירה זאת רק במצב של פיקוח נפש. איזה מצב של פיקוח נפש יש פה? אנחנו מדינה עשירה, מוצלחת ומפותחת, ולא צריכים לקבץ נדבות מגויים. זה ביזיון שאנו מקבצים נדבות מגויים".

הבעיה השנייה לפי הרב שלמה אבינר מקורה "בתופעה מדאיגה שהולכת וצוברת תאוצה", לדבריו. "יש מגמה כוללת בנצרות להתחבב עלינו על ידי כספים ובכך להחליש את ההתנגדות הטבעית שלנו לנצרות ולפלס אלינו את הדרך".

בהמשך דבריו מציין הרב שלמה אבינר כי היחס של הקרן לידידות כלפי מדינת ישראל אינו כפי שאנו חושבים: "הקרן מפיצה בארה"ב מידע שגוי בכדי להציג אותנו כמדינת עולם שלישית שתושביה מסכנים הזקוקים לתרומות. אנו לא קבצנים ולא מסכנים", קובע הרב נחרצות, וחותם באמירה כי "התורם הגדול ביותר של מדינת ישראל הוא מדינת ישראל עצמה. והחיזור והשנורר אחרי כספי הגויים גובלים ממש במחלת נפש".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בגלל האמת שלו הוא נרדף ע"י משפחת השקר ואוהבי הממון
אשרינו שיש לנו רב כזה | 11-06-2014 21:33
2
אני לא מבין, למה הוא מתעקש? הרי הסבירו שאין בעיה...
שלומי | 11-06-2014 22:29
מוזר ומריח לא טוב.
3
הנצרות ביחוד האוונגליסתים הם המחנק הגדול ביותר של היהדו
פלוני | 12-06-2014 1:33
צריך להבין את הדגש השני שכתב הרב ההתחבבות של הנצרות עלינו זו ה סכנה הכי גדולה שהרי הנצרות היא המחנק שלנו עם המפגש הישיר עם דבר ה' המלחמה האמיתית היא איתם לא עם הערבים אלא עם עשיו שמתחבב אליך ובכך נותן לגויים לגיטמציה להמשיך בשקר הזה במקום להבין את האמת שהיהדות מציגה ואם אנו מקבלים מהם היחס אליהם מתעדן ובכך נותנים לגיטימיות לשקר הזה
4
כל הכבוד לרב על הדברים
מני | 12-06-2014 7:51
חבל שהרב מלמד מסכים לקבל את הכסף הזה. אני שמח שאני לא תלמיד שלו
5
ממשלות ישראל אשמות בצורך להזדקק להם!
רמי | 12-06-2014 9:02
בגלל מדיניותה האכזרית של ממשלה זו וקודמותיה במיוחד בראשותו של רה״מ הנוכחי. יש לגנות בכל מילות גנאי את מדיניותה הכלכלית של הממשלה וגם של שני שותפותיה העיקריים, קרי: לפיד ובנט, שאינם עושים דבר (לפחות שנראה לעין ומורגש אצל האזרח) כדי לשנות שינוי רציני ומשמעותי את האכזריות של ממשלת הרשע הזו!
6
לשלומי מ-2
| 12-06-2014 10:50
מי שמריח לא טוב זה אלו שאמרו שמותר כאשר בהלכה מפורשות כתוב שאסור!
7
שום רב לא התמודד עם הטענות הכתובות כאן
| 13-06-2014 12:44
זה עניין גדול ומסובך הרבה יותר מאשר "נתרם כסף לחלק מהזמן לקייטנה,האם מותר לשלוח את הילד" צריך רוחב דעת וראייה לטווח רחוק ,כדי לפסוק בעניין זה.ואת זה עשו הרב מרדכי אליהו זצ"ל הרב אברהם שפירא זצ"ל הרב עובדיה יוסף זצ"ל הרב אלישיב זצ"ל והרבנות הראשית.