בית הלל: "לקבל את האפיפיור בצורה יפה"

בהודעה שהוציא הארגון נאמר כי למרות משקעי העבר עם הכנסיה הקתולית: "חובתנו לנהוג כלפי האפיפיור פרנציסקוס המגיע לארצנו בדרך ארץ ובדרכי שלום"

בית הלל: "לקבל את האפיפיור בצורה יפה"
  למרות המשקעים, לקבל בסבר פנים יפות (פלאש90)

ארגון רבני בית הלל הוציא היום הודעה מיוחדת לרגל בואו של האפיפיור פרנציסקוס לביקור בישראל. "היסטוריה ארוכה, וברובה כואבת, יש לעם ישראל עם הכנסייה, ולא כל הפצעים הגלידו." כותבים בארגון, אך מיד מסייגים: "עם זאת, בעשרות השנים האחרונות, נעשו צעדים חיובים רבים על ידי הכנסייה ביחסה ליהדות בכלל ולמדינת ישראל בפרט. אישיותו  של האפיפיור פרנסיסקוס מבטיחה המשך בכיוון זה, ברוח הדברים שנשא בקיץ האחרון: "נוצרי אינו יכול להיות אנטישמי כיוון שבליבו של כל נוצרי שוכן יהודי".

למרות היחסים המתוחים כלפי הכנסיה הקתולית הם קוראים להתייחס לביקור באדיבות ובסבר פנים יפות: "אנחנו מצפים ליום בו האפיפיור יבקש סליחה על חטאי הכנסייה כלפי היהודים במהלך ההיסטוריה, ישעה את הקדשת פיוס השנים עשר, ויוביל את הוותיקן לאימוץ מדיניות דיפלומטית מאוזנת יותר כלפי מדינת ישראל. ברם, כל זה אינו מונע במאומה את חובתנו לנהוג כלפי האפיפיור פרנציסקוס המגיע לארצנו בדרך ארץ ובדרכי שלום. עלינו לקבלו בסבר פנים יפות."

בהתייחס לדברים שהתפרסמו באתר סרוגים לפיהם אסור להסתכל בפניו של האפיפיור ויש לכנותו בכינוי גנאי כותבים בבית הלל: "יש להיזהר מאמירות בלתי אחראיות, אשר בעולם המתוקשר שלנו עשויות להבעיר אש דרך הרשתות החברתיות ברחבי העולם, ולסכן קהילות יהודיות בתפוצות."

בסוף המכתב מובאות ציטטות לפיהן "הרמב"ם ראה חיוב בקיומן של הנצרות והאיסלם" וכן מדברי הרב קוק שכתב על החשיבות ביחס חיובי כלפי הדתות האחרות.

את הקריאה מסיימים בית הלל בציטוט נוסף מדבר הרב קוק: "בדור של גאולה בו זכינו להיות עם חופשי בארצנו ואיננו נתונים יותר תחת שליטת דתות אחרות והשפעתן, יש להדגיש את הפן הזה של עולם התורה ביחס לדתות האחרות "וצרות העין הגורמת לראות בכל מה שחוץ לגבול האומה המיוחדת, אפילו אם הוא חוץ לגבול ישראל, רק כיעור וטומאה, היא מהמחשכים הנוראים שגורמים הריסה כללית לכל בנין הטוב הרוחני, שכל נפש עדינה מצפה לאורו" (הרב קוק, מידות הראי"ה, אהבה)

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
עיוות וחוצפה
אבנר | 25-05-2014 11:02
מינימום של ישרות זה לא להביא ציטוטים מחוץ להקשרם. ברור לכל בר דעת שקורא את דברי הרב קוק, שהוא לא דיבר על הנצרות. דרך ארץ בסיסית הייתה מחייבת להזכיר את כל מאות המקומות שהרב קוק מדבר בחריפות על הנצרות והקשר עימה.
2
וגם אם אפשר, לנשק לו את הרגליים
צופה מהצד | 25-05-2014 11:04
3
מה אתם רוצים מהרב קוק זצ"ל?
רענן | 25-05-2014 11:08
מדוע אתם משתמשים תדיר בשמו של הרב קוק כחומר ביד היוצר למען ההשקפות הכוזבות שלכם?
4
בית הלל - אל תדאגו לנו, תודה.
יהודי, אנוורפן | 25-05-2014 11:15
רפיסות מזמינה דריסה. תרימו ראש, וזהו.
5
"לא כל פיצעי העבר הגלידו?"
אתם רציניים? | 25-05-2014 11:25
"משקעי העבר"? אני שפוט בהלם. אתם בטוחים שאתם מכירים את ההיסטוריה של הנוצרים, במיוחד הקתוליים?
6
תנועה רפורמית
יאיר | 25-05-2014 12:15
בית הלל הינם יהודים 'מתקדמים'= רפורמים לכל דבר.
7
בבית אל בתי הספר לא יקבלו כספי נוצרים בהתאם לפסק
רב הישוב הרב אבינר | 25-05-2014 12:32
על כל הישובים ובתי ספר להכריז בבירור שפעילות הארכת בית הספר אינה ממונת מכספי נוצרים. זו צו השעה לדחיית מסע צלב הכסף
8
ביקור העפיפון
רונית | 25-05-2014 17:00
האפיפיור הוא אדם רשע מסיונר כמו אלה שנמצאים בבית הלל אולי כדאי שהם יחזרו יחד עם האפיפיור לכנסיה שלו ושם הם יהפכו להיות נוצרים ומסיונרים כמוהו
9
"ברוך הבא, הוד קדושתך"...
מאיר | 25-05-2014 20:32
כך אמר ראש הממשלה, בשם כולנו. לזה התכוונתם, רבני בית הלל? מתי לאחרונה רוה"מ דיבר כך או קרוב לכך אל רב יהודי?
10
"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"
יהודה כהן | 25-05-2014 21:54
זה מה שיש להגיד על בית חילל
11
הצלתם אולי את מעט הכבוד העצמי של הציונות הדתית
תודה לכם בית הלל - ברצינות | 25-05-2014 22:21
כמה מתלהמים, הקצף ניתז מפיהם כאילו הגאולה תלויה בזעקות השבר של הרבנים, שבמקרה הטוב פשוט מנותקים מזה שהעולם כבר לא מנסה לרדוף את רוצחי ישו ובמקרה הרע צבועים כי כשצריך הם מתגאים בבוא כל העמים ללמוד מעם ישראל. חלס, מספיק להוכיח לעם ולעצמנו שאיננו ראויים להנהגת העם וללקיחת אחריות לאומית. בנט, אלה רבניך, איתם בחיים לא תוכל "לשבת ליד ההגה".
12
ואנשי הלל רעים וחטאים לד' מאוד
| 26-05-2014 20:24
הקב"ה בוכה ואומר... על כבודכם מחיתם על כבודי לא מחיתם - מחאה גלויה נגד שמואליק רבינוביץ שעשה מעשה נבלה שאיפשר לאפיפיור The Pope להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעודו.הנבלה סרוחה שאיפשר לאפיפיור-pope (אבי אבות הטומאה) להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעוד שמולו ולא כיסה את הצלב, אם הוא לא היה מכסה את הצלב במקום כלשהו וכך גם בכותל, זה היה כואב לי מאוד על שמאפשרים לו להתייצב ככה מול הכותל המערבי אבל לא הייתי בא בטענות לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, הוא היה בודאי טוען כי אין בכוחו לעשות כאן דבר.אבל כשמצאנו כי הוא כיסה את הצלב בהר הבית בשל כבוד למוסלמים ואף כיסה את הצלב כשהוא היה מול פני הרב שמואל רבינוביץ ומול הציבור היהודי שם, אבל כאשר התייצב מול הכותל המערבי שם הוא היה עם הצלב ושמואל רבינוביץ לא הבין כי עליו היה למחות מחאה גדולה? מפני שיש בכך חילול ה’ ופגיעה קשה בכבודו של קודשא בריך הוא, כאילו על כבודו של רב הכותל צריך לכסות את הצלב אך על כבודו של הקדוש ברוך הוא כאן זה לא משנה כלל, זה מעשה שחייב לזעזע כל יהודיאם הייתי שם לא רק שהייתי מוחה בכל כחי, הייתי קם ועוזב את המקום תוך גילוי דעת, כי כבודו של הקב”ה קודם לכבודו של רב הכותל-שמואליק, ואדרבה, לכסות היה צריך גם כאן וגם כאן, אי הצבת תנאים מוכיח כי משהו חולה מאוד בכח היהודי. המוסלמים הציבו תנאי קודם למעשה שאם הוא בא להר הבית עליו לכסות את הצלב והוא אכן עשה כך, ואילו בכותל המערבי מותר לו לבא עם צלב על דבר שכזה ציפיתי שנשמע קול מחאהאני כאן מוחה מחאה גדולה: אני רואה בזה מעשה חמור חילול ד’ ופגיעה קשה וגסה בקדושת המקום ובקב"ה, ואעיר כאן לרבה של הכותל, בתפקיד שלך יש הרבה רגעים לא נעימים, ואם אתה רב אמיתי היה עליך להוכיח זאת כאן, כשלא נעים, זה היה מרים אותך ומוכיח כי אתה ראוי לתפקיד, להתחנף להתרפס לשחק מה יפית בפני מבקשי נפשנו בפני עבודה זרה, ככה נהגו מי שגרמו שאלפים ורבבות הובלו לשחיטה.וידוע לנו שאתה (שמואליק) הוא זה שרוצה ששליטת "מירון" דהיינו מקום הקדוש של הרשב"י שיעבור למדינה הטמאה - מדינת איזראל ר"ל, לעשות דבר כזה שייך רק לערב-רב. וד"ל!!!!!
13
ברוך???
| 26-05-2014 21:06
השכינה שצועקת על עלבונה. הקב"ה בוכה ואומר... על כבודכם מחיתם על כבודי לא מחיתם - מחאה גלויה נגד שמואליק רבינוביץ שעשה מעשה נבלה שאיפשר לאפיפיור The Pope להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעודו.הנבלה סרוחה שאיפשר לאפיפיור-pope (אבי אבות הטומאה) להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעוד שמולו ולא כיסה את הצלב, אם הוא לא היה מכסה את הצלב במקום כלשהו וכך גם בכותל, זה היה כואב לי מאוד על שמאפשרים לו להתייצב ככה מול הכותל המערבי אבל לא הייתי בא בטענות לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, הוא היה בודאי טוען כי אין בכוחו לעשות כאן דבר.אבל כשמצאנו כי הוא כיסה את הצלב בהר הבית בשל כבוד למוסלמים ואף כיסה את הצלב כשהוא היה מול פני הרב שמואל רבינוביץ ומול הציבור היהודי שם, אבל כאשר התייצב מול הכותל המערבי שם הוא היה עם הצלב ושמואל רבינוביץ לא הבין כי עליו היה למחות מחאה גדולה? מפני שיש בכך חילול ה’ ופגיעה קשה בכבודו של קודשא בריך הוא, כאילו על כבודו של רב הכותל צריך לכסות את הצלב אך על כבודו של הקדוש ברוך הוא כאן זה לא משנה כלל, זה מעשה שחייב לזעזע כל יהודיאם הייתי שם לא רק שהייתי מוחה בכל כחי, הייתי קם ועוזב את המקום תוך גילוי דעת, כי כבודו של הקב”ה קודם לכבודו של רב הכותל-שמואליק, ואדרבה, לכסות היה צריך גם כאן וגם כאן, אי הצבת תנאים מוכיח כי משהו חולה מאוד בכח היהודי. המוסלמים הציבו תנאי קודם למעשה שאם הוא בא להר הבית עליו לכסות את הצלב והוא אכן עשה כך, ואילו בכותל המערבי מותר לו לבא עם צלב על דבר שכזה ציפיתי שנשמע קול מחאהאני כאן מוחה מחאה גדולה: אני רואה בזה מעשה חמור חילול ד’ ופגיעה קשה וגסה בקדושת המקום ובקב"ה, ואעיר כאן לרבה של הכותל, בתפקיד שלך יש הרבה רגעים לא נעימים, ואם אתה רב אמיתי היה עליך להוכיח זאת כאן, כשלא נעים, זה היה מרים אותך ומוכיח כי אתה ראוי לתפקיד, להתחנף להתרפס לשחק מה יפית בפני מבקשי נפשנו בפני עבודה זרה, ככה נהגו מי שגרמו שאלפים ורבבות הובלו לשחיטה.וידוע לנו שאתה (שמואליק) הוא זה שרוצה ששליטת "מירון" דהיינו מקום הקדוש של הרשב"י שיעבור למדינה הטמאה - מדינת איזראל ר"ל, לעשות דבר כזה שייך רק לערב-רב. וד"ל!!!!! יש לך רישעות שהורסת את הדת, זו נפילה קשה לעם היהודי ברוחניות, ממש חלק מערב רב, רפורמים, משיחיים, נוצרים, מוסלמים, גויים וכו'היה עדיף למות בשואה ולא לעלות לכאן ולהתקלקל ממך בטומאה כזו, ובאין סוף קלקולים שהעניקו השלטונות הציונות, בימי העליה ועד היום הזה לא פסקו כלל!לצערינו הרב: לגוי הזה יש יותר חן ורוחניות מאשר לרוב הרבנים שהם נציגי המדינה הציונות שלנו.
14
"שרא ליה מריה ל(בית) הילל" (סנהדרין צט.)
| 27-05-2014 9:26
רש"י שם: "ימחול לו הקדוש ברוך הוא, שאמר דברים אשר לא כן". (לבית הלל איני בטוח שימחול)