המדריך למנפנף: כל הטיפים והמתכונים שאתם צריכים לעצמאות

המדריך למנפנף: כל הטיפים והמתכונים שאתם צריכים לעצמאות

לכבוד חגיגות ה-70, מדור האוכל של סרוגים מגיש לכם את המדריך המלא למנפנף. החל משלב בחירת הבשר ועד להדלקת המנגל ומה עושים עם הדיאטה? • צפו עכשיו במתכונים ובטיפים שיעשו לכם חג עצמאות שמח במיוחד

המדריך למנפנף: טיפים ומתכונים לחגיגות ה-70
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בכל יום העצמאות, גודשים את הפארקים המוני ישראלים, כדי לקיים את מצוות היום- 'על האש' בבחינת כל המרבה הרי זה משובח. אומנם עדין לא ברור המקור למסורת הזו, אבל זה ממש לא מה שאמור להפריע לנו הישראלים, לאמץ אותה בחום ולקיים אותה בהידור רב.

אז לכבוד חגיגות ה- 70 למדינת ישראל, אספנו לכם טיפים, עצות ומתכונים שישדרגו לכם את "מצוות היום" ויעזרו לכם להדליק את המנגל במהירות ובקלות.

לפני הכול: איך בוחרים בשר?

הישראלים אוהבים לצלות כל סוג בשר אפשרי על האש. החלקים הפופולריים ביותר הם ככל הנראה חלקי אנטריקוט, פרגיות וכנפיים. גם קבבונים והמבורגרים תוצרת בית מתקבלים בברכה, ויש שמרחיקים לכת וצולים דגים טריים על הגריל. אבל ללא ספק יש כמה נקודות חשובות שצריך לדעת רגע לפני שממלאים עגלה.

01

מקיימים בהידור את מצוות היום (צילום: פלאש 90)

כשמדברים על בחירת בשר, אוטומטית נכנס אפקט הטעם. יש כאלה שמחבבים יותר פרגיות, אחרים יעדיפו דווקא בשר אדום עסיסי. מבחינת זמן ההכנה, דגים ייצלו בפרק הזמן הקצר ביותר. גם עופות (בעיקר כנפיים, חזה עוף ופרגיות) יהיו מוכנים במהירות. לבשרים דרוש זמן רב יותר, ומומלץ לרכך את הנתחים במרינדה שעות לפני הצלייה על המנגל.

אבל לא רק הטעם קובע, אלא גם המחיר. מחירי הבשר נעים בין כמה עשרות שקלים לק"ג, ויכולים לזנק עד למאות שקלים. תלוי בטיב הנתח, בטריות שלו וגם ברשת המזון שבו אתם עורכים את הקניות.

למבקשים לחסוך בהוצאות, ניתן לבחור בכנפיים (10 – 17 ש"ח לק"ג), בחזה עוף (30 – 45 ש"ח לק"ג) או בפרגיות ( 45 – 65 ש"ח לק"ג). ניתן לרכוש עוף שלם (14 – 25 ש"ח לק"ג) לחלק אותו ולצלות אותו על הגריל. התוצאה תהיה טעימה ומספקת.

אם אתם חובבי קציצות וקבבונים, ניתן לרכוש בשר טחון (35 – 60 ש"ח לק"ג), ולחפצים לשמור על המשקל ניתן לבחור בבשר הודו אדום או בחזה הודו טחון. גם עוף טחון יתקבל בברכה.

רשתות המזון השונות גדושות בימים אלה במבצעים שונים. מומלץ לעקוב אחר הפרסומים, לבחור את הרשת הזולה ביותר בהתאם לצרכים שלכם ולא להסס לפצל את הקנייה במידה וניתן להשלים מוצרים ברשת מתחרה תמורת חיסכון נאה.

עם ההכנה נכונה תצליחו להרים מנגל לתפארת מדינת ישראל (צילום: פלאש 90)

כל מה שאתם צריכים לדעת על המנגל שלכם

רגע לפני שתסתבכו עם ההדלקה ותתלבטו מה צריך לשים על המנגל קודם, קיבצו עבורכם טיפים ועצות שיעזרו לכם לצאת לידי חובת נפנוף בשמחה ובבטחה.

1. לפני תחילת הצלייה הקפידו על ציפוי שומני ברשת הצלייה, פעולה זו תמנע הדבקות של המזון לרשת הצלייה. לאחר מכן, חממו את הגריל לרמת החום הגבוהה ביותר. כמו כן הקפידו בין שימוש לשימוש, להקפיד על ניקוי והמסת השומנים מהגריל, לשם כך מומלץ להשתמש בשיטה המסורתית עם בצל טבול בשמן.

2.חשוב להפשיר את הבשר לפני הצלייה. הנחת בשר קפוא על גבי רשת הצלייה תגרום לרשת נזק. בנוסף חשוב להתאים את הטמפרטורה לסוג הבשר.

3. כדי להבטיח צלייה אחידה כדאי לבשל יחד חלקים זהים. מנעו התלקחות על ידי קיצוץ עודפי שומן והימנעות מבישול בטמפרטורה גבוהה מאוד. בצורה כזו הבשר יצלה באופן אחיד וללא חלקים שרופים

(צילום:yaakov Naumi/Flash90)

4. עדיף לבחור מדליק פחם בצורת קוביות, בניגוד לנפט הוא אינו מתפרק ואינו מדיף ריח. לצפייה בשיטה מהירה להדלקת המנגל לחצו כאן

5. לא מומלץ לנקב או לדקור מזון בזמן שהוא מתבשל על הגריל, פעולה זו גורמת לייבוש הבשר.

6. מומלץ לתבל באמצעות מלח רק לאחר הבישול, פעולה זו תמנע התייבשות הבשר. תיבול הבשר ברוטבי ברביקיו ורטבים המבוססים על סוכר יעשו רק בדקות האחרונות של הצלייה על מנת למנוע שריפה.

הטיפים באדיבות המומחים של המותג Coleman

דיאטה ביום העצמאות, יש דבר כזה?

בכל הקשור להיבט הבריאותי, עוף והודו עדיפים על בשר למעט חלקי בשר רזים במיוחד כמו פילה, סינטה ושייטל. החלקים הללו נחשבים ליקרים יותר, אבל אחוז השומן שהם מכילים נמוך מאוד ולכן ניתן ליהנות מהם וגם לשמור על המצפון נקי. החלקים הללו עדיפים אפילו על חלקי עוף נוטפי שומן כמו כנפיים.

אפשרות נוספת היא להשתמש בפרגיות. הפרגית היא למעשה הירך והפולקע ללא העור. אפשר לבקש מהקצב לנקות את החלקים השומניים והנה לכם נתח עוף נהדר עם מינימום אחוזי שומן.

נבחרת המתכונים ליום העצמאות

לכבוד יום העצמאות אספנו לכם את מיטב המתכונים שישדרגו לכם את המנגל. בונוס יש גם מתכונים טבעוניים, כך שאף אחד לא יישאר מקופח בחג הזה.

לצפייה במתכונים לחצו כאן

מתכון לקציצות בקר על האש 

מצרכים:
1 קילו בשר טחון
7 כפות פירורי לחם מתובלים
1 כפית אבקת שום
2 ביצים
3 כפות שמן זית
מעט 'ראס אל חנות'
מלח לפי הטעם
1 כפית רסק עגבניות

אופן ההכנה:

מערבבים את הבשר עם הביצים, פרורי הלחם והתבלינים היטב ומניחים במקרר לשעה. לאחר מכן יוצרים קציצות עגולות וצולים על האש.

קציצות בקר על האש (צילום:שטארסטוק)

מתכון לקציצות חזה עוף טחון 

מצרכים:
1/2 ק"ג עוף טחון מופשר
1/2 צרור פטרוזיליה
6 גבעולי בצל ירוק (החלק הירוק בלבד)
1 ביצה
1/3 כוס פירורי לחם
קורט פפריקה מתוקה
קורט כמון
מלח ופלפל

אופן ההכנה:

מערבבים את העוף הטחון עם הביצים, פרורי הלחם והתבלינים היטב ומניחים במקרר לשעה. לאחר מכן יוצרים קציצות עגולות וצולים על האש.

פרגיות בשמן זית ורוזמרין 

מצרכים:
10 נתחי פרגיות
מעט שמן זית
תבלינים: פלפל שחור, מלח גס ורוזמרין

אופן ההכנה:

משרים את נתחי הפרגיות עם שמן הזית והתבלינים עד הצלייה.

מתכון לכנפיים במרינדת קטשופ

מצרכים:

1 קילו כנפיים
למרינדה: תימין, 6 כפות קטשופ. 5 כפיות דבש, מלח

אופן ההכנה:

חוצים את הכנפיים לחצי, מערבבים את חומרי המרינדה היטב, ומשרים עד לצלייה.

מסדר כנפיים (צילום:שטארסטוק)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו