העיתונאי בועז ביסמוט סייר בשומרון והתרגש - סרוגים

העיתונאי בועז ביסמוט סייר בשומרון והתרגש

עורך חדשות החוץ של "ישראל היום" בעז ביסמוט, סייר במועצה האזורית שומרון עם משפחתו והתרגש: "לא יכול להיות שיהודים לא יגיעו לראות פה את השורשים שלהם ולא יתרגשו. מקוה שביקורי יגרום לעוד אנשים לבוא"

author-image
העיתונאי בועז ביסמוט סייר בשומרון והתרגש
  בעז ביסמוט ומשפחתו בשומרון. ("שומרון- נעים להכיר")

תנופת הסיורים בשומרון נמשכת: העיתונאי והפרשן בועז ביסמוט, ראש דסק החוץ של העיתון "ישראל היום", סייר השבוע בישובים וב"מאחזים" בשומרון, כאורח מיזם הסיורים "שומרון – נעים להכיר" של המועצה האזורית שומרון.

ביסמוט, מבכירי הפרשנים והעיתונאים המשפיעים בישראל שכיהן בעבר גם כשגריר במאוריטניה, סייר בשומרון יחד עם אשתו רות ושני ילדיהם.

במהלך היום ביקר ביסמוט בישוב ברקן, במפעל ליפסקי שבאזור התעשיה ברקן, בישוב נופים, באיתמר ובחוות "גבעות עולם".

בראשית הסיור נועד ביסמוט עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה בלשכתו, שם נחשף למפות ולנתונים על ההתיישבות במועצה.

"התפקיד המרכזי שלנו הוא לגדול" – אמר מסיקה – "לבנות ולהקים בשומרון חברה טובה, עם קהילות חזקות ותעשיה מובילה. ההתפתחות בשומרון נעשית מול אתגרים רבים ולעיתים אף קשיים לא פשוטים, מהארץ ומרחבי העולם. מה שהכי חשוב זו החברה והקהילה שצמחה בשומרון, בזכותה אנו מצליחים לעמוד ביעדים אלו ולבנות חברה טובה ואיכותית עם קצב הגידול הגבוה בארץ".

באלון מורה צפו ביסמוט ובני משפחתו אל אתרי המורשת והתנ"ך מהר כביר יחד עם יו"ר עד מתיישבי השומרון בני קצובר, בחוות גלעד התכבדו האורחים בארוחת "על האש" וביקב "טורא" שברחלים נהנו מיינות השומרון המשובחים.

ביסמוט צפה יחד עם מדריך הסיור בועז העצני מהיחידה האסטרטגית מ"מצפה שלושת הימים" באיתמר על ים המלח והכינרת, ואילו מחוות גלעד צפה על תל אביב והים התיכון.

במהלך היום נפגש בועז ביסמוט עם מ"מ ראש המועצה יוסי דגן, האחראי על החינוך ומערך ההסברה של השומרון. ביסמוט, שכיהן בעבר בתפקיד שגריר ישראל במאוריטניה, קיבל סקירה מעמיקה על ההתיישבות ועל "משרד החוץ של השומרון" הפועל לשנות את התודעה על ההתיישבות בארץ ובעולם.

"האוייב הגדול של ההתיישבות הוא הבורות" – הסביר יוסי דגן – "ולכן אנו עמלים להביא את אזרחי מדינת ישראל ואת מעצבי דעת הקהל ומקבלי ההחלטות בארץ ובעולם לסיורים בשומרון. בשנים האחרונות ארחנו בשומרון 970 סיורי אנשי תקשורת, עיתונאים וח"כים, 3,300 אוטובוסים של מטיילי 'שומרון – נעים להכיר' ולמעלה מ-90 חברי פרלמנט מרחבי העולם. רובם של אלו שרואים את המציאות האמיתית בעינים מתחברים".

לאורך הסיור לא הסתיר בועז ביסמוט את התרגשותו מהנופים, מהישובים הפורחים ובעיקר מתושבי השומרון,

"אתה יכול להסכים, או לא להסכים" – סיכם ביסמוט את רשמיו- "אבל לא יכול להיות שיהודים לא יגיעו לראות פה את השורשים שלהם ולא יתרגשו לראות את השורשים. אנשים נוסעים להודו לראות את השורשים ואת ההוויה של ההודים, מבלי שהם מכירים בכלל את מה ששלהם כאן. אם הביקור שלי יגרום לעוד אנשים לבוא ולבקר בשומרון, עשיתי את שלי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אני בדרך להודו למצוא את השורשים שלי
מושיקו ל | 15-06-2017 18:46
כיפק היי לבועז ורות