רבני השומרון קובעים: תורת ישראל אוסרת על פגיעה בחיילי צה"ל - סרוגים

רבני השומרון קובעים: תורת ישראל אוסרת על פגיעה בחיילי צה"ל

וועד רבני השומרון ובראשם הרב אליקים לבנון הגיעו במהלך החג לחזק את הרב דודקביץ' רבה של יצהר ואת מזכירות יצהר באמירתם המפורשת כנגד פגיעה בחיילי צה"ל. הרבנים קבעו כי תורת ישראל אוסרת על פגיעה בחיילי צה"ל גם במאבק על שלמותה של ארץ ישראל. מצד שני קראו לממשלה שלא להרוס בתים או לפגוע במקומות קדושים.

author-image
רבני השומרון קובעים: תורת ישראל אוסרת על פגיעה בחיילי צה"ל
  רבני השומרון ביצהר (מועצה אזורית שומרון)

לאור העימותים הקשים ביצהר בין תושבי הישוב לחיילי צה"ל, החליטו רבני השומרון ובראשם הרב לבנון לעלות לביתו של רבה של יצהר, הרב דוד דודקביץ' בכדי לחזק אותו בימים אלו בעיקר לנוכח עמידתה של מזכירות הישוב ורב הישוב על דעתם כי אין לפגוע בכוחות הביטחון וכי הדבר מנוגד לדעתה של תורה.

לאחר המפגש ניסחו הרבנים מכתב בו כתבו: רבני השומרון מחזקים את ידיו של הרב דודקביץ שליט"א להמשיך בפעולות חיוביות של בניין הארץ, ע"פ דרכה של תורה, ש"דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום" [ע"פ סוכה לב ע"ב].

עוד הם הוסיפו: רבני השומרון קובעים באופן ברור שתורת ישראל אוסרת פגיעה בצה"ל, בחייליו וברכושו. גם מאבק על שלמותה של הארץ ומניעת הרס בתים, חייב להיעשות ע"פ דרכה של תורה.

מאידך הם הוסיפו: רבני השומרון קוראים למערכת הביטחון שלא לנקוט בפעולות דרסטיות שיש בהן חציית קוים אדומים, כדוגמת הרס בתים של יהודים או פגיעה במקומות קדושים. פעולות מעין אלא גורמות להעצמת הקיטוב בין מתיישבי השומרון ובין מערכת הביטחון ואין להם כל הצדקה מוסרית.

על המכתב חתם רב השומרון הרב לבנון ווועד רבני השומרון.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון בירך על הדברים ואמר: "התגייסות הרבנים לחיזוק מזכירות יצהר רבה של יצהר ורוב תושבי יצהר המתנגדים לפגיעה בחיילי צה"ל היא חשובה ומוכיחה את האחריות הרבה של הרבנים כלפי קהילותיהם בכל התחומים וגם בתחום חשוב זה שהוא היום קריטי להתיישבות".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו