הרב לאו: הנחיות לליל הסדר עבור חולי סוכרת - סרוגים

הרב לאו: הנחיות לליל הסדר עבור חולי סוכרת

חלק ממצוות הסדר כרוכות באכילת מאכלים מסוגים ובכמויות העלולים לפגוע בבריאותם של חולי סוכרת. להלן תשובת הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, בעניין קיום מצוות הסדר על ידי חולי סוכרת

הרב לאו: הנחיות לליל הסדר עבור חולי סוכרת
  הנחיות מיוחדות לליל הסדר. הרב לאו (פלאש90)

חולה סוכרת שמזריק זריקות מרובות של אינסולין או מקבל אינסולין בדרך משאבה, ולכן בודק את רמת הסוכר בדם כמה פעמים ביום ולפי זה מווסת את מינון של כל זריקה וזריקה, יכול לאכול את המצה ולשתות את מיץ הענבים כרגיל ויצטרך להזריק כמות קצת יותר גדולה של אינסולין בלילה לפי רמת הסוכר.

חולה המטופל ע"י דיאטה או כדורים או מנה או שתיים של אינסולין ליום, במנות קבועות מראש.

מצוות ארבע כוסות

חולה סוכרת יכול לצאת ידי חובתו בשתיית ארבע כוסות של מיץ ענבים. כל 100 סמ"ק מיץ ענבים יש בו פחות מ-70 קלוריות. לכן יכול לצאת ידי חובתו אם הוא שותה 3 כוסות הראשונות רוב רביעית כל אחת, והאחרונה רביעית שלם. יוצא, שאם הוא שותה 45 סמ"ק (דהיינו 32 סמ"ק) בשלוש הכוסות הראשונות ו-90 סמ"ק (דהיינו 63 קלוריות) לכוס הרביעי, הכל יסתכם בכ-160 קלוריות.

אפשר להקל במקרה הצורך שגם בכוס הרביעית ישתה רק רוב כוס.

מצוות אכילת מצה

בכל מצת מכונה יש כ-100 קלוריות, ואפשר להקל ששיעור כזית הנדרש הוא חצי מצת מכונה. אוכלים 3 פעמים כמות זו, הן באכילת המצה, הן בכורך, הן באפיקומן. לכן צריכים לאכול פחות קלוריות מהרגיל בתוך הסעודה (כגון תפוחי אדמה, אורז, וכו') כדי לקיים את מצות אכילת מצה.

חרוסת

על החרוסת אפשר לוותר, או לטעום קמצוץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו