גם השר כץ מתנגד לעסקת פולארד: "זה לא מוסרי" - סרוגים

גם השר כץ מתנגד לעסקת פולארד: "זה לא מוסרי"

שר התחבורה הצטרף למספר חברים בממשלה שהביעו התנגדות לעסקת שחרור האסירים תמורת פולארד: "אם ארה״ב רוצה לעשות מחווה אמיתית שתשחרר את פולארד ללא תנאי, שיחגוג את ליל הסדר וחג החרות כאן בישראל. כך נוהגת בעלת ברית"

גם השר כץ מתנגד לעסקת פולארד: "זה לא מוסרי"
  שר התחבורה. עסקה לא מוסרית (צילום: פלאש 90)

שר התחבורה, ישראל כץ, הביע הערב התנגדות לעסקה הנרקמת שתביא לשחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד מהכלא.

כץ הסביר: "אני מתנגד לעסקה המוצעת: שחרור מחבלים והקפאת ההתיישבות תמורת שחרור פולארד. כך לא נוהגים בין ידידים. זה לא מוסרי, זה לא נכון וזה גם לא הוגן כלפי פולארד".

לדברי כץ, "פולארד הקריב 29 שנים מחייו למען בטחון ישראל ואסור ששחרורו יזוהה עם סיכון חיי יהודים. כך לא מקדמים שלום. אם ארה״ב רוצה לעשות מחווה אמיתית שתשחרר את פולארד ללא תנאי, שיחגוג את ליל הסדר וחג החרות כאן בישראל. כך נוהגת בעלת ברית".

דבריו של השר כץ מתפרסמים על רקע ישיבת חירום של הנהלת מועצת יש"ע וראשי רשויות מוניציפליות ביהודה ושומרון, שעסקה בעסקת פולארד.

בישיבה ניסחו ראשי המועצות מכתב רשמי שמופץ בשעה זו לכל שרי הממשלה ובו נכתב "אנו ראשי הרשויות ביהודה ושומרון קוראים לך בעת הזאת לדרוש מראש הממשלה להימנע מכל סוג של הקפאה בירושלים ובהתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון. במידה ומהלך זה יובא להכרעתך אנו דורשים ומצפים שלא תיתן יד לאישורה של עסקה בזויה זו. אנו בטוחים שתדעו לא להיכנע לסחטנות הפלסטינית וללחצים והפיתויים האמריקאים, ותחזקו את ראש הממשלה בשמירה על ההתיישבות. אנו מצטרפים גם לדרישתם המוסרית והביטחונית של המשפחות השכולות שלא לשחרר את רוצחי יקיריהן".

בנוסף החליטו ראשי המועצות לפנות באופן ישיר לשרי הממשלה אליהם הם מקורבים אישית ולשכנע אותם להתנגד לתוכנית המוצעת. כפי שפורסם בסרוגים, כל ארבעת ראשי המועצות הגדולות ביו"ש הם חברי ליכוד ונחשבים לכח גדול במרכז הליכוד ובקרב המתפקדים, מה שיזכה למשקל גדול בפריימריז בתוך הליכוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו