חוקרים גילו לראשונה את תאי הגזים בטרבלינקה - סרוגים

חוקרים גילו לראשונה את תאי הגזים בטרבלינקה

מחנה ההשמדה בו נרצחו כ-900,000 יהודים הוחרב עד היסוד. כעת חוקרים הצליחו למפות את המחנה וחשפו את יסודות המבנה ששימש את תאי הגזים

חוקרים גילו לראשונה את תאי הגזים בטרבלינקה
  האנדרטה בשטח המחנה (פלאש90)

עדות חשובה לזוועות השואה באירופה.

קבוצה של ארכיאולוגים שחפרו באזור בו עמד מחנה ההשמדה טרבלניקה במזרח פולין, מצאו עדויות ראשונות לתאי הגזים ששימשו להשמדת כ-900,000 מיהודי פולין. החוקרים הצליחו למפות את המחנה וסבורים כי חשפו את יסודות המבנה בו חנקו הגרמנים את היהודים בגז.

טרבלינקה כמו סוביבור הוחרב על ידי הגרמנים בעקבות המרד שפרץ במחנה. כדי לטשטש את פעילותם ולמחוק את העדויות, פוצצו הגרמנים את המחנות (יחד עם מחנה בלזץ) ונטעו עצים במקום בו הוא עמד. בשנים האחרונות חוקרים ארכיאולוגים בשטחי המחנה ומוצאים שלדים של יהודים וכן ממצאים יהודים מובהקים כמו מגני דוד,  חפצי יודאיקה ועוד.

הממצאים של הארכיאולוגים מוצגים בסרט תיעודי שיצא לאחרונה לאור בשם "טרבלינקה: מכונת מוות של היטלר". אחת הארכיאולוגיות סיפרה לרשת NBC האמריקנית כי לא מדובר רק בעבודה מקצועית, אלא יש כאן גם מטען רגשי חשוב בעבורה.

בעבר פרסנו בסרוגים שחזור של מחנה טרבלינקה, אחד מהם מוצב במוזיאון לוחמי הגטאות, אך מדובר בשחזורים מתוך עדויות ולא מממצאים בשטח.

trablinka (Small)

דגם מחנה טרבלינקה במוזיאון לוחמי הגטאות (יח"צ)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צפו בניצול האחרון של מחנה ההשמדה טרבלינקה,
דויד | 31-03-2014 6:48
שמואל וילנברג, ורעייתו עדה, באיזה סייוט הם חיים תחת הצל של משטרת הזיכרון בארץ: "לזייף את ההיסטוריה?!" https://www.youtube.com/watch?v=KXSCD92WbRg