בשל הקשיים במקור ראשון: חוסר וודאות לגבי הפצת עלוני השבת - סרוגים

בשל הקשיים במקור ראשון: חוסר וודאות לגבי הפצת עלוני השבת

בעקבות הקפאת ההליכים במקור ראשון המוסף 'יומן' לא יצא השבוע. בשל הלנת שכרם של עובדי העיתון ובכללם מערך ההפצה קיימת אי ודאות בנוגע לחלוקת העיתון ועלוני השבת

author-image
בשל הקשיים במקור ראשון: חוסר וודאות לגבי הפצת עלוני השבת
  לא ברור אם יחולקו השבוע (באדיבות עמיעד טאוב)

הקפאת ההליכים במקור ראשון ומעריב שאושרה בבית המשפט לעבודה ביום שני עשויה לפגוע לא רק במנויי העיתון.

ביום ראשון לא הודפסה המהדורה היומית של מקור ראשון בהוראת ההנהלה, שמתכננת לבטל לחלוטין את המהדורה היומית המודפסת, למכור את מקור ראשון לחברת תכלת (בבעלות משפחת בן צבי) וכן למכור את אתר NRG שלפי דיווחיה מפסיד בכל חודש רבע מיליון שקל, למרבה במחיר. המוסף 'דיוקן' של מקור ראשון יאוחד עם 'סופשבוע' של מעריב ויכיל תכנים זהים. בעקבות המשבר, השבוע לא יודפס 'יומן' – המוסף הפוליטי של העיתון וגם 'דיוקן' יצא במהדורה מוקטנת.

אלא שבזה לא הסתיימה סאגת מקור ראשון. משכורת חודש פברואר לא שולמה לעובדי שתי המערכות, כחלק מהקפאת ההליכים, ומשכורתם של עובדי הפרילנס מעוכבת מזה מספר חודשים והערב הוצאו לחל"ת 183 עובדים של העיתונים ושל אתר NRG. עובדי העיתון ממשיכים לעבוד ולהוציא לאור את העיתון, אך חוסר הוודאות הגדול נוגע כעת למערך ההפצה.

עובדי המערך, המחלקים את העיתון בלילה שבין חמישי לשישי הם ברובם סטודנטים או צעירים והם מסרבים להמשיך את העבודה בלא שתשולם להם משכורתם. שביתת מערך ההפצה, תגרום לכך שגם אם יודפס העיתון הוא לא יגיע למנויים. לסרוגים נודע, כי מנויים שביקשו לבטל את המינוי נתקלו בסירוב בטענה שלא ניתן לבצע שינויים כספיים בגלל הקפאת ההליכים.

F101116GE01

ישר לגניזה? עלוני שבת (ארכיון פלאש90)

משמעות השבתת מערך ההפצה תשפיע לא רק על המנויים שלא יקבלו השבוע את העיתון, אלא גם על רובו הגדול של הציבור הסרוג, שספק גדול אם יזכו להנות השבת בבית הכנסת מעלוני השבת, שמופצים במערך ההפצה של מקור ראשון.

לסרוגים נודע כי עובדי מערך ההפצה של מקור ראשון שלא קיבלו את משכרותם, לא מתכוונים לחלק את העיתונים ואת העלונים השבוע, כך שגם אם יודפס העיתון ספק אם יופץ העיתון. "במסגרת כל הערפל אין כסף למשכורות, לא קיבלנו משכורת חודש פברואר וגם את חודש מארס אף אחד לא יודע אם נקבל, הבטחות כולם מפזרים לנו, אבל אין להן כיסוי. אנחנו עושים את העבודה הקשה, כולל בסופה שהייתה לפני כמה חודשים, בכל מזג אוויר אנחנו מחלקים. אבל העבודה היא בשכר ועל עבודה מקבלים תגמול נקודה. תבין מזה מה שאתה רוצה".

גורם הקשור לעלוני השבת אמר לסרוגים כי מערך ההפצה נמצא בידיו של הנאמן וכי יש לו את הכסף להפיץ את העלונים השבת.

במעריב לא ידעו להשיב לסרוגים האם יופץ העיתון השבת וכן איזה מן המוספים יודפסו ויחולקו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו