הרב סתיו לרב פנדל: היית משתתף בעצרת של שלום עכשיו?! - סרוגים

הרב סתיו לרב פנדל: היית משתתף בעצרת של שלום עכשיו?!

הרב דוד פנדל הסביר היום כי השתתף בעצרת כדי לתת כבוד לתורה, גם אם הוא לא מסכים עם המסר נגד צה"ל, הרב סתיו השיב: "אולי גם נלך להפגנות של נשות ווטש". האזינו

הרב סתיו לרב פנדל: היית משתתף בעצרת של שלום עכשיו?!
  הרב סתיו והרב פנדל (פלאש90 ויקימדיה)

האזינו לשיחה עם הרב סתיו והרב פנדל (באדיבות גלי ישראל)

יום לאחר עצרת החרדים נגד חוק השוויון בנטל, ועל רקע המחלוקת בציונות הדתית האם להשתתף בהפגנה, התראיינו היום (ב') ב'גלי ישראל' ראש ישיבת שדרות הרב דוד פנדל, שהשתתף עם תלמידיו בעצרת ויו"ר רבני צהר ורב הישוב שהם הרב דוד סתיו שפרסם קריאה שלא להשתתף.

המראיין קלמן ליבסקינד שאל את הרב פנדל: מה לראש ישיבת הסדר בעצרת שקוראת לא להתגייס בכלל?

אני מכיר את הפסוק הן אל כביר לא ימאס תפילת רבים, כשצעקנו יחד הסתכלתי ימינה ושמאלה וראיתי ציבור גדול ויקר כזה שמתפלל בדביקות, זה פספוס לא להיות קשור ולא להיות חלק מזה. מישהו צריך להפסיק את מעגל השנאה.

ברור לי שבציבור החרדי יודעים שמי שלא לומד צריך להתגייס וגם אלה שלומדים ימצאו את מקומם. אנחנו היינו שם כעצרת תפילה. לתת כבוד לתורה, ולא ניתן שישסו ציבור נגד ציבור 'הפרד ומשול' ומחר ישסו נגדנו. אנחנו למדנו למצוא מכנה משותף וברור שהקריאה הזו אינה לדעתנו. הייתה תקופה ארוכה שמנסים להרעיב ולייבש את הציבור החרדי, אני מכיר ראשי כוללים שלא מסוגלים לשלם משכורות לאברכים.

אנחנו יודעים למצוא מכנה משותף עם החילונים, למרות שיש הרבה דברים שצורמים ובניגוד לקדשי ישראל, כי הם עושים דבר עצום ואנחנו רוצים להיות ביחד. אז בוודאי עם הציבור היקר הזה והיה שם משהו אדיר מעבר לעצרות כאלה ואחרות ואנחנו יודעים שהקריאה הזו היא לא עומק כוונתם.

לא מבין את הרב פנדל

הרב סתיו השיב על הדברים ואמר: "אני כל כך כועס, כל כך לא מבין את הרב פנדל שאני מאוד מעריך את מעשיו בשדרות, את היותו ראש ישיבה ותלמיד חכם. אני מנסה לדמיין את הרב פנדל הולך להפגנה של שלום עכשיו ואומר אני מפגין למען השלום, אבל אני רוצה גם את ארץ ישראל, אני רוצה את יהודה ושומרון. אולי גם נלך להפגנות של נשות ווטש ונגיד שאנחנו בעד זכויות אדם ורגישות מוסרית וזה שהם תוקפים את חיילי צה"ל זה לא רלוונטי.

הוא הלך למקום שבו לא מוכנים להגיד תפילה לשלום המדינה, ותפילה לשלום חיילי צה"ל. איך אפשר ללכת להפגנה שהכותרת שלה היא שמדינת ישראל מורדת בקב"ה, ללכת להפגנה שמשווה את מדינת ישראל שרוצה להכריח את בניה לשרת בצה"ל, לקיים מצווה מהתורה, איך אפשר להשוות אותה להמן? את ראש הממשלה לאחשורוש ויאיר לפיד להמן?! "כי נמכרנו אני ועמי" למה נמכרנו?!

מותר לחרדים להפגין, אבל אני מדבר על הרטוריקה. אי אפשר להגיד שאני בא ומתפלל מנחה וכואב את כאבם, כשהכותרת של ההפגנה היא שמדינת ישראל מתנהגת כמו המשטרים האפלים בהיסטוריה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
נצלנו
| 03-03-2014 15:25
נצלנו והסתו עבר
2
אם ה' הוא האלוקים לכו אחריו ואם הבעל הוא האלוהים לכו אח
אם ה' הוא האלוקים | 03-03-2014 15:25
אם ה' הוא האלוקים לכו אחריו ואם הבעל הוא האלוהים לכו אחריו
3
צודק הרב פנדל, אסור להיות שותפים למדינת ישראל
אביחי | 03-03-2014 15:40
שהיא מצד הסטרא אחרא. בכל מצב אחר היתה מצווה להשתתף במלחמה כנגד הצר הבא עלינו. הלכה זו לא תקפה בשלטון הציונים הכופרים על דעת רוב רבני החרדים והרב פנדל שליט"א.
4
הרב פרומן זצ"ל
דודי | 03-03-2014 15:47
הרב פרומן זצ"ל היה משתתף בהפגנות של שלום עכשיו אז גם יצאתם נגדו ככה והוצאתם אותו מכלל ציוני דתי???????
5
ל-4
זוכר | 03-03-2014 16:50
היו מרבני הציונות הדתית לא רצו קשר עם הרב מנחם ז"ל. הם ראו בו אדם מבולבל.
6
אני בשוק מהביזוי כנגד הרב פנדל
יאיר | 03-03-2014 16:50
מה זה? איך שותקים על דבר כזה?
7
שטויות של סתיו
רון | 03-03-2014 17:16
דוד סתיו ממשיך "להתעלות" על עצמו אילו היה מדובר באוכל חזיר ביום הכיפורים דוד סתיו היה טוען שצריך "לחבק" כל אדם נמישראל אבל כשמדובר בראש ישיבת שדרות החוצפן פוער פיו כבלעם.
8
אין התפלמסות - פשוט בא ונודה: אנחנו פשטנו את הרגל
חזני | 03-03-2014 17:38
טיפשים ה"רבנים" שלנו שקבעו לא ללכת להפגנה אתמול. אנחנו כמו "ליצנים" במסוה יהדות. אם אנחנו לא מבינים את הכאב של החרדים, ולא מוכנים לצעוד עמהם יד ביד, איך נוכל לחנך ילדים לתורה? יש לנו אחד שהוא יכול להוות "תחליף" להרב אלישיב, להרב אויערבאך, להרב עובדיה יוסף, לכל האדמורי"ם. אחד? אפילו לא אחד! פשיטת רגל טוטאלית. החרדים ניסו הרבה שנים להתקרב אלינו, ואנחנו דוחים אותם בשתי ידים? טפשות במיטבה! אנחנו לוחמים לא נגד החילונים, אלא נגד החרדים. מה אני יכול לעשות? אני איבדתי את האימון במערכת שאני נמצא.
9
[pojk
mi0po[l | 03-03-2014 18:02
kijoioj
10
ל-8
שמי | 03-03-2014 18:45
בוקר טוב .. בציבור הדת"ל יש תלמידי חכמים ורבנים, אבל לא יכול לצאת משם רב בסדר גודל של גדול דור, לא יכול לצאת משם מישהו שיזכרו אותו לדורות כמו הרבנים שאתה הזכרת. מכיוון שהציבור הדת"ל פחות ממושמע לרבנים מהחרדים וגם כפי שאנחנו רואים, הצבור הדת"ל מתנגדים לעיקרון שיש לא מעט שכן צריכים רק ללמוד תורה ולהתגדל בה..
11
הרב סתיו קרוב לקונסרטיביים יותר מאשר לחרדים !!
סרוגה | 03-03-2014 19:17
12
כמה הרב עובדיה צדק
AMI | 03-03-2014 21:36
כמה הרב עובדיה צדק בזה שהתנגד לבחירתו של סתיו למשרת הרב הראשי ברוך המציל
13
לא מאמין
איש עצוב | 03-03-2014 22:43
איך הרב סתיו מסוגל להשוות את ההפגנה של החרדים להפגנה של שלום עכשיו? והרי גם השסניקים היו שם והרב עובדיה היה אומר תמיד תפלה לחיילים. אני פשוט המום ומבין טוב יותר את דברי הרב עובדיה יוסף על הרב סתיו.
14
נראה מה ישאר מכם בעוד דור
חרדי גאה | 03-03-2014 23:09
כבר כיום הנוער שלכם יותר לאומי מדתי, אתם דתילונים שפוסחים על שני הסעיפים..איפה הדור של ההורים שידע לשלב תורה ועבודה, אהבת התורה והארץ, ומה היום? נשותיכם הולכת בכיסוי ראש ומחצה לשליש ולרביע וישנן כאלה שגם על זה מוותרות, בניכם מוצאים לעצמם היתרים מפה ועד אפריקה והכל בחסות שו"ת sms, תראו לאיפה הגעתם עם הדרך שלכם, הגיע הזמן שתבחרו לאיפה אתם שייכים. לסיום אזכיר את רבי מאיר שאמר לשאשתו ברוריה..יתמו חטאים מן הארץ, חטאים ולא חוטאים. שתזכו לשוב בתשוה שלמה
15
ל-14 נסיון העבר מוכיח שאתה טועה ובגדול
| 04-03-2014 11:02
הציונות הדתית הלכה והתחזקה לאורך השנים מכל הבחינות אך בעיקר מהבחינה הדתית. המחוייבות להלכה בציבור זה גדולה בהרבה ממה שהיה לפני 40-60 שנה והכל הודות למוסדות הציונות הדתית. רוב אנשי הציונות הדתית היו היום חילונים אם היו רק שתי אופציות חילוני או חרדי. מה שהציל רבים מעוון ומנטישה מוחלטת של דרך התורה והמצוות זה הדרך השלישית שמייצגת הצה"ד אשר משלבת מחוייבות לתורה יחד עם תמיכה במפעל הציוני ובהשתלבות בכל מערכות החיים
16
ל-13 לא מאמין עד כמה אדם יכול להיות דמגוג
אתה לא עצוב, אתה דמגוג | 04-03-2014 11:06
אין שום השוואה בין שלום עכשיו לחרדים. אבל יש השוואה בין השתתפות בשתי הפגנות שלא מסכימים כלל למסר של מארגני ההפגנה אך נתלים בערך כללי מאוד שמתפרש בצורה אחרת לחלוטין על ידי אנשים שונים.
17
בקמפיין של הרב סתיו לרה"ר הוא לא רק הלך אלא אפילו טס
אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין... | 04-03-2014 11:44
להמון מקומות שלא אומרים בהם את התפלה לשלום המדינה, למשל לאירועים של הרב יאשיהו פינטו תלמידו המובהק של הרב שמואל אויערבאך
18
ל14- לדעתי הפוך. הציבור הדתי לאומי כיום הרבה יותר מחמיר
אריק1 | 04-03-2014 19:23
בדינים שבין אדם למקום. כמות תלמידי הישיבות גדולה הרבה יותר
19
אני לא מבינה, לחבק חילונים זה בסדר, וחרדים לא?
יעל | 05-03-2014 19:55
מחללי שבת זה בסדר וחרדים לא?
20
סתיו פשוט דמגוג!!!
עמי | 05-03-2014 21:47
מה הקשר בין מאבק בחרדים לשלום עכשיו? וכבר אמרו בשם הרצי"ה: עם החרדים הויכוח על הדרך אך לא על המטרה. מה שאין כן עם החילונים...
21
סתיו- יפה נפש סטייל שלום עכשיו
אבי | 06-03-2014 1:53
מי שקרוב יותר לשלום עכשיו ולשמאל בכל מה שנוגע לדת הוא רק אנשים שכמותך, העיקר שתהיה מקובל על כווווולם, ביהדות בסגנון בית הלל, עם אורך רוח וסובלנות, תלחם עד חורמה בקיצונים המדקדקים במצוות, יותר יהדות פחות כפיה, כל המקיל הלכה כמותו, כח דהיתרא עדיף, גדול השלום, ככה זה נראה אצל אותם שהדת אצלם הינה רק פולקלור עלוב, מזל שלא הפכת לרב ראשי...
22
הרב סתיו ..לברבר עם נשים כמו שאתה עושה זה מותר?
אריק | 11-03-2014 5:00
לעשות צחוק ממעמד הרב כמו שעשית עם התחפושת של אישה והברברת שלך עם נשים זה מותר? בנתיים הרבנים החרדים מוחים על חילולי שבת כשרות פריצות ...ואת קולך לא שמענו חוץ מליהיות רב מחמד לחילונים